کد خبر : 1259432 | 22 مرداد 1394 ساعت 17:30 | 310.3K بازدید | 0 دیدگاه

تیم برانکو از هم گسیخته و پراشتباه

سپاهان 4 - پرسپولیس 2؛صدرنشینی قاطع در فولادشهر

بازی پرهیجان دو تیم بزرگ و مدعی لیگ برتر با برتری طلایی پوشان سپاهان به اتمام رسید و این تیم را صدرنشین لیگ کرد.

سپاهان 4 - پرسپولیس 2؛صدرنشینی قاطع در فولادشهر
به گزارش "ورزش سه"، هفته سوم لیگ برتر با دیدار حساس دو تیم سپاهان و پرسپولیس در استادیوم فولادشهر اصفهان در حال انجام است و شاگردان حسین فرکی که از دو دیدار گذشته شان 6 امتیاز کسب کرده اند به مصاف برانکو و شاگردانش می روند که لیگ را بسیار بد و با یک امتیاز در حال پیگیری هستند.


استادیوم : فولادشهر تماشاگر: 12 هزار نفر
داور: سیدحسین زرگر کمک داوران: محمدرضا ابوالفضلی و حسن ظهیری
اخطار : علی علیپور(9)، کامیابی نیا(36)، مهرداد کفشگری(55)، محمد انصاری(70) امید عالیشاه(87) از پرسپولیس
خلعتبری(36)، علی کریمی(36) عبدالله کرمی(63) از سپاهان

سپاهان:
  شهاب گردان، هادی عقیلی، عبداله کرمی، حبیب گردانی، محمدرضا خلعتبری(94 نجفی)، احسان حاج صفی، مهدی شریفی(83 حسین پاپی)، وریا غفوری، رسول نویدکیا، میلاد سرلک( 57 فوزی موسی اف) و علی کریمی
سرمربی: حسین فرکی

پرسپولیس:
  ایمان صادقی، لوکا ماریچ، مایکل اومانیا، رامین رضاییان، وحید حیدریه(50 محمد انصاری)، مهرداد کفشگری، کمال کامیابی نیا، علی علیپور(77 جری بن‌سون)، فرشاد احمدزاده، امید عالیشاه و مهدی طارمی
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

1035673

شرح بازی:
پرسپولیس بازی را در نیمه اول کاملا متفاوت پیش برد و در نیمه دوم اما یک حریف دست و پا بسته بود که البته اشتباهات داور و بازیکنان خودی در نقش بستن این نتیجه تاثیر زیادی داشت.
حسین فرکی که تیمش در نیمه اول دو گل دریافت کرده بود تا اندوخته اش را از دست رفته ببیند در نیمه دوم دل به اشتباهات بازیکنان پرسپولیس بست و استفاده اش را نیز برد. مهرداد کفشگری در ابتدا یک پنالتی تقدیم سپاهانی کرد تا این توپ که در نهایت گل سوم سپاهان را در پی داشت با آغاز برتری زردپوشان همراه شود. در نهایت این خلعتبری بود که بار دیگر با اشتباه بازیکن پرسپولیس همراه بود گل چهارم را به ثمر برساند و برانکو را در کسب پیروزی در لیگ پانزدهم ناکام بگذارد.
بردی که پرسپولیسی ها معتقدند بیشتر از اینکه مقهور برتری حریف صدرنشین خود باشند بابت اشتباهات داوری و بازیکنان خودی نصیب تیم شان شده است.

شرح گل:
سپاهان یک پرسپولیس صفر: (دقیقه 10، احسان حاج صفی): در حالی که پرسپولیسی ها از روی ضربه ایستگاهی به دنبال گلزنی بودند، سپاهانی ها روی ضد حمله و حرکت پا به توپ حاج صفی وارد محوطه جریمه شدند و این بازیکن با ضربه ای مهارنشدنی توپ را به گل اول بازی به نفع زردپوشان تبدیل کرد.
سپاهان یک پرسپولیس یک (دقیقه 13، مهدی طارمی): مهدی طارمی همانطور که وعده داده بود موفق شد دروازه سپاهانی را باز کند. مهاجم بوشهری پرسپولیس بعد از دریبل دو بازیکن سپاهان و با ضربه ای دیدنی و حرفه ای دروازه سپاهان و گردان را باز کرد.
سپاهان یک پرسپولیس 2: (دقیقه 33، امید عالیشاه): می توان گفت این آسانترین گلی بود که امید عالیشاه در تمام طول زندگی اش زده و خواهد زد؛ علی علیپور با دریبل تمام بازیکنان خط دفاعی سپاهان توپ را از آستانه دروازه به عالیشاه سپرد تا او دروازه خالی را باز کند.
سپاهان 2 پرسپولیس 2: (دقیقه 37، مایکل اومانیا «گل به خودی»): در حالی که پرسپولیسی ها از پیش از افتادن به سپاهان خوشحال بودند این مدافع کاستاریکایی پرسپولیس که نتیجه را به تساوی کشاند. حرکت کریمی از گوشه دروازه و ارسال زمینی او به دهانه دروازه با اشتباه اومانیا همراه شد تا توپ با دخالت او وارد دروازه صادقی شود.
سپاهان 3 پرسپولیس 2: (دقیقه 57، هادی عقیلی): مهرداد کفشگری در صحنه ای مشکوک احسان حاج صفی را در آستانه ورود به محوطه جریمه شارژ کرد و زرگر به نشانه پنالتی در سوت خود دمید و به هافبک دفاعی پرسپولیس کارت زرد نشان داد. این پنالتی را هادی عقیلی وارد دروازه کرد تا تیمش برای دومین بار از حریف پیش بیفتد.
سپاهان 4 پرسپولیس 2: ( دقیقه 81، محمدرضا خلعتبری): اشتباه بچه گانه و غیرحرفه ای کمال کامیابی نیا که در میانه میدان با ضربه سر توپ را به خلعتبری سپرد تا مهاجم تشنه گلزنی سپاهان، گل چهارم زردپوشان و اولین گل خود در لیگ پانزدهم را به ثمر برساند.


دقایق حساس:
دقیقه 2: اولین موقعیت این بازی را احسان حاج صفی با ارسال دیدنی خود به وجود آورد که در نهایت مهدی شریفی ضربه سرش را با اختلاف کم به بیرون زد.
دقیقه 6: ارسال بازیکنان سپاهان اینبار از سمت راست و توسط علی کریمی را مهدی شریفی با ضربه سر به جایی زد که ایمان صادقی انتظار آن را می کشید و به راحتی آن را در اختیار گرفت.
دقیقه 20: ارسال کرنر سپاهانی ها با اشتباه مدافع و دروازه بان پرسپولیس، موقعیت خوبی را برای مهدی شریفی ایجاد کرد تا دروازه سرخپوشان را برای بار دوم باز کند اما ضربه اش به بیرون رفت.
دقیقه 35: ارسال سپاهانی از سمت راست با ضربه سر علی کریمی همراه بود و در نهایت این ایمان صادقی بود که توپ را در اختیار گرفت و البته حرکت غیر ورزشی کریمی روی صادقی با دخالت داور یک کارت زرد برای این بازیکن همراه داشت.
دقیقه 45: روی حرکت تمرین شده عناصر هجومی پرسپولیس، طارمی توپ عمقی را برای عالیشاه فرستاد که این بازیکن در جدال با گردان ناکام ماند و در دروازه بان سپاهان توپ را از زیر پای عالیشاه دور کرد.
دقیقه 47: ارسال بلند احسان حاج صفی پشت دفاع پرسپولیس با ضربه ناقص مهدی شریفی همراه بود و توپ از کنار دروازه صادقی به بیرون رفت.
دقیقه 54: مهدی طارمی با فراری دیدنی درون محوطه جریمه سپاهان ضربه اش را زد که توپ با کمترین اختلاف به بیرون رفت تا آه از نهاد برانکو بلند شود.
دقیقه 64: ارسال بلند رامین رضاییان از روی ضربه ایستگاهی با ضربه سر بی دقت مایکل اومانیا همراه بود تا این بازیکن نتواند گل به خودی اش را جبران کند و توپش از بالای دروازه گردان به بیرون رفت.
دقیقه 72: نفوذ فوزیل موسی اف از سمت چپ و ارسال زمینی او درون شش قدم را مهدی شریفی نتوانست وارد دروازه کند و ضربه اش از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 73: خلعتبری به زیبایی رضاییان را مقهور تکنیک خود کرد و در ادامه پاس عرضی اش از داخل محوطه جریمه را روی نقطه پنالتی فرستاد اما ضربه رسول نوید کیا با دخالت انصاری از روی خط دروازه پرسپولیس برگشت داده شد.
دقیقه 75: در حالی که حرکت فرشاد احمدزاده را داور درون محوطه جریمه می توانست پنالتی اعلام کند، در ادامه حملات پردامنه پرسپولیسی ها درون محوطه جریمه با دخالت عبدالله زاده تنها یک کرنر را نصیب سرخپوشان کرد. در این لحظه و در کمتر از 15 ثانیه حداقل 3 توپ خطرناک روی دروازه گردان به وجود آمد که هیچ کدام از مهاجمان پرسپولیس نتوانستند ضربه تمام کننده را بزنند.

1035680

بهترین بازیکن : احسان حاج صفی، بال چپ سپاهان در این مسابقه مهارناپذیر بود و با گلزنی در این بازی، یک پنالتی سرنوشت ساز را هم برای تیمش گرفت.

اتفاق ویژه: اعتراض شدید برانکو به صحنه های داوری در حالی رقم خورد که وی را کمتر چنین عصبانی دیده بودیم. این سرمربی آرام عقیده داشت داور در این مسابقه 2 پنالتی تیمش را ندیده گرفته است. اعتراض های برانکو می توانست به اخراج او از کنار زمین منجر شود اما دخالت اطرافیان قائله را ختم کرد.

حاشیه ها:
*در حالی که حدود بیشتر از یک ساعت از زمان آغاز بازی باقیمانده حدود80درصد از صندلی‌های ورزشگاه پُر شده که از این تعداد 90 درصد از فضای ورزشگاه به سپاهانی‌ها و 10درصد دیگر به هواداران پرسپولیس اختصاص پیدا کند.
*هواداران پرسپولیس که هنوز بخشی از آنها پشت درهای ورزشگاه حضور دارند در جایگاه مخصوص خود و بخشی دیگر در ضلع جنوبی ورزشگاه و بر روی تپه چمنی پشت دروازه مستقر شده‌اند.
*نکته جالب توجه کری‌خوانی هواداران اندک پرسپولیس در مقابل سپاهانی‌ها که این تعداد با شعارهایی علیه تیم سپاهان باعث شدند تا هواداران سپاهان نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و علیه سرخ‌پوشان شعارهایی را سر دهند.
*هواداران سپاهان با پرچم‌های زردرنگ همچنان در حال ورود به ورزشگاه هستند و به نظر تا دقایقی دیگر ظرفیت فولادشهر تکمیل خواهد شد.
*در حالی که امروز اصفهان هوای خنکی را سپری می‌کرد ناگهان با نزدیک شدن به زمان مسابقه به گرمای هوا افزوده شده و این موضوع تعجب دست‌اندرکاران مسابقه و هواداران را در پی داشته است.
*اصغر باقریان مدیرعامل سپاهان بسیار زودتر از حد مقرر در ورزشگاه حضور پیدا کرده است.
*ترافیک خیابان‌های منتهی به فولادشهر از نکات قابل توجه بود تا جایی که به خاطر پر شدن پارکینگ ورزشگاه مأموران راهنمایی و رانندگی ماشین‌ها را به سمت خیابان‌های فرعی راهنمایی می‌کردند.
*از ساعت 18 و 10 دقیقه دواران مسابقه به منظور شرایط چمن و تورهای دروازه به زمین آمده و به این کار مشغول شدند در این بین محمد فنایی ناظر مسابقه در کنار زمین حضور دارد.
*در حالی که حدود یک ساعت و 10 دقیقه تا آغاز بازی زمان باقیمانده است پخش آهنگ‌های شاد در ورزشگاه آغاز شده و این موضوع باعث شده است تا صدای هواداران تحت‌الشعاع قرار بگیرد.
*یک پرچم که بر روی آن نوشته سپاهان قلب اصفهان در بین هواداران این تیم پهن شده است.
*درگیری لفظی چند هوادار پرسپولیس با مأموران حراست مسابقه واکنش منفی سپاهانی‌ها را در پی داشته و هواداران تیم زردپوش به شدت علیه هواداران پرسپولیس فحاشی کردند.

دیدگاه‌ها