کد خبر : 1257224 | 13 مرداد 1394 ساعت 10:24 | 3.7K بازدید | 0 دیدگاه

جمشیدی:

تورنمنت اطلس اعتماد به نفس مان را بالا برد

ملی‌پوش جوان بسکتبال ایران گفت: کارمان در مسیر کسب سهمیه المپیک دشوار است و باید بیشتر از همیشه تلاش کنیم.

تورنمنت اطلس اعتماد به نفس مان را بالا برد
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا محمد جمشیدی، درباره تورنمنت اطلس چین اظهار کرد: به نظر من تورنمنت بدی نبود و ملی‌پوشان توانستند تجربه‌های خوبی در مسیر آماده سازی کسب کنند. می‌توانستیم حتی تورنمنت را با قهرمانی تمام کنیم اما خب دوم شدن ما در این رقابت‌ها دلایل خاص خودش را داشت. به هر حال ما خیلی کم تمرین کرده بودیم و هنوز با روحیات، رفتار، تفکر و سیستم های سرمربی جدید تیم ملی هماهنگ نشده بودیم. به هر حال حضور در این تورنمنت خیلی خوب بود و هم به بازیکنان و هم به کادرفنی کمک زیادی کرد.

ملی پوش بسکتبال ایران ادامه داد: ما در این تورنمنت تیم دوم چین را دیدیم. وقتی تیم دوم این کشور آمادگی خوبی دارد حتما تیم اصلی شان نیز شرایط خوبی دارد. می‌دانیم کارمان در مسیر المپیک دشوار است و برای اینکه بتوانیم موفق شویم باید خیلی تلاش کنیم. باید بیشتر از همیشه تلاش کنیم تا موفق شویم. خدا را شکر این تورنمنت هم آگاهی خوبی به تیم داد و هم انگیزه ملی‌پوشان را زیاد کرد که با قدرت بیشتری کار کنند و بهترین باشند.

او ادامه داد: این تورنمنت برای کادرفنی ما نیز خیلی خوب بود. آقای باوئرمان از تمام نفراتش استفاده کرد و شناخت خوبی از بازیکنان به دست آورد. از حریفان هم ارزیابی مناسبی داشت و مطمئنا حالا با دید بهتری برای تیم ملی برنامه ریزی خواهد کرد. حالا همه می دانیم که کارمان آسان نیست و جام ملت ها میدانی بسیار دشوار است.

بازیکن فصل گذشته تیم بسکتبال پتروشیمی در پاسخ به این سوال که آیا حضور در این تورنمنت در شرایطی که ملی پوشان در زمان بدنسازی بودند احتمال آسیب دیدگی را زیاد نمی کرد؟ بیان کرد: فشار کار زیاد بود اما کادرفنی برنامه ریزی خوبی داشت و اجازه نمی‌داد این فشار خطرناک شود. همه بازیکنان زمان بازی داشتند و مسابقه در بین 12 ملی‌پوش تقسیم شده بود. آقای باوئرمان در فینال هم از تمامی نفراتش استفاده کرد. این نکته بسیار خوبی بود که سرمربی تیم به همه ملی پوشان فرصت داد و از آنها بازی گرفت. به همه شانس داد تا خودشان را نشان دهند. همین نکته فشار رقابتها را نیز در بین بازیکنان تقسیم می کرد.

جمشیدی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد که حریفان آسیایی با ارزیابی تیم ملی در این تورنمنت دست سرمربی ایران را بخوانند؟ بیان کرد: به هر حال آنالیز و ارزیابی همیشه وجود دارد. به نظر من بسکتبال به گونه‌ای است که با یک مسابقه تقریبا همه برنامه‌ها مشخص می شود. ما تیمی هستیم که می‌خواهیم قهرمان شویم و باید تمام حریفان را شکست دهیم. مطمئنا سرمربی تیم حواسش بوده که همه برنامه هایش را رو نکند اما مطمئنا در همان بازی اول جام ملت ها همه تیم‌ها شناخت کافی از هم بدست خواهند آورد. ما تنها باید تلاش کنیم تا با قدرت وارد رقابتها شویم و به قهرمانی برسیم.

ملی‌پوش جوان بسکتبال ایران در پاسخ به این سوال که برخی بسکتبال دوستان از شکست ایران برابر تیم "ب" چین کمی نگران شده بودند. آیا واقعا جای نگرانی وجود دارد یا نه؟ بیان کرد: این تیم چین خیلی آماده بود و واقعا شرایط مطلوبی داشت. نمی خواهم به دنبال بهانه باشم اما داور فینال از چین بود و واقعا سوت‌های عجیبی می زد. ما در این مسابقات به دنبال نتیجه نبودیم و هدفمان چیز دیگری بود اما در فینال واقعا داوری عملکردی نامناسب داشت. از طرف دیگر آمار پرتاب سه امتیازی ما در فینال 12 درصد بود و نزدیک به 19 ضربه آزاد ما وارد سبد نشد. خب وقتی شرایط در فینال این طور باشد باید با اختلاف 30 امتیاز شکست بخوریم اما اختلاف ما خیلی نزدیک بود و همین یک نشانه خیلی خوب است. به هر حال تیم ملی ایران در مسیر آماده سازی است و شرایط بسیار بهتری بدست خواهد آورد.

جمشیدی با بیان این مطلب که تورنمنت اطلس خودباوری خوبی به ملی پوشان جوان داد، گفت: این تورنمنت باعث شد بازیکنان تیم ملی به خصوص جوان‌تر ها به خودباوری و اعتماد به نفس مناسبی دست پیدا کنند. آقای باوئرمان به همه شانس داد و همه بازیکنان را در میدان مسابقه سنجید. عملکرد بازیکنان نیز واقعا بهتر شده بود و جوان‌ترها دیگر متکی به بازیکنان با تجربه‌تر نبودند و رشد مشهودی داشتند.

دیدگاه‌ها