کد خبر : 1257578 | 14 مرداد 1394 ساعت 13:40 | 4.2K بازدید | 0 دیدگاه

ممبینی: برای گرفتن پست لابی می‌شود

عضو مستعفی کمیته داوران فدراسیون فوتبال به نحوه انتخاب رییس دپارتمان داوری اعتراض کرد.

ممبینی: برای گرفتن پست لابی می‌شود
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا هدایت ممبینی، عضو کمیته‌ داوران، درباره علت استعفایش از کمیته‌ داوران، اظها‌ر کرد: باید مسئولان قانونمند کار کنند. مشکل شخص نیست بلکه مشکل این است که قانونمند کار نمی‌شود.

وی افزود: رییس دپارتمان داوری باید از سوی کمیته‌ داوران پیشنهاد و انتخاب شود. البته اگر ابلاغیه‌اش را مدیر کل بزند مشکلی نیست، ولی پیشنهاد باید از سوی کمیته‌ داوران باشد.

ممبینی با تاکید بر این که برای جلوگیری از تنش از حضور در کمیته‌ داوران انصراف داده است، گفت: کسی که از سوی کمیته‌ داوران پیشنهاد نشده، چطور می‌خواهد زیر نظر کمیته‌ کار کند؟ او برای گرفتن این سمت جای دیگری مذاکره کرده و شرایطش را جای دیگری گفته است. ما نمی‌دانیم با چه شرایط و گفتمانی این سمت را گرفته است. شاید یکی از شرایطش این بوده که حرف کمیته‌ را گوش ندهد. در هر حال این مسائل باعث می‌شود که چالش به وجود آید و بهترین راه این بود که انصراف دهم و از این چالش خارج شوم چرا که شاید نمی‌توانستیم حرف دیگر را درک کنیم.

این عضو مستعفی کمیته‌ داوری با بیان این که دپارتمان داوری کارش فقط چینش داور نیست و باید در راستای ارتقا سطح کیفی کار کند، اظها‌ر کرد: یک مسئول باید اختیار داشته باشد و بنا بر آن اختیارات، وظایفی داشته باشد. ما متوجه نشدیم که دپارتمان چه اختیاراتی دارد و چه وظایفی!

وی افزود: من برای کمیته و دپارتمان داوران آرزوی موفقیت دارم چرا که موفقیت آنها موفقیت ما و جامعه داوری است. در حال‌ حاضر ترکیب سه نفره‌ای در کمیته‌ داوران و دپارتمان هماهنگ شده و اگر این هماهنگی خوب رخ دهد می‌تواند به موفقیت بینجامد.

ممبینی درباره لباس داوران و اسپانسر در هفته‌ اول لیگ گفت: مشکل لباس حل می‌شود چرا که این مشکلات همیشه بوده و ما همیشه دقیقه نودی هستیم و دیر به فکر حل مسائل می‌افتیم. از این هفته‌ مشکل اسپانسر و لباس حل می‌شود.

وی با بیان این که در کل داوری هفته‌ اول لیگ پانزدهم خوب بوده، اظها‌ر کرد: تا وقتی که انسان قضاوت می‌کند اشتباه‌هایی هم وجود دارد، ولی باید چینش داور و کمک داورانمان آنقدر خوب باشد که ذهنیت‌های بد درباره اشتباه‌های داوری به وجود نیاید.

ممبینی درباره جوانگرایی در داوری فو‌تبا‌ل کشور نیز گفت: به‌ هر‌ حال در تمام دنیا روز به روز به سمت تربیت داوران جوان می روند و آنها را کم کم جایگزین دیگر داورها می‌کنند. ما نیز باید استعدادهای جوان را برای داوری فو‌تبا‌ل کشف کنیم و آنها را برای قضاوت در لیگ برتر آماده کنیم.

دیدگاه‌ها