کد خبر : 1257012 | 12 مرداد 1394 ساعت 12:01 | 24.9K بازدید | 0 دیدگاه

مشکلات مالی سد راه اجرای برنامه‌های ما نمی‌شود

مهدوی: فعلا به خودم نمره منفی داده‌ام

رئیس فدراسیون هندبال اعتقاد دارد مشکلات مالی فدراسیون همچنان ادامه دارد اما این موضوع سد راه رسیدن به برنامه‌ها و اهداف مسئولان این فدراسیون نخواهد شد.

مهدوی: فعلا به خودم نمره منفی داده‌ام
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، ابوالحسن مهدوی رئیس فدراسیون هندبال در نشست خبری در پاسخ به این سؤال که هر زمانی فدراسیون‌ها مشکلات مالی داشته باشند در برنامه نخست تیم بانوان را حذف می‌کنند و شما این موضوع را چطور مدیریت کردید، گفت:‌ مشکلات مالی فدراسیون هنوز به حد نرمال نرسیده، ما از زیر صفر و با یک میلیارد و 700میلیون بدهی شروع کردیم و الآن به حد نرمال می‌رسیم اما در آینده نزدیک این مشکلات مالی سد راه ما نخواهد شد. اعتقاد داریم اگر فدراسیون برنامه‌ای داشته باشد و هدفی را تعیین کند هیچ مشکلی نمی‌تواند سد راهش باشد حتی مشکلات مالی.

وی افزود: از آنجا که فدراسیون هندبال قصد کرده حرکت جدیدی را آغاز کند تغییر در ساختار و محور برنامه‌ها از مهمترین موضوعات است و ما به این نتیجه رسیده‌ایم که اگر همه دست به دست هم دهند می‌توانیم بر مشکلات مالی فائق آییم. با کمترین امکانات کار را دنبال می‌کنیم چرا که همه خانواده هندبال احساس مسئولیت کرده‌اند و سد راهی به نام مشکل مالی به وجود نمی‌آید.

رئیس فدراسیون هندبال در ادامه با اشاره به اعزام‌های صورت گرفته در بخش مردان و بانوان عنوان کرد: در همین پنج ماه گذشته یک اعزام در بخش ساحلی مردان داشتیم و دو اعزام در بخش بانوان حالا اگر نمره اعزام ما برای مردان زیر 10 باشد در بخش رسیدگی به بانوان نمره مطلوبی داریم. البته این موضوع را هم باید بگویم اگر احساس کنیم در مسابقات قهرمانی آسیا تعداد تیم‌ها کم است و ممکن است بازتاب خوبی نداشته باشد و هزینه ها هم مطلوب نباشد در این صورت بودجه را صرف هزینه‌های دیگر می‌کنیم.

مهدوی افزود: در مسابقات آسیایی نوجوانان دختر پنج تیم اعلام آمادگی کردند که یک تیم انصراف داد. بنابراین برگزاری بازی با چهار تیم مطلوب نیست چرا باید هزینه سنگینی کنیم و سه بازی انجام دهیم. در این مورد باید با تفکر کار کرد. بنابراین شاید از اعزام نوجوانان خودداری کنیم.

رئیس فدراسیون هندبال در ادامه در پاسخ به این سؤال که چقدر از مبلغ بدهی‌های شما پرداخت شده و آیا اسپانسر جدید پرداختی جدیدی به شما داشته یا خیر، خاطرنشان کرد: 700میلیون بدهیمان را پرداخت کرده‌ایم و یک میلیارد باقی مانده است. البته اسپانسرها در صحنه‌هایی از ورزش ورود می‌کنند که در سطح جهان موفق باشند سختی کار ما اینجاست هندبالی که هنوز قهرمانی آسیا نداشته و در جهان عنوانی ندارد اما اسپانسر جذب کرده است. حامی‌ها متوجه حرکت هندبال شده‌اند که امروز بذر می‌کارد تا سال‌های آینده برداشت کند. خوشحالم که یک بانک اعلام می‌کند از سال آینده برای سه سال حامی تمام برنامه‌های هندبال باشند چرا که احساس کردند هندبال روزهای خوشی خواهد داشت. آنها از همین حالا از ما قول گرفتند به سمت اسپانسرهای دیگر نرویم. این حامی‌ها تا حالا بر اساس توافقنامه و طبق تاریخ تنظیمی به تعهداتشان عمل کردند.

مهدوی در ادامه در خصوص حاشیه‌های به وجود آمده در بخش بانوان یادآور شد: من اسم آن را حاشیه نمی‌گذارم. رفت و آمدها همیشه هست، من تا این لحظه به خودم نمره منفی داده‌ام اگر این نمره منفی تا شهریور ادامه داشته باشد کنار می‌روم تا یک نفر دیگر کار کند. این موضوع را به همه همکارانم گفته‌ام که تا شهریور هم کار خودم را بررسی می‌کنم هم کار آنها را.

وی افزود: من نه برای نان آمده‌ام نه نام. اگر ببینم موفق و مؤثر نبوده‌ام و به برنامه‌هایی که در ذهنم بوده نرسیده‌ام از صحنه مسئولیت کنار می‌روم همکارانم هم همینطور اگر تا پایان شهریور اهدافشان جامه عمل پوشیده نشده باشد با آنها خداحافظی می‌کنیم.

مهدوی در ادامه درباره اینکه نظرتان از شرایط بانوان برای مسابقات قهرمانی آسیا چیست،‌ عنوان کرد:‌ از نزدیک تمریناتشان را دیده‌ام حتی در تمریناتشان در اردوی تبریز هم حاضر شدم خودم یک مربی ملی بودم و شناخت خوبی از نظر فنی دارم. زمانی که تمرینات بازیکنان را دیدم احساس کردم خیلی تغییر کرده‌اند سطح آنها بالا رفته و انگیزه زیادی در تمرینات داشتند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا پاداشی در صورت کسب نتیجه مطلوب برای بانوان در نظر گرفته‌اید یا خیر، تأکید کرد: با این شکل پاداش در سطح ملی و باشگاهی موافق نیستم بازیکنانی که برای تیم ملی انتخاب شده‌اند چه قول پاداش بدهیم چه ندهیم تمام تلاششان را به کار می‌گیرند.

رئیس فدراسیون هندبال درباره نامه انصراف ثامن از لیگ برتر هندبال مردان تصریح کرد: با مدیرعامل ثامن صحبت کردم قرار است چهارشنبه به مشهد بروم و با آنها دیدار کنم وظیفه خودم می‌دانم که اصرار کنم ثامن در لیگ باشد چرا که سرمایه‌گذاری آنها در هندبال واجب است. هیچ مشکلی بین ما و ثامن نبوده که منجر به کناره‌گیری آنها شود اما حتی درباره این حرف‌هایی که پیش آمده و نبوده من صحبت می‌کنم تا موضوع حل شود.

وی درباره اینکه رقم‌های بالای بازیکنان باعث شده تا ثامن از لیگ کناره‌گیری کند تصریح کرد: تمام محور صحبت‌ها این بود بازیکنان رقم بالایی طلب کردند، اعتقاد شخصی‌ام این است هندبالیست‌ها با توجه به وقتی که مانند بازیکنان فوتبال، والیبال و بسکتبال می‌گذارند رقم بالایی نمی‌گیرند اگر باشگاه‌ها به آنها رسیدگی کنند مطلوب است اما اگر خواسته‌ها ناگهان دو برابر شود منطقی نیست.

دیدگاه‌ها