کد خبر : 1257003 | 12 مرداد 1394 ساعت 11:42 | 7.9K بازدید | 0 دیدگاه

قمری: کسب 6 سهمیه، هدف اصلی فدراسیون

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری هدف اصلی این فدراسیون را دو برابر کردن رکابزنان اعزامی به المپیک 2016 ریو اعلام کرد.

قمری: کسب 6 سهمیه، هدف اصلی فدراسیون
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم خسرو قمری، درباره جلسه مسئولان فدراسیون دوچرخه‌سواری با مسئولان کمیته ملی المپیک اظهار داشت: در نشستی که روز گذشته (یکشنبه) داشتیم، گزارشی از وضعیت فدراسیون در راه المپیک 2016 ریو را ارائه کردیم. خوشبختانه این گزارش با رضایت مسئولان کمیته ملی المپیک همراه بود بود و مار را نیز به آینده امیدوارتر کرد.

وی در خصوص تعداد کسب سهمیه‌های المپیک گفت: تاکنون حضور حسین عسگری در ریو قطعی شده است. ما همچنین با توجه به امتیازی هم‌اکنون در میان تیم‌های آسیایی داریم، 2 سهمیه دیگر را در بخش جاده قطعی می‌دانیم. در بخش کوهستان نیز تیم کشورمان در شرایط خوبی به‌سر می‌برد و امیدوار هستیم یک سهمیه هم در این بخش کسب کنیم. 4 کشور در کوهستان می‌توانند سهمیه بگیرند که ژاپن این کار را انجام داده است. ما برای رسیدن به سهمیه‌های باقی‌مانده باید با چین، هنگ‌کنگ و قزاقستان رقابت کنیم که جلوتر از ما هستند. امتیازات ما با این کشورها نزدیک است و به همین دلیل هم امیدوار هستیم.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری ادامه داد: فقط خودمان را به حضور 4 ورزشکار در المپیک محدود نکرده‌ایم، بلکه در تلاش هستیم تا توسط آقایان رجب‌لو و دانشور 2 سهمیه در پیست بگیریم. اگر همه این اهداف محقق شود، نسبت به المپیک 2012 سهمیه ایران دو برابر خواهد شد.

قمری درباره بودجه فدراسیون در راه المپیک عنوان کرد: مسئولان کمیته ملی المپیک قول دادند که طی امروز و فردا بخشی از بودجه مورد نیازمان را واریز کنند. ما نیازهای خود را بیان کردیم و امیدواریم که برطرف شوند. المپیک بسیار سخت‌تر شده و ما نیز قصد داریم به سمت کیفی شدن نتایج حرکت کنیم و فقط شرکت کننده نباشیم. درست است که کسب مدال کار بسیار بسیار سختی است اما خب حداقل می‌توانیم به آن فکر کنیم و بر همین اساس نیز ذهنیت ورزشکاران را ارتقا بدهیم.

وی در ادامه با اشاره به موضوع دوپینگ که در جلسه با مسئولان کمیته ملی المپیک نیز مطرح شده بود، گفت: آن چیزی که برای من از همان روز نخست حضور در فدراسیون اهمیت داشته، ورزش عاری از دوپینگ بوده است. خوشبختانه همه مسئولان به این موضوع حساس هستند و این مسئله نظارت‌ها را نیز دقیق‌تر می‌کند. همه اطلاعات در حال حاضر با تلاش‌های کمیته پزشکی در اختیار ورزشکاران قرار می‌گیرد و کسی نمی‌تواند بابت بی‌اطلاعی از موارد دوپینگ بهانه بگیرد.

دیدگاه‌ها