کد خبر : 1257557 | 14 مرداد 1394 ساعت 12:39 | 5.3K بازدید | 0 دیدگاه

خداحافظی خناری‌نژاد را نپذیرفتم

درویش زاده: دنبال وایلد کارت المپیک هستیم

رییس فدراسیون ژیمناستیک می‌گوید برای حضور در تورنمنت‌های بین المللی و داشتن اردوهای مشترک با کشورهای پیشرفته برنامه دارد. همچنین او خداحافظی خناری نژاد از تیم ملی را قبول نکرده است.

درویش زاده: دنبال وایلد کارت المپیک هستیم
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا جعفر درویش زاده، درباره برنامه‌های فدراسیون ژیمناستیک برای پیشرفت عبدالله جامعی، بیا‌ن‌ کرد: ژیمناستیک جزو فدراسیون‌هایی بوده که از 31 استان بازدید داشته و حتی بازدید از برخی از استان‌ها را دو ، سه مرتبه انجام داده است. ما استعدادیابی و اردوهای بین استان‌ها را رصد می کردیم. شناسایی آنجا انجام شد که یکی از این استعدادها جامعی بود. البته افراد دیگری هم هستند که از لحاظ مهارت چیزی کم ندارند، اما هنوز به شرایط سنی لازم برای حضور در تیم ‌ملی نرسیده‌اند.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: ما حضور در مسابقات بین‌المللی و برگزاری اردوهای مشترک با کشورهای دیگر را در برنامه داریم. در دیداری که با مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک خواهم داشت گزارش رسمی را ارائه می‌دهم و اهداف و سیاست‌هایی که پیش‌رو داریم را بازگو می‌کنم. مطمئنم وزارت ورزش و جوانان مانند سابق در توسعه این رشته ورزشی کوتاهی نخواهد کرد. در مسابقات قهرمانی آسیا از سوی کشورهایی مانند ژاپن، چین و کشورهایی که از ما پایین‌تر هستند نظیر اندونزی و مالزی برای برگزاری اردوی مشترک پیشنهاد داشتیم، اما مدنظر ما این است با کشورهای پیشرفته اردوی مشترک برگزار کنیم. بنا‌بر‌این کشورهایی نظیر کره، اوکراین، بلاروس و چین که قطب ژیمناستیک دنیا هستند را در نظر گرفته‌ایم. ما با دو کشور چین و اوکراین ارتباط خوبی داشتیم و حتی مربیانی نیز از این کشورها به ایران‌ آمدند و کار کردند.

درویش زاده در پاسخ به این پرسش که آیا آوردن مربی خارجی نیز در برنامه فدراسیون وجود دارد یا خیر؟ گفت: در این زمینه هم فکر کردیم. البته ما مربی داخلی را نمی توانیم کنار بگذاریم، چرا که آخر کار، مربیان داخلی یار و یاور ما هستند بنا‌بر‌این اولویت مربی داخلی است. نهایتا از مربیان زبده و کارشناس ارشد دنیا به صورت مقطعی استفاده می‌کنیم. در مسابقات قهرمانی آسیا کشورهای دیگر وضعیت ژیمناست‌های ما را دیدند و متوجه شدند که آنها به روز هستند. بنا‌بر‌این مربیانی از کشورهای مانند ژاپن و کره اعلام آمادگی کردند که به ما مشاوره بدهند، اما این موضوع را باید به وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک ابلاغ کنیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که با مدال برنز جامعی فکر نمی کنید تیم ‌ملی ژیمناستیک نیاز به تغییر نسل دارد؟ تصریح کرد: ما استعدادهای خوبی در رده نو‌جو‌ا‌نان داریم که اگر مسابقات جهانی برای این رده سنی برگزار می‌شد قطعا مدال می‌گرفتیم. اکنون منتظر هستیم که سن آنها به رده سنی جوانان برسد. آنها از لحاظ مهارتی چیزی از ورزشکاران بز‌ر‌گسال کم ندارند و تنها سن استاندارد برای حضور در مسابقات را ندارند. می‌خواهیم این افراد را به تورنمنت‌های بین‌المللی ببریم تا برای مسابقات رسمی آماده شوند. در واقع نوآوری را در بچه‌های تیم ‌ملی به وجود می‌آوریم.

رییس فدراسیون ژیمناستیک با اشاره به خداحافظی خناری نژاد از تیم ‌ملی بیا‌ن‌ کرد: او باید در مسابقات قهرمانی آسیا مدال می‌گرفت و چهارمی از نظر ما مدال است. کیخا نیز چنین شرایطی برای ما دارد. خناری نژاد پس از مسابقات احساس کرده بود که باید از تیم ‌ملی کناره‌گیری کند و زمانی که به من گفت قبول نکردم و گفتم کاپیتان تیم است و باید بماند که خیلی خوشحال شد. من خداحافظی او را قبول نکردم و اگر او زمانی که خداحافظی کرد من برای مرتبه اول قبول می‌کردم بی‌درایتی و خامی من را نشان می داد. وظیفه من بود که خداحافظی او را قبول نکنم. باید یک مقدار بحران مسابقات را پشت سر بگذارد و تفکر جدیدی داشته باشد. ما از جوانان در تیم ‌ملی استفاده می‌کنیم و ملی‌پوشانی نظیر خناری نژاد را هم حفظ خواهیم کرد.

درویش زاده درباره شانس ژیمناستیک برای حضور در المپیک نیز، گفت: با توجه به این که در مسابقات قهرمانی آسیا مقام آوردیم و در حال انجام مکاتبات و رایزنی هستیم که با وایلد کارت بتوانیم در المپیک حضور داشته باشیم که دور از دسترس نیست. داریم تلاش می‌کنیم و مکاتبات را از طریق کمیته ملی المپیک انجام می‌دهیم.

وی در پایان بیا‌ن‌ کرد: باید از وزارت ورزش و جوانان و نصرالله سجادی تشکر کنم. او با وجود این که کسالت شدیدی داشت دو روز قبل از اعزام تیم به مسابقات قهرمانی آسیا به محل اردوی تیم ‌ملی آمد و ساعت‌ها آنجا نشست که از لحاظ روانی تاثیر زیادی بر روی ورزشکاران داشت. در باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی اینچئون هم مسئولان وزارت ورزش و جوانان پس از مشاهده عملکرد ملی‌پوشان این نظر را دادند که ژیمناستیک رو به رشد است.

دیدگاه‌ها