کد خبر : 1257650 | 14 مرداد 1394 ساعت 16:56 | 93.4K بازدید | 0 دیدگاه

نبرد سرخابی در گرمای خوزستان

استقلال خوزستان – پرسپولیس؛ به دنبال شکستن طلسم‌ها

شاگردان عبدالله ویسی در هفته اول علیرغم نمایش خوبی که برابر قهرمان فصل گذشته ارائه دادند با شکست زمین را ترک کردند و امیدوارند در هفته دوم لقمه گلوگیری برای برانکو ایوانکوویچ باشند.

استقلال خوزستان – پرسپولیس؛ به دنبال شکستن طلسم‌ها
به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیسی ها در حالی برای مصاف دوم خود در لیگ برتر پانزدهم حاضر می شوند که امیدوارند اولین برد خود را جشن بگیرند.

شرایط:

پرسپولیس رده پنجمی در هفته اول لیگ برتر در زمین خود با پدیده مشهد به تساوی دو بر دو رسید. برانکو ایوانکوویچ که در این دیدار بیشتر بازیکنان خود را به دلیل مصدومیت و محرومیت در اختیار نداشت بازی را هجومی آغاز کرد اما در نهایت غافلگیر شدند و دو گل دریافت کردند. در این دیدار خارج از خانه که در دمای 48درجه استادیوم غدیر باید به مصاف هم بروند و به نظر می رسد گرمای هوا روی بازی دو تیم تاثیرگذار باشد.

استقلال خوزستان فصل را با تغییرات زیاد آغاز کرده است و مهره های تاثیرگذاری را نیز از دست داده است. اما عبدالله ویسی با جمع آوری بازیکنان جوان به دنبال ساختن تیمی پدیده در لیگ امسال است. آنها در دیدار اول خود برابر سپاهان امیدوارکننده ظاهر شدند و هرچند نتیجه را واگذار کردند اما حسین فرکی به عنوان سرمربی رقیب تمجید ویژه ای از آنها داشت و برتری را مدیون دروازه بان خود دانست.

داوران:

محسن ترکی به همراه حسین طالقانی و یعقوب سخندان داوری این دیدار را برعهده خواهند داشت.

محسن ترکی، داور مشهدی فوتبال کشورمان تاکنون 59 دیدار لیگ برتر را قضاوت کرده و 226 کارت زرد و 16 کارت قرمز با بازیکنان نشان داده است. داور 42 ساله فوتبال کشورمان 18 دیدار بین المللی را نیز سوت زده در هفته گذشته قاضی دیدار سایپا و گسترش فولاد بود.

پیام حیدری بعنوان داور چهارم و عبداله باعزم نیز ناظر داوری این دیدار خواهند بود.

روی نیمکت

عبدالله ویسی؛ او دیگر گواردیولا نیست

مدت هاست از خاطرات گذشته خوبش فاصله گرفته و علاقه‌مندان فوتبال او را دیگر به عنوان گواردیولای فوتبال ایران نمی شناسند. بعد از نتایج ضعیف در فصل گذشته، در پلی آف موفق شد استقلال خوزستان را در لیگ برتر حفظ کند و اکنون نیز با جذب بازیکنان جوان به دنبال بازگشتی پرفروغ به لیگ برتر به عنوان مربی آینده دار است. شاید یک نتیجه عجیب در این دیدار بتواند نام او را پرسپولیس بار دیگر بر سر زبان ها بیندازد.

برانکو ایوانکوویچ؛ در اندیشه اولین برد خارج از خانه

در فصل گذشته و در حالی که در بازی با استقلال خوزستان حکم مربیگری خود را برای هدایت پرسپولیس دریافت کرد ترجیح داد برای انجام کارهای شخصی اش به زاگرب برود و همکارانش را به جنگ ویسی بفرستد.برانکو اکنون در اهواز میهمان استقلال است و به دنبال این است تا اولین برد خارج خانه خود را از زمان هدایت پرسپولیس کسب کند.

آمار:

1- استقلال خوزستان در این فصل هنوز گلی به ثمر نرسانده و در رویای اولین گل فصل خود در لیگ پانزدهم هستند.

2- خط دفاعی پر اشتباه پرسپولیس در هفته اول دو امتیاز را از این تیم سلب کرد و با خوردن دو گل در بین تیم های مدعی بدترین آمار را به خود اختصاص داد و باید دید در برابر مهاجمان جوان استقلال می توانند دروازه شان را حفظ کنند.

3- برانکو ایوانکوویچ هنوز موفق نشده در زمان هدایت پرسپولیس در بازی های بیرون از خانه به پیروزی برسد و در دیدار برابر استقلال خوزستان که از بازیکنان باتجربه ای سود می برد به اولین برد خود در خارج خانه است.

4- استقلال خوزستان نیز در 4 بازی گذشته خود با پرسپولیس هنوز بردی را کسب نکرده و عبدالله ویسی اینبار با شاگردان جوانتر و البته با انگیزه اش در دمای 48 درجه اهواز به دنبال ثبت اولین برد به نام این تیم است.

5- عبدالله ویسی در صورت کسب یک امتیاز دیگر در لیگ برتر، جمع امتیازات خود را در لیگ برتر به 150 امتیاز می رساند.

6- پرسپولیس دو گل دیگر تا ثبت گل 600 ام خود در لیگ برتر فاصله دارند و با به ثمر رساندن این تعداد گل می توانند در کنار استقلال و سپاهان که از مرز این تعداد گل گذشته اند، قرار گیرد.

7- بهترین بازیکن پرسپولیس در دیدار گذشته بدون شک هادی نوروزی بود. کاپیتان این فصل پرسپولیس در صورت گلزنی در این دیدار جمع گل های خود با پیراهن پرسپولیس را به عدد 27 خواهد رساند و سومین گلزن برتر سرخپوشان بعد از سهراب انتظاری و محمد نوری خواهد بود.

چهره ویژه:

محسن بنگر بعد از اشتباهاتش در دیدار برابر پدیده به سوژه اول هواداران تبدیل شد و فشار زیادی را در طول هفته ای که گذشته تحمل کرد. او البته وعده داده در بازی های آینده آن را جبران کند و باید دید مدافع باتجربه و شماره 6 این تیم می تواند در گرمای 48 درجه اهواز در روز بازی، خط دفاعی تیمش را بیمه کند یا خیر.

بیلان:

استقلال خوزستان و پرسپولیس تاکنون چهار بار در تاریخ لیگ برتر به میدان رفته اند. در این بازی ها آمار کاملا به نفع سرخپوشان بوده و آنها دو برد و دو تساوی از آن خود کرده اند. پرسپولیس در لیگ سیزدهم برابر استقلال خوزستان به تساوی صفر - صفر رسید و در بازی برگشت و در اهواز برتری یک بر صفر پایان کار دو تیم بود. این دو تیم در فصل گذشته هم در حالی به مصاف هم رفتند که در تهران نتیجه کار دو بر یک به سود سرخپوشان بود و در اهواز نیز به تساوی یک بر یک رسیدند.

ترکیب احتمالی:

استقلال خوزستان: فرناندو خسوس، میثم دورقی، محمد طیبی، دانیال ماهینی، موسی کولیبالی، پیمان شیرزادی، عبدالهادی خنیفر، رحیم زهیوی، سعید سالاروند، سعید بیت سعید و روح اله سیف الهی

پرسپولیس: ایمان صادقی، محسن بنگر، مارکو ماریچ، رامین رضاییان، بابک حاتمی، کمال کامیابی نیا، امید عالیشاه، هادی نوروزی، فرشاد احمدزاده، مهدی طارمی، علی علیپور

دیدگاه‌ها