کد خبر : 1257088 | 12 مرداد 1394 ساعت 15:46 | 32.2K بازدید | 3 دیدگاه

بیانیه ذوب آهن نسبت به مصاحبه حسن زاده

باشگاه ذوب آهن با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به مصاحبه رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال واکنش نشان داد.

بیانیه ذوب آهن نسبت به مصاحبه حسن زاده
به گزارش "ورزش سه"، به نقل از سایت باشگاه ذوب آهن، در اطلاعیه‌ای پیرامون حواشی پیش آمده پس از مسابقه دو تیم ذوب آهن و ملوان در شهر انزلی و در هفته اول دور پانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران توضیحاتی را به این شرح ارائه کرد:

باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب آهن اصفهان از معدود باشگاه‌های ایران در طی سالیان گذشته است که با وجود ضربات و آسیب‌های بی‌شماری که از ناحیه اشتباهات سهوی قضاوت داوران محترم فوتبال کشورمتحمل شده است؛ (مستندات این اشتباهات سهوی نیز در آرشیو باشگاه موجود است) هیچگاه به مانند بسیاری از دیگر باشگاه‌ها داد و فریاد راه نینداخته و فضای عمومی جامعه فوتبال کشور را متشنج نکرده است. درطی سالها و فصل‌ها ، مدیریت و کادرفنی ذوب آهن همواره برای جامعه داوری فوتبال ایران احترام و اهمیت ویژه ای قائل بوده و علیرغم شرایط قابل اعتراضی که بارها بوجود آمده است، سکوت اختیار کرده و در این حوزه تخصصی دخالت نکرده‌اند.

در هرحال صحبت‌های یحیی گل محمدی سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان در پایان دیدار با تیم ملوان انزلی مصاحبه‌ای عادی و معمولی بود که بسیاری از سرمربیان تیم‌های لیگ برتری در طول چند سال گذشته بارها و بارها در نشست‌های خبری شهرهای مختلف ایران بیان کرده و اعتراض خود را به نحوه داوری برخی از بازی‌های فوتبال عنوان کرده‌اند. اما آنچه پس از مصاحبه ایشان از طرف برخی مسئولین فوتبال کشور بیان شد جای تامل دارد.

آقای اسماعیل حسن زاده رئیس محترم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، در مورد این مسابقه در آخرین مصاحبه خود با رسانه‌ها گفته‌اند: "پاشنه آشیل حوادث و تخلفات انضباطی مصاحبه‌ها و صحبت‌هایی است که عوامل تیم‌ها قبل و بعد از مسابقات انجام می‌دهند. به عنوان مثال مصاحبه یحیی گل‌محمدی باعث شد تا شاهد تخلفاتی باشیم و ضمن اینکه تماشاگران این تیم به خاطر مطالبی که سرمربی تیم ذوب‌آهن مطرح کرده بود، رفتار ناشایستی انجام دادند."

تعجب در این جاست که در این دیدار، باشگاه ذوب آهن حتی یک نفر از لیدرها و تماشاگران خود را چه به صورت سازمانی و چه به صورت انفرادی به انزلی اعزام نکرده بود و اینکه صحبت‌های یحیی گل محمدی کدام تماشاگر ذوب آهنی را تحریک کرده است جای پرسش دارد؟ از طرفی آنچه که مشهود است این مساله است که کمیته انضباطی به مصاحبه بعد از بازی یحیی گل محمدی سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن در سالن کنفرانس ورزشگاه انزلی ایراد گرفته است و این که چگونه این مصاحبه که حداقل نیم ساعت بعد از بازی انجام شده و حداقل یک ساعت بعد از بازی بر روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفته است، باعث ایجاد تشنج و تخلف تماشاچیان غایب ذوب آهن شده، خود از پرسش‌های مهم معادلات شکل گرفته است.؟!

در هر حال این باشگاه مثل همیشه به عدالت و قضاوت کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران اعتقاد راسخ داشته و مثل همیشه برای جامعه زحمتکش داوری فوتبال کشور، احترام ویژه ای قائل هستیم؛ اما ای کاش...

دیدگاه‌ها