کد خبر : 1257268 | 13 مرداد 1394 ساعت 12:20 | 10.4K بازدید | 0 دیدگاه

استیلی: سرخابی ها مدعی قهرمانی هستند

سرمربی پیشین پرسپولیس گفت: تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولییس این فصل از مدعیان جدی قهرمانی خواهند بود.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم حمید استیلی در خصوص شرایط پرسپولیس در شروع لیگ اظهار داشت: پرسپولیس نسبت به سال گذشته جوان‌تر شده و در بازی اول خود در لیگ نیز امیدوار کننده ظاهر شد.

وی ادامه داد: پرسپولیس با وجود اینکه در بازی اول خود تقریبا 20 درصد نفراتش را در اختیار نداشت بازی هجومی و سرعتی را در مقابل پدیده به نمایش گذاشت و اگر کمندانی آن ضربه سر را به تیر دروازه نمی‌زد پرسپولیس می‌توانست به گل دوم رسیده و در ادامه خیلی راحت‌ بازی را به نفع خود به پایان برساند. پرسپولیس در این دیدار خیلی خوب توپ را به گردش درآورد و بازیکنان جوانش بسیار با انگیزه و دونده ظاهر شدند. نفراتی مثل احمدزاده، کمندانی، رضاییان و علی علیپور عملکرد خیلی خوبی داشتند. با توجه به شناختی که از رضاییان دارم او می تواند جناح راست پرسپولیس را به نقطه قوت این تیم تبدیل کند.

سرمربی پیشین پرسپولیس یادآور شد: پرسپولیس قطعاً با اضافه شدن طارمی، عالیشاه، نوراللهی و بازیکنان خارجی‌اش که بازیکنان تاثیر‌گذار این تیم به حساب می‌آیند، شرایط خیلی بهتری پیدا خواهد کرد و می‌تواند یکی از مدعیان جدی برای قهرمانی باشد. البته فقط خوب بازی کردن کافی نیست و پرسپولیس باید در نتیجه‌گیری هم از همین ابتدای لیگ موفق عمل کند.

استیلی با اشاره به انتقاداتی که از محسن بنگر بعد از دیدار اول پرسپولیس در لیگ شد، تاکید کرد: اگر چه خط دفاع پرسپولیس در دیدار با پدیده پر اشتباه ظاهر شد اما نمی‌شود به خاطر یکی دو اشتباه بازیکنی را محکوم کرد. مخصوصا مدافعی مثل بنگر که فصل گذشته یکی از بهترین‌های پرسپولیس بود و سال‌ها در فوتبال ایران توانایی‌های خود را نشان داده است. پرسپولیس در ترکیب دفاعی خود تغییراتی را بوجود آورده و طبیعی است که مدافعان این تیم خیلی با یکدیگر هماهنگ نباشند.

وی درباره این موضوع که جوانگرایی را ابتدا او فصل گذشته در راه‌آهن آغاز کرد، گفت: در سال قبل ما یک کار ارزشمند در راه‌آهن انجام دادیم و آن هم این بود که چند بازیکن جوان از بین نفرات تستی جذب کردیم. این نفرات و همچنین بازیکنان جوانی که از تیم‌های پایه به بزرگسالان انتقال دادیم خیلی خوب جواب اعتماد‌مان را دادند تا حدی که شماری از آنها در تیم ملی و پرسپولیس به بازیکنان ثابت تبدیل شده‌اند. مطمئن باشید فوتبال ایران همچنان استعداد زیاد دارد و هیچ باشگاهی از جوانگرایی ضرر نخواهد کرد.

استیلی با بیان اینکه باشگاه‌ها و مربیان باید خیلی مراقب بازیکنان جوان خود باشند، تصریح کرد: بازیکنان جوان به هم همان سرعت که چهره می‌شوند خیلی زود هم می‌توانند وارد حاشیه شده و از دور خارج شوند. با توجه به این قضیه باشگاه‌ها و مربیان آنها باید بازیکنان جوان خود را به شدت کنترل کنند تا راه‌شان را کج نروند. این بازیکنان هم باید حرفه‌ای زندگی کنند تا دوام بیاورند در غیر اینصورت دوران اوج آنها خیلی کوتاه خواهد بود.

سرمربی پیشین پرسپولیس هفته اول بازی‌های لیگ را با کیفیت دانست و به تسنیم گفت: بازی‌های استقلال و پرسپولیس را دیدم و معتقدم هر دو تیم در سطح خوبی قرار دارند و این فصل از مدعیان جدی قهرمانی خواهند بود. در دیگر دیدار‌ها نیز تیم ملوان با شکست ذوب‌آهن نشان داد این فصل با امیر قلعه‌نویی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. سپاهان، نفت و تراکتورسازی هم از هر لحاظ تیم‌های خوبی هستند و امیدوارم نمایندگان شایسته‌ای برای فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا هم باشند.


دیدگاه‌ها