کد خبر : 1257492 | 14 مرداد 1394 ساعت 09:27 | 4.9K بازدید | 0 دیدگاه

اولین بانوی مدال‌آور المپیک می‌تواند از تیراندازی باشد

اینانلو: شرایط مان 30 درصد المپیک لندن است

مربی تیم ملی تفنگ ایران می‌گوید با برپایی شرایط اردویی مناسب نخستین مدال آور المپیک در بخش بانوان می‌تواند از تیراندازی باشد.

اینانلو: شرایط مان 30 درصد المپیک لندن است
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس ابراهیم اینانلو، درباره شرایط ملی‌پوشانی که در هانوفر اردو برگزار کردند، گفت: قرار بود اردوی ما به مدت 2 هفته با 12 ورزشکار در هانوفر برگزار شود تا هم فشنگ تست کنیم و هم برای مسابقات باکو و کویت با خودمان فشنگ بیاوریم.

* تعداد محدودی فشنگ آوردیم

وی افزود: با توجه به مشکلات مالی که فقط به فدراسیون ما محدود نبود، با یک هفته تاخیر با 4 ورزشکار به آلمان رفتیم و اردوی 15 روزه ما تبدیل به یک هفته شد. بنابراین فقط توانستیم به تعداد محدود فشنگ مصرفی برای مسابقات باکو بیاوریم.

مربی تیم ملی تفنگ با اشاره به تمرینات خوب ملی‌پوشان در هانوفر، اظهار داشت: با 3 ورزشکار زن و یک ورزشکار مرد به هانوفر رفتیم. البته به جز کریمی دو ورزشکار دیگر هم بودند که به دلیل سرباز و نظامی بودن نتوانستند پاسپورت بگیرند. تمرینات در شرایط خوب آب و هوایی و در سالن مناسب و با فشنگ برگزار شد.

* شانس زیادی برای کسب سهمیه در باکو داریم

اینانلو ادامه داد: به عنوان سومین گروه ورزشکاران تفنگ روز پنجشنبه به باکو اعزام می‌شوند. شرایط ورزشکاران الان مناسب است، اما اگر همه را به آلمان اعزامی می‌کردیم شرایط بهتر هم می‌شد. در مسابقات جهانی آلمان احمدی و در مسابقات کره خدمتی راهی فینال شدند. با این شرایط شانس ما برای کسب سهمیه در باکو زیاد است و به عنوان مربی تیم ملی اصلا دوست ندارم امید ما فقط برای مسابقات آسیایی کویت باشد. دوست دارم مانند قبل در مسابقات جهانی سهمیه بگیریم. از 7 ورزشکار تفنگ ما 5-4 ورزشکار شانس کسب سهمیه دارند.

وی در پاسخ به این سوال که ملی‌پوشان ایران در دوره قبل مسابقات سهمیه در همان رقابت‌های نخست سهمیه گرفتند، فکر می‌کنید چرا ایران هنوز موفق به کسب سهمیه برای ریو نشده، تصریح کرد: همه کشورها به ایران به گونه‌ای نگاه می‌کنند که پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته است. در مسابقات دانشجویان جهان نجمه خدمتی و جام‌بزرگ مدال‌های زیادی گرفتند، از ما می‌پرسیدند لازلو در ایران چطور کار می‌کند؟

* با تجربه بالا شرایط تمرینی کمتری نسبت به المپیک لندن داریم

مربی تیم ملی تفنگ ادامه داد: قبل از المپیک لندن ورزشکاران زیادی را به اردوهای برون‌مرزی اعزام می‌کردیم در حالی که تیم ما بی‌تجربه بود. الان تیم باتجربه‌ای داریم، اما شرایط تمرینی‌مان 20-30 درصد دوره قبل است. قبل از عید می‌خواستیم اول به اردو برویم، بعد مسابقه، اما آنقدر دیر رفتیم که اول به مسابقه رسیدیم بعد اردو برگزار کردیم!

اینانلو با اشاره به اینکه 5 مدال خدمتی در یونیورسیاد نشان از پتانسیل بالای ایران در تیراندازی است، اظهار داشت: در این 4 سال پیشرفت خوبی در تیراندازی داشتیم، اما اینکه چرا به آن بها داده نمی‌شود برایم سوال است. می‌توانم قول بدهم اولین بانوی مدال‌آور در المپیک می‌تواند در تیراندازی باشد به شرطی که به آن توجه شود.

دیدگاه‌ها