کد خبر : 1257324 | 13 مرداد 1394 ساعت 15:20 | 20.5K بازدید | 0 دیدگاه

پاسخ نصیرزاده به اظهارات کمیته نقل‌وانتقالات

رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال به اظهارات رئیس کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ پاسخ داد.

پاسخ نصیرزاده به اظهارات کمیته نقل‌وانتقالات
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم هوشنگ نصیرزاده در خصوص صحبت‌های شهبازی، مسئول نقل‌وانتقالات سازمان لیگ مبنی بر اینکه این سازمان می‌تواند تمامی قراردادها را بررسی و در صورت وجود اختلاف با مواد آئین‌نامه برخی از بندها را باطل کند، اظهار داشت: طبق اصول نقل‌وانتقالات بین‌المللی فوتبال باشگاه و بازیکن در انعقاد قرارداد خود به شرط رعایت حداقل استانداردهایی مانند مدت قرارداد، مبلغ، شرایط فسخ، شروط ضمن عقد و پس از امضای طرفین برای نگارش آن آزادی کامل دارند.

وی ادامه داد: فیفا در نامه اکتبر 2014 به فدراسیون ایران گفته که هرگاه طرفین قرارداد به اجماع برسند، قرارداد جاری خواهد شد و فدراسیون فوتبال به عنوان شخص ثالث هیچ سمتی در این قراردادها ندارند و حتی با امضای مدیر حقوقی فیفا به ما نامه نوشته‌اند که فدراسیون‌ها هیچ طرفیتی در قرارداد بازیکن و باشگاه نباید داشته باشند. با این دلیل آنچه بین باشگاه، بازیکن و وکلای آنها توافق می‌شود، معتبر است و هیچ تشکیلات دیگری حق نادیده گرفتن مفاد و بندهای قرارداد را ندارد چرا که باشگاه‌ها طبق قانون تجارت به ثبت رسیده‌اند و آن حالتی که قبلاً فدراسیون برای آنها فرم قرارداد طراحی می‌کرد سپری شده و آنها در انتخاب مفاد آن آزادی کامل دارند.

رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال تأکید کرد: اگر در قرارداد موردی مشخص نشده باشد آنگاه آئین‌نامه نقل‌وانتقالات مصوب 1393 بین آنها قضاوت می‌شود. شرط آزادی طرفین برای عقد قرارداد این است که مفاد آن خلاف قوانین کشوری نبوده و قوانین شرع را زیر سؤال نبرد و ضمناً حداقل‌ها نیز در آن رعایت شده باشد.

نصیرزاده یادآور شد: دبیرکل فدراسیون فوتبال درخواست کرده که این آزادی قرارداد برای تمامی لیگ‌ها در رده فوتسال، فوتبال ساحلی و فوتبال بانوان نیز تسری پیدا کند و فرم‌های چهار برگی که به نوعی الزام کردن باشگاه‌ها به نوشتن نوع قرارداد طراحی شده بود، از سیستم نقل‌وانتقالات فوتبال حذف شود.

دیدگاه‌ها