کد خبر : 1257643 | 14 مرداد 1394 ساعت 16:41 | 7.6K بازدید | 0 دیدگاه

ذوالفقاری:قدر تراکتوری‎های گسترش را می‌دانیم

سرپرست تراکتورسازی که خودش سال ها پیش به عنوان بازیکن دربی تبریز را تجربه کرده، اکنون باید از روی نیمکت شاهد دیدن این دربی باشد، با او در این رابطه گفت‌وگویی انجام دادیم.

ذوالفقاری:قدر تراکتوری‎های گسترش را می‌دانیم
به گزارش "ورزش سه"، ایوب ذوالفقاری در این رابطه گفت: در زمان بازیگری ام دربی های خیلی زیادی را تجربه کرده ام البته فرقش این بود که آن موقع ما با گسترش بازی نداشتیم بلکه با ماشین سازی که قدمتش یک سال بیشتر از تراکتور بود بازی می‌ کردیم. بنابراین دربی های زیادی را لمس کرده ام، هر تیمی که خوب بازی می‌ کرد برنده بود، بازیکنان هر دو تیم با همدیگر خیلی صمیمی بودند اما در زمین رقیب یکدیگر بودند. هر فوتبالیستی باید به پیراهنی که می‌ پوشد احترام بگذارد.

او در همین باره ادامه داد: من چندین سال در تراکتورسازی بودم حتی در سال 53 در جام تخت جمشید نیز در تراکتور بازی می‌ کردم. آن زمان ما با بازیکنان ماشین سازی رفاقت داشتیم و این مسائل خیلی خوب بود ولی در دربی ها مقابل همدیگر محکم بازی می‌ کردیم.

سرپرست تراکتور در مورد همبازی بودن با سرپرست حال حاضر گسترش فولاد گفت: آقای آذرنیا بزرگ ما بود و از دوستان بسیار خوب من در تراکتورسازی در زمان بازیگری ام بود. ما جفتمان علاوه بر اینکه بازیکن تراکتور بودیم کارمند این باشگاه نیز بودیم و حالا او سرپرست گسترش است و من سرپرست تراکتورسازی.

وقتی از ذوالفقاری سوال شد که تفاوت حضور در دربی به عنوان بازیکن و نظاره کردن این بازی به عنوان سرپرست چیست، پاسخ داد: به نظر من از بیرون نگاه کردن به دربی استرس را بالا می‌ برد. در حالی که یک بازیکن وقتی سوت بازی به صدا در می‌ آید کار خودش را انجام می‌ دهد و استرس خاصی ندارد. البته باید بگویم که هر بازی استرس خاص خودش را دارد. واقعیتش این است که گسترش فولادی ها خیلی زحمت می‌ کشند و اکثر بازیکنان حال حاضرشان بازیکنانی هستند که برای تراکتور نیز زحمات زیادی کشیدند و ما قدرشان را می‌ دانیم. خیلی از بازیکنان هر دو تیم جایشان را عوض کردند و مهم این است که بازیکن برای پیراهنی که می‌ پوشد ارزش قائل شود. هر تیمی کمترین اشتباه را داشته باشد، برنده است. انشاالله که ما برنده زمین باشیم تا از کورس عقب نمانیم.

وی با اشاره به اینکه هواداران تراکتورسازی تعدادشان بیشتر است اما این مساله تاثیری روز بازی نمی‌گذارد، در این باره گفت: ببینید این جور مسائل در فوتبال تبریز اصلا مطرح نیست، کلا حضور تماشاگر باعث جذابیت می‌ شود حالا اینکه این تماشاگران طرفدار تراکتور باشند یا گسترش فرقی نمی‌ کند. تماشاگران تبریزی فوتبال فهم و طرفدار فوتبال زیبا هستند. آنها در دربی لیگ چهاردهم شعار می‌ دادند که گسترش و تراکتورسازی برایشان فرقی نمی‌کند.

ذوالفقاری در پایان در مورد ستاره های بیشماری که در تراکتورسازی حضور دارند، افزود: خوشبختانه آقای تونی کارش را بلد است و بازیکنان نمی‌ دانند تا آخرین لحظه قرار است چه کسی در ترکیب ثابت قرار بگیرد و در جلسه فنی شب گذشته متوجه می‌ شوند که در ترکیب هستند یا خیر و این مساله باعث می‌ شود همه بازیکنان در حالت آمادگی قرار داشته باشند.

دیدگاه‌ها