کد خبر : 1258175 | 17 مرداد 1394 ساعت 08:41 | 91.5K بازدید | 8 دیدگاه

فینال قهرمانی والیبال آسیا؛

والیبال ایران در انتظار سه باره قهرمانی

این بار تیم والیبال ب ایران قصد دارد از عنوان قهرمانی کشورمان برای سومین دوره متوالی دفاع کند.

والیبال ایران در انتظار سه باره قهرمانی
به گزارش "ورزش سه"، عصر امروز بالاخره فینال مسابقات قهرمانی والیبال آسیا برگزار خواهد شد و طبق سنت چند دوره این اخیر مسابقات ایران یک پای فینال است و در طرف دیگر ژاپن قرار دارد. با توجه به نتایج به دست آمده در دور مقدماتی کمتر کسی فکر می کرد ژاپن به دیدار نهایی این دوره از مسابقات راه پیدا کند و موفق شود رقبایی چون قطر و کره جنوبی را از پیش رو بردارد. در هر صورت این اتفاق رخ داده است و امروز شاگردان پیمان اکبری برای قهرمانی رو در روی این تیم بجنگند.

قهرمانی در این دوره از مسابقات یعنی سه باره قهرمانی در آسیا و ثبت رکوردی که شاید تا مدت ها دست یافتنی نشود اما تفاوت این قهرمانی با سایر قهرمانی ها در شکل تیمی ایران است. ترکیبی که از هیچ یک از ستاره های کنونی والیبال بهره نمی برد و عده ای بازیکن با انگیزه که زیر سایه ستاره های بزرگسالان مانده بودند حالا به میدان رفتند و با نام تیم ب یعنی تیم دوم ایران راهی فینال شدند. والیبال ایران به آسیا درس های زیادی داد و ثابت کرد چندین و چند تیم در ایران برای فتح قهرمانی آسیا وجود دارد و جمله والیبال ایران بالاتر از سطح آسیا است را در عمل نشان داد.

نکته دیگر حضور احمد مساجدی مربی ایرانی روی نیمکت ژاپن است که شاید اطلاعات او از تیم ایران مشکلاتی در بازی امروز به وجود آورد اما پیمان اکبری در مورد حضور او روی نیمکت ژاپن گفت:« او در زمان حضورش در ایران وظیفه ترجمه صحبت های ولاسکو را بر عهده داشت و حالا حضور او روی نیمکت ژاپن نمی تواند تاثیر صد در صدی داشته باشد و این بازیکنان حاضر در زمین هستند که نتیجه بازی را رقم می زنند.»

بازی فینال قهرمانی والیبال آسیا امروز ساعت 17:30 در سالن دوازده هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد و ایران در صورت پیروزی مقابل ژاپن به سومین قهرمانی پی در پی خود در آسیا دست پیدا خواهد کرد.

دیدگاه‌ها