کد خبر : 1257026 | 12 مرداد 1394 ساعت 12:41 | 8.7K بازدید | 0 دیدگاه

مسابقات آسیایی ژیمناستیک کم از المپیک ندارد

درویش زاده: جامعی با مدال برنز تاریخ ساز شد

رئیس فدراسیون ژیمناستیک گفت: خوشحالم که برای اولین بار نماینده کشورمان در طول تاریخ این رشته مدال آوری کرد و تاریخ ساز شد.

درویش زاده: جامعی با مدال برنز تاریخ ساز شد
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس،‌ رقابت‌های قهرمانی ژیمناستیک آسیا طی چند روز گذشته به میزبانی ژاپن برگزار شد و به پایان رسید که نماینده کشورمان در فینال رشته خرک حلقه عنوان سومی این دوره از بازی‌ها را به خود اختصاص داد و مدال برنز را به گردن آویخت.

عبدالله جامعی که برای نخستین بار در رقابت های قهرمانی آسیایی شرکت کرده بود، توانست با امتیاز 14.35 در بین 29 شرکت کننده هفتم شود و به فینال تک اسباب خرک حلقه راه یابد. وی پس از رقابت با حریفانی از کشورهای ژاپن، چین، کره و ... توانست با کسب امتیاز 14.675 عنوان سوم را کسب کند و برای اولین بار مدال برنز رقابت‌های قهرمانی آسیا را در اولین حضورش به گردن آویزد. همچنین هادی خناری نژاد در دار حلقه امتیاز 14.925 و سعیدرضا کیخا در خرک حلقه امتیاز 14.575 توانستند در جایگاه چهارم بایستند.

جعفر درویش‌زاده رئیس فدراسیون ژینماستیک، در مورد کسب نتایج ژیمناست‌ها در مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار داشت: سطح فنی مسابقات قهرمانی آسیا واقعا بسیار بالا بود و با حضور آسیایی ها که تخصص زیادی در این رشته دارند رقابت‌ سنگینی را پیش بینی می‌کردیم و خوشحالیم از اینکه توانستیم مدال آوری کنیم. به هر حال ژیمناستیک ورزش اول خیلی از کشورهای آسیایی است. به جرات می‌توانیم بگوییم که مسابقات ژیمناستیک آسیایی با المپیک این رشته برابری می‌کند، چرا که نخبه‌های ژیمناستیک در آسیا هستند.

رئی فدراسیون ژیمناستیک در ادامه عنوان کرد: خوشحالیم از اینکه برای اولین بار در تاریخ این رشته نماینده کشورمان توانست مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا را در جمع مدعیان کسب کند.

وی در ادامه افزود: ملی‌پوشان ما با تلاشی که داشتند توانستند این عناوین مهم را کسب کنند و حتی می‌توانیم بگوییم عناوین چهارمی دار حلقه و خرک‌ حلقه توسط هادی خناری‌نژاد و سعیدرضا کیخواه کم از کسب مدال نداشت.

دیدگاه‌ها