کد خبر : 1257257 | 13 مرداد 1394 ساعت 11:43 | 12.7K بازدید | 0 دیدگاه

داودی: باوئرمان بیشتر آمریکایی است

ملی‌پوش بسکتبال ایران با مناسب دانستن تورنمنت اطلس برای تیم ملی گفت: کارهایی که باوئرمان در بسکتبال انجام می‌دهد بیشتر آمریکایی است تا اروپایی.

داودی: باوئرمان بیشتر آمریکایی است
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا آرن داودی درباره تورنمنت اطلس چین اظهار کرد: به نظرم تورنمنت خیلی خوبی بود و تنها مشکل این بود که برای ما زود بود. به هر حال تیم ملی تنها یک هفته تمرین کرد و بازیکنان از نظر بدنی آمادگی لازم را نداشتند. عملکرد ما در این تورنمنت به اندازه همان یک هفته تمرین‌مان بود و بیشتر از آن نمی‌توانستیم فشار بیاوریم.

گارد راس تیم ملی ادامه داد: در دوران بدنسازی بودیم که به این مسابقه‌ها اعزام شدیم و از این فرصت استفاده کردیم تا بازیکنان و سرمربی جدید با هم آشنا شوند. تورنمنت از این نظر خیلی خوب بود که بازیکنان و سرمربی از یکدیگر شناخت پیدا کردند و با طرز تفکر یکدیگر آشنا شدند. این هماهنگی کمک خوبی به ما خواهد کرد تا در ادامه کار بتوانیم بهتر خواسته‌های سرمربی تیم را انجام دهیم. اکنون زمان خوبی داریم تا برای تورنمنت بعدی یعنی جام ویلیام جونز به شرایط مطلوب برسیم و در آنجا عملکرد خوبی به نمایش بگذاریم.

ملی‌پوش بسکتبال ایران همچنین به ایسنا گفت: در این تورنمنت به خوبی با سبک کاری و تفکر آقای باوئرمان آشنا شدیم. به نظرم تیم خواسته‌های دفاعی کادر فنی را خوب برآورده کرد اما در حمله آن عملکرد مورد انتظار را نداشتیم. به هر حال برای آمادگی و هماهنگی به زمان بیشتری نیاز است. هنوز با سیستم‌های جدید آشنایی کامل را نداشتیم و باید بیشتر تمرین کنیم. به هر حال شروع خوبی داشتیم و با اینکه به نظر زود بود در مسابقه‌ها شرکت کنیم اما باز هم برای تیم ملی مفید بود.

داودی با بیان این مطلب که کادر فنی به خوبی از بازیکنان استفاده کرد، گفت: سرمربی تیم برای این تورنمنت بازیکنان بیشتری در اختیار داشت و از همه به طور مناسب و برابر استفاده کرد. این استفاده یکسان فشار روی تیم را بین بازیکنان تقسیم کرد و احتمال مصدومیت را کاهش داد و هم باعث شد او شناخت بسیار خوبی از توانایی ملی‌پوشان به دست بیاورد که مطمئنا در ادامه کار به نفع سرمربی و تیم ملی خواهد بود.

ملی‌پوش بسکتبال در پاسخ به این سوال که آیا این تورنمنت باعث نشد دست تیم ملی براری حریفان رو شود، تصریح کرد: من این نظر را قبول دارم اما معتقدم تیمی که به دنبال قهرمانی است باید همه حریفان را با قدرت شکست دهد. بالاخره حریفان با شناخت از هم وارد رقابت‌ها می‌شوند و در همان بازی‌های اول جام ملت‌ها به طور کامل یکدیگر را آنالیز می‌کنند. درست است که حریفان در این تورنمنت با تیم دوم خود شرکت کرده بودند و ما از مهره‌های اصلی استفاده کردیم اما نباید نگران این باشیم. باید تلاش کنیم تا با قدرت بیشتر به کارمان ادامه دهیم.

او درباره نسل جدید بسکتبال چین بیان کرد: چینی‌ها نسل خوبی ساخته‌اند. این تیم در تورنمنت‌های مختلف شرکت کرده و در این رقابت‌ها از نظر بدنی و فنی واقعا آماده بود. از کاپ آسیای سال 2012 چین این تیم را وارد مسابقه‌ها می‌کرد و اکنون بازیکنانی دارد که خیلی خوب هستند. این تیم چین نشان داد که در آینده بسکتبال این کشور شرایط خوبی خواهد داشت.

داودی در پاسخ به این سوال که اصلی‌ترین ویژگی باوئرمان چه بود، گفت: نظم و کار اصولی او. واقعا نظم آلمانی دارد. همه چیز در تیم ملی جای خودش را دارد و این اتفاق خوبی است. از طرف دیگر کارهایی که او می‌کند بیشتر آمریکایی است تا اروپایی و این می‌تواند بسکتبال ایران را چند پله بالا ببرد.

دیدگاه‌ها