کد خبر : 1260912 | 28 مرداد 1394 ساعت 13:47 | 292.5K بازدید | 11 دیدگاه

سفر ناخواسته و پرخرج برای دریافت ویزا

انتقام شدید گوام از تیم ملی ایران

در شرایطی که سرمربی گوام با انتقاد از شرایط دریافت ویزا برای بازیکنانش، فیفا را به کمک طلبیده است،مسوولان تیم ملی فوتبال از اقدامات غیرورزشی کشور گوام برای صدور ویزا بیمناک اند.

انتقام شدید گوام از تیم ملی ایران
به گزارش "ورزش سه"، دو تیم ایران و گوام روز 12 شهریور باید در چارچوب رقابت های مقدماتی در تهران به مصاف هم بروند اما این بازی تحت الشعاع مسائل سیاسی قرار گرفته است. بازیکنان گوام پاسپورت آمریکایی دارند و به نظر می رسد اختلافات سیاسی بین ایران و آمریکا، در سفر ‏آنها به تهران مشکلاتی ایجاد کرده است. روز گذشته سرمربی تیم ملی گوام اعلام کرده بود، به دلیل صادر نشدن ویزا از فیفا درخواست می کند تا بازی سه بر صفر به سود گوام اعلام شود.در این باره نکته عجیب اینجاست که با توجه به اطلاع فدراسیون این کشور از روابط ایران و آمریکا، چرا بازیکنان گوام برای حضور در ایران پاسپورت آمریکایی شان را تحویل داده اند؟

اما نکته مهم تر ، روشی است که کشور گوام برای صدور ویزا برای ایران دارند. تیم ملی ایران که در مرحله مقدماتی جام جهانی باید با این کشور بازی کند، باید از سه ماه قبل برای دریافت ویزای گوام اقدام کند که همین مساله دردسرهایی را بوجود اورده است. فدراسیون فوتبال باید برای نزدیک 70 نفر ویزا بگیرد چون از حالا لیست 23 نفره بازیکنان مشخص نیست و فدراسیون باید برای حدود 40 یا 50 بازیکن درخواست ویزا کند. این درحالیست که ایرانی ها باید برای دریافت ویزا به کشور سومی سفر کنند . خوب است بدانید هزینه یک شب اقامت در امارات برای دریافت ویزا حدود 1000 دلار برای هر بازیکن و عضوکادر فنی است 320 دلار هزینه ویزا به اضافه هزینه یک شب اقامت در دبی یا ابوظبی (نزدیک به 200 دلار ) ، به همراه 100 دلار هزینه ویزای امارات و البته پول بلیت سفر به امارات کابوسی است که فدراسیوت در ماههای آینده با آن روبه رو می شود ، تازه اگر خستگی این سفر غیرضروری را فاکتور بگیریم.

یکی از مسئولان فدراسیون با رد اعتراض سرمربی گوام می گوید : گوامی ها می توانستند از 6 روز قبل اقدام کنند و ویزایشان را از سفارت پاکستان که حافظ منافع ایران در واشنگتن است بگیرند و این مسئله ربطی به سختگیری ایران ندارد.

دیدگاه‌ها