کد خبر : 1260571 | 27 مرداد 1394 ساعت 10:45 | 6.8K بازدید | 1 دیدگاه

رودکی: مگر تیم ملی جودو مانده که به آن بروم؟

جودوکار وزن 100 + کیلوگرم ایران با بیان اینکه با توجه به شرایط بسیار بد جودوی ایران و کناره‌گیری افراد مطرحی چون جواد محجوب از تیم ملی، قصدی برای ورود به جودو ندارد، گفت: اصلا مگر جودو و تیم ملی مانده که من بخواهم وارد آن بشوم؟

رودکی: مگر تیم ملی جودو مانده که به آن بروم؟
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا محمدرضا رودکی درباره‌ی تعیین تکلیف حضورش در تیم ‌ملی جودو، اظها‌رکرد: قرار بود در جلسه شورای فنی نماینده وزارت ورزش و جوانان نیز حضور یابد، موضوع حضور من در تیم ‌ملی نیز بررسی گردد، اما این جلسه بنا به دلایلی لغو شده است.

دارنده مدال طلای آسیا با بیان این که فضا برای فعالیت در تیم ‌ملی به هیچ وجه مناسب نیست، گفت: اصلا مگر جودو و تیم ملی باقی مانده که من بخواهم در آن فعالیت کنم؟جودوکاران دیگر مانند محجوب که از ورزشکاران با سابقه جودوی ایران است، دیگر نمی‌خواهند در تیم ‌ملی فعالیت کنند و تا جایی که من می دانم سایر جودوکاران هم علاقه‌ای به فعالیت در تیم ‌ملی ندارند. حال با توجه به این شرایط من به تیم ‌ملی بروم که چه بشود؟ نمی دانم چه اتفاقاتی در راس فدراسیون در حال رخ دادن است و چرا جودو به این حال و روز اسف بار افتاده است.

وی با بیان این که نمی داند چرا وزارت ورزش و جوانان تصمیمی درباره وضعیت جودوی ایران اتخاذ نمی‌کند، خاطر‌نشان کرد: رییس فدراسیون جودو وقتی فضا را نامناسب دید استعفای خود را اعلام کرد، اما برای من جالب است که چرا وزیر ورزش و جوانان که در طول این 2 سال از رییس فدراسیون حمایت کرده و جودو به این حال و روز افتاده در قبال این استعفا کاری انجام نمی‌دهد. کسی که استعفا می‌کند عملا اذعان می‌کند که نمی‌تواند ادامه دهد پس چرا وزارت ورزش تصمیمی در این‌باره اتخاذ نمی‌کند؟

او ادامه داد: البته با توجه به شرایطی که جودوی ایران دارد کسی جرات نمی‌کند ریاست فدراسیون را برعهده بگیرد. اصلا مگر ما تیم ‌ملی داریم؟ مگر جودوی ایران از امکانات و پول برخوردار است؟ چند وقت پیش در حساب فدراسیون تنها یک میلیون تومان پول بود. آن وقت با توجه به این شرایط چه کسی جرات می‌کند که رییس فدراسیون جودو شود. تیم ‌ملی نه پزشک دارد و نه امکانات. مشخص است که با این وضعیت هیچ جودوکاری علاقه ای ندارد به تیم ‌ملی بیاید.

رودکی با انتقاد از این که مسابقات انتخابی تیم ‌ملی به یکباره آن هم 20 روز مانده به ر‌قا‌بتهای جهانی برگزار شده است، گفت: کجای دنیا 20 روز مانده به مسابقات جهانی ر‌قا‌بت انتخابی می‌گذارند؟ در این فرصت ورزشکار باید ریکاوری کند تا بتواند در چنین سطحی به ر‌قا‌بت با حریفان خود بپردازد. ضمن این که سایت مسابقات هم برای ثبت‌نا‌م بسته می‌شود. 15 سال است که در جودو فعالیت می‌کنم، اما تاکنون چنین چیزی ندیده‌ام آن وقت می‌گویند که می‌خواهیم جوانان را به مسابقات جهانی بفرستیم تا کسب تجربه کنند. مگر مسابقات جهانی جای کسب تجربه است؟ مانند این است که دانش‌آ‌مو‌ز‌ پنجم دبستانی را بخواهند به کنکور دکترای دانشگاه بفرستند تا کسب تجربه کند!

وی با اشاره به کناره‌گیری محجوب از تیم ‌ملی و این که قرار است صفویه به جای او به مسابقات جهانی اعزام شود، اظها‌رکرد: عکس‌هایی که شما در خبرگزاری ایسنا گذاشتید نشان می‌دهد صفویه یک ماه پیش در حال کار و فعالیت بوده و اصلا تمرینی انجام نمی داده است. حال با کدام وضعیت آمادگی می‌خواهد عازم چنین مسابقاتی شود؟ ضمن این که او مشکل خروج از کشور را هم دارد. واقعا نمی دانم چرا چنین اتفاقاتی می افتد. آن وقت نمی‌توان هیچ حرفی درباره جودو زد. کارهایی در این رشته انجام می‌شود که در هیچ رشته‌ای صورت نمی‌گیرد. پشتوانه سازی در طول این چند سال نشده و فقط ما در جهانی توسط ملایی شانس کسب مدال داریم که آن هم کشف پنج – شش سال پیش است و ربطی به این فدراسیون ندارد.

جودوکار وزن 100 + کیلوگرم ایران با بیان این که دیگر چیزی به نام جودو و تیم ‌ملی در ایران معنایی ندارد، گفت: فدراسیون حتی پول لباس‌های جدید را که جودوکاران باید داشته باشند و خریداری کرده‌اند را نمی‌دهد. یا مثلا قاسمی نژاد که به تورنمنت روسیه رفته به خاطر این که لباسش تقلبی بوده و آرم روی آن را جابه جا کرده بودند، مورد بی احترامی مسئولان کنترل لباس اتحادیه جهانی جودو قرار می‌گیرد و لباسش را از او می‌گیرند و حتی به قاسمی نژاد می‌گویند که شما ایرانیان چگونه آدم هایی هستید که دست به این گونه تقلب‌ها می‌زنید و پول یک لباس را هم ندارید.

وی در پایان گفت: ملی‌پوشان جودو حتی پول تو جیبی هم دیگر ندارند و بی برنامگی از بالا تا پایین جودوی ایران را در بر گرفته است که همه این موارد باعث شده جودوی ایران به این حال و روز بیفتد و در یک کلام جودو در ایران از بین رفت و تمام شد.

دیدگاه‌ها