کد خبر : 1260902 | 28 مرداد 1394 ساعت 13:22 | 36.6K بازدید | 0 دیدگاه

شانس ایران برای صعود به المپیک از جام جهانی

مربی تیم ملی والیبال ایران گفت: من در خوشبینانه‌ترین وضعیت، شانس ایران را برای کسب سهمیه المپیک از جام جهانی 20 درصد می‌دانم.

شانس ایران برای صعود به المپیک از جام جهانی
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، رحمان محمدی‌راد در مورد اردوهای تیم ملی والیبال ایران در تهران اظهار داشت: من خیلی راضی هستم چرا که بازیکنان حداکثر توان‌شان را در تمرین گذاشته‌اند. حتی بت وجود اینکه مسابقات قهرمانی آسیا مشکلات هماهنگی را به وجود آورد اما بازیکنان از همین حالا با درک حساسیت جام جهانی در هر شرایطی با همه توان کار کردند و این اعتقاد را دارند که ما در آن تورنمنت باید در روز آخر هم مثل روز اول کار کنیم. این مسئله را می‌شد در نحوه کارشان دید. بازیکنان بزرگ تیم مثل یک لیدر کار می‌کردند و جوان‌ترها را دنبال خودشان می‌کشیدند. من شخصاً خیلی راضی‌ام.

محمدی‌راد در مورد احتمال گرفتن سهمیه المپیک از جام جهانی گفت: من در خوشبینانه‌ترین وضعیت شانس ایران برای سهمیه المپیک را 20 درصد می‌دانم، چرا که پنج تیم روسیه، ایتالیا، آمریکا، لهستان و ایران، شانس دارند که از جام جهانی سهمیه بگیرند. ما هم یکی از آن پنج تیم هستیم و هرکدام 20 درصد شانس سهمیه داریم. بستگی دارد که هر کدام از تیم‌ها در بازی‌هایی که با هم ندارند اشتباه نداشته باشند و از همان پنج بازی فقط دو بازی را ببازیم و سه بازی را برنده باشیم. آن وقت شانس‌مان زیاد می‌شود.

ملی پوش پیشین والیبال ایران گفت: مسلما شانس ما در انتخابی المپیک خیلی زیادتر است. چرا که می‌توانیم آنجا به عنوان تیم اول آسیا سهمیه بگیریم. این شانس بزرگی است. ما هم خودمان را قدرت اول آسیا می‌دانیم. واقعا هم همین طور است. جلوی تیم‌های آسیایی نباید بازی را وا بدهیم و ببازیم. مثل اشتباهی که دوره قبل کردیم و با باخت به استرالیا هر کاری کردیم نتوانستیم جبران کند. مطمئناً جلوی بقیه تیم‌ها هم حرف برای گفتن داریم. دوره قبل انتخابی قبل مقابل صربستان باختیم اما حالا تیم‌هایی که به جام جهانی می‌آیند هم نمی‌توانند ادعا کنند به راحتی ایران را می‌برند. ما حتی شانس اول شدن در مسابقات انتخابی المپیک را هم داریم.

رحمان محمدی‌راد در مورد شروع نه چندان خوب تیم ملی ایران در شروع هر تورنمنت تصریح کرد: ما خوشبختانه قبل از جام جهانی 6 بازی تدارکاتی سنگین داریم که امیدوارم شروع بد ما در این بازی‌ها اتفاق بیفتد. ما بعد از یک ماه می‌خواهیم وارد فاز بازی شویم. خوشبختانه نحوه بازی‌های تدارکاتی ما طوری است که می‌توانیم اشتباهات خود را در این بازی‌ها مرتکب شویم.‌

مربی تیم ملی والیبال در مورد اهمیت بدنسازی در جام جهانی گفت: آمادگی جسمانی جام جهانی با لیگ جهانی خیلی متفاوت است به خاطر اینکه با شروع آن دیگر بازیکنان نمی‌توانند بدنسازی انجام دهند. به همین دلیل هر کاری که می‌خواهیم باید همین حالا انجام بدهیم. باید تمرینات طوری باشد که آمادگی در طول جام جهانی تداوم داشته باشد و بدن‌ها تا روز آخر تورنمنت جواب دهد. ممکن است در همه بازی‌ها را خوب پیش برویم اما در بازی آخر کم بیاریم و با یک اشتباه کار دست‌مان خارج شود. با اینکه برنامه تیم ما طوری است که جام جهانی را با تیم‌های نسبتا پایین‌تری شروع می‌کنیم و بازی‌های سخت ما بعد از این دیدارهاست و بازی‌های آخر هم باز راحت‌تر است.

دیدگاه‌ها