کد خبر : 1257490 | 14 مرداد 1394 ساعت 11:23 | 39.6K بازدید | 0 دیدگاه

با سیدجلال حسینی مشکلی ندارم و آخرین بار 13 سال پیش او را دیدم

برانکو: محتاط نه؛ هم ریسک‌پذیرم و هم شجاع!

سرمربی پرسپولیس شب گذشته مهمان برنامه "امشب" بود و درباره موضوعات مختلفی صحبت کرد.

به گزارش "ورزش سه"، سرمربی کروات پرسپولیس در ابتدای این برنامه با اعلام اینکه ایران را سرزمین و کشور دوم خود می داند، گفت: برای دومین بار در ایران هستم و این جمله همیشگی من است که ایران کشور دومم است. لحظات خوبی را در این کشور پشت سر گذاشتم. در روزهایی که سرمربی تیم ملی بودم روزهای خوبی و موفقیت آمیزی داشتم و امیدوارم این بار هم تکرار شود.

وی ادامه داد: فرهنگ خیلی نزدیکی با هم داریم و حتی یک تئوری هست که خیلی درباره آن گفته می شود و کروات ها ریشه ای ایرانی دارند. قبیله ای به نام هروات وجود داشت که حتی در تخت جمشید اثری کشف شده که نقشه شطرنجی امروز کشور کرواسی است.

سرمربی 61 ساله پرسپولیس درباره خوش تیپی خود گفت: مثل سابق نیستم بلکه خوش تیپ تر از سابق و گذشته ام هستم.
برانکو در واکنش به علی ضیا، مجری این برنامه که مدعی شده بود مربیان فقط پول می گیرند و می روند گفت: اینطور که می گویید نیست. این شغل استرس زایی است و البته مربیان برای باشگاه های خود منشا درآمد نیز هستند. اگر آنها به خوبی کار خود را انجام دهند اسپانسرها را بیشتر ترغیب به افزایش قرارداد خواهند کرد. همچنین آنها با آموزش بهتر به بازیکنان می توانند ارزش آنها را بالا برد و باشگاه انها را می فروشد و افراد زیادی به استادیوم خواهند آمد و به هرحال این مبلغی که دریافت می کنند توجیه دارد.

سرمربی تیم ملی در جام جهانی 2006 درباره حضور علی دایی در ترکیب تیمش که باعث شده بود بازیکنان زیادی پشت خط بمانند گفت: علی دایی آن زمان در آخرین روزهای بازیگری خودش بود. ایشان یکی از بهترین بازیکنان بود. طبیعی است که استحقاق حضور در جام جهانی را داشتند. واقعیت ندارد که تیم به ایشان متکی باشد. ایشان در دیدار برابر مکزیک می توانست انگیزه بسیاری به بازیکنان بدهد. ما وضعیت سختی در جام جهانی داشتیم. 5 تا از بهترین و مهمترین بازیکنان ما به سختی مصدوم شده بودند. جام جهانی را بدون تمرین آغاز کردند. علی کریمی، مهدی مهدوی کیا، وحید هاشمیان، علی دایی، ستار زارع، فریدون زندی و سهراب بختیاری زاده و یحیی گل محمدی هم با توجه به اینکه درگیری داشتند در باشگاه نمی توانستند در اردوها ما را همراهی کنند.

برانکو در واکنش به حضور برادرش در ایران گفت: شاید او دوباره به ایران بازگردد. ایشان مربی خوبی است و خصوصا در رده پایه ها و بیشترین افتخار را به همراه دارد.برادر من یک مشکل دارد و آن هم این است که برادر من است. ایشان یکی از عالی ترین مدارک مربیگری را دریافت کرده است. در تیم وارتکس 4 بار قهرمان شده اند و مدتی به همراه هایدوک نیز بودند. در برق شیراز بودند و تیم را در لیگ برتر حفظ کردند اما بعد از ایشان برق به لیگ پایین سقوط کردند.

برانکو درباره شرایط پرسپولیس در ابتدای فصل گفت: مشکلاتی بوده و قبل از هرچیزی وضعیت بازیکنانی که قراردادشان با تیم به پایان رسیده بود مشخص نبود. این مشکلات را یک شبه نمی شد حل کرد. به همین دلیل ما تمرین را شروع کردیم و به طور موازی بازیکنان را مورد نیاز را جذب کردیم. ولی فکر می کنم الان تیم خوبی را تشکیل دادیم که زمان نیاز دارد به طور کامل آماده شود. 25 بازیکن، 25 شخصیت متفاوت که با ایده های مختلف از مناطق مختلف ایران آمده اند.

او در پاسخ به این سوال که چرا از طارمی خوشش نمی آید با تعجب گفت: از کجا شنیده اید من طارمی را دوست ندارم؟ او در اولین بازی فصل به دلیل محرومیت نمی توانست ما را همراهی کند. وقتی من به ایران امدم او بازی می کرد. او پتانسیل عظیم و اروپایی دارد. اگر خودش بخواهد بهتر از این باشد و از تمام پتانسیلش استفاده کند کدام مربی است که از او خوشش نیاید. من خودم ایمان مبعلی را کشف کردم واز فولاد به تیم ملی آوردم. در بوسان در کنار ما بود. در جام جهانی فقط 23 بازیکن می توانستند در تیم حضور یابند. در آن زمان علی کریمی و فریدون زندی در تیم ما حضور داشتند.

برانکو در مورد مشکلش با سیدجلال حسینی که در نهایت مانع از حضور این مدافع ملی پوش در پرسپولیس شد نیز گفت: چه مشکلی باید با سید جلال حسینی داشته باشم؟ آخرین بار او را 12-13 سال پیش دیدم و چرا باید با او مشکل داشته باشم؟

سرمربی سابق تیم ملی درباره نتایج ایران به همراه کارلوس کی روش گفت: من تیم ملی را دنبال می کردم و قبل از هر چیزی و همین که ایران به جام جهانی راه یافت یعنی یک موفقیت. در جام جهانی هم اثر مطلوبی از خود به جا گذاشت. برابر نیجریه بازی خوبی به نمایش گذاشت و برابر آرژانتین خوب بود و در برابر بوسنی کمتر شجاعت به خرج دادند و می توانستند با پیروزی بر این تیم به مرحله بعدی راه پیدا کنند.

برانکو در واکنش به این سوال که خودش نیز مربی ریسک پذیری نیست گفت: زمان من در تیم ملی در بوسان اول شدیم. کره را در کشورش بردیم. آنهم با تیمی کاملا جوان. در تمام جام های آسیا نتیجه گرفتیم. چهار گل به کره زدیم که در جهان چهارم شده بود. نمی خواهم درباره جزییات حرف بزنم اما در زمان من متوسط گل های زده تیم ملی 7/2 بود و تعداد زیادی از بازیکنان جوان در ترکیب حضور داشتند. بنابراین من مربی شجاعی هستم که ریسک می کنم. نتیجه است که همه چیز را به ارمغان می آورد. بازیکنان انگیزه پیدا می کنند و باشگاه حمایت می کند و هواداران هم در کنارمان هستند، پس نتیجه نیز هم مهم است.

دیدگاه‌ها