کد خبر : 1262286 | 02 شهریور 1394 ساعت 23:04 | 24.3K بازدید | 0 دیدگاه

پیروزی والیبالیست‌های زیر 23 سال در اولین گام

تیم ملی والیبال زیر 23 سال ایران در اولین بازی خود امارات متحده عربی، میزبان این رقابت ها را مقابل چشمان تماشاگرانش شکست داد.

پیروزی والیبالیست‌های زیر 23 سال در اولین گام
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم ملی والیبال زیر 23 سال ایران در اولین بازی خود در مسابقات قهرمانی جهان مقابل میزبان رقابت ها، امارات متحده عربی قرار گرفت و موفق شد با نتیجه 3 بر صفر حریف خود را از پیش رو بردارد.
تیم ملی زیر 23 ایران موفق به کسب پیروزی با نتیجه 3 بر صفر شد و موفق شد امتیازات 25 بر 16، 25 بر 16 و 25 بر 20 را به دست بیاورد.
قبل از دیدار ایران بر خلاف سایر بازی ها این بار مجبور بود 2 ساعت زودتر به محل برگزاری مسابقات برود تا در مراسم افتتاحیه رقابت ها هم شرکت کند. بازیکنان با دستور کادر فنی قبل از حرکت به سمت سالن عصرانه ای مختصری خوردند تا برای برگزاری اولین دیدار مشکلی نداشته باشند. ترافیک شهر دبی در ساعت حرکت ایران کمی مسیر رسیدن به سالن النصر را طولانی کرد و مراسم افتتاحیه هم دلیلی شد تا بازیکنان بیش از همیشه معطل شوند.
مراسم افتتاحیه مسابقات با سخنرانی رییس فدراسیون والیبال امارات متحده عربی آغاز شد و پس از خوش آمدگویی او، مسئول برگزاری مسابقات جهانی هم آرزوی مسابقاتی خوب را برای تیم های شرکت کننده کرد. پس از آن مراسم با اجرای کلیپی آغاز شد و کمتر از 30 دقیقه سالن را برای شروع بازی ترک کردند.
بازی ایران و امارات با سوت داور برزیلی آغاز شد و پیمان اکبری ترکیب فردین قلعه وند، جواد حسین آبادی، محمد رضی پور، سجاد دهنوی، سعید جواهری و پوریا فیاضی را به میدان فرستاد و رسول شهسواری لیبرو ایران بود. تماشاگرانی در حدود 600 نفر به سالن آمده بودند که نزدیک به 200 نفر آن را ایرانی ها و سایرین برای میزبان بودند. با اینکه حاضرین ایرانی سالن نصف اماراتی ها بودند اما جو سالن با شوری که هم وطنان مان به آن داده بودند کاملا به سود تیم کشورمان بود. تشویق از ابتدا تا انتهای بازی برای ایران بود و تماشاگران میزبان تنها نظاره گر برد ایران بودند. محمدرضا فیاض، سفیر ایران در امارات هم از جایگاه ویژه ناظر این مسابقه بود.
ایران برتری خود را از همان ابتدای بازی به حریف تحمیل کرد و در طول بازی هیچ گاه اماراتی ها نتوانستند پا یا پای با ایران شوند. حریف ضمن برخورداری از امتیاز میزبانی، اردویی 3 ماهه را پشت سر گذاشته بود و 2 اردوی خارج از کشور به اسلونی و صربستان داشت. سرمربی اماراتی ها در طول بازی تغییرات زیادی را برای تغییر روند تیمی اش انجام داد و از تمام تاکتیک های خود استفاده کرد اما این تیم حریف والیبالیست های امید ایرانی نبودند و این موضوع به تمام حاضرین در سالن ثابت شده بود. همیشه تیم ها برای آغاز تورمنت ها مشکل دارند و بازی هماهنگی را انجام نمی دهند اما تیم ملی زیر 23 سال ایران با ارائه یک بازی روان و حساب شده خود را به عنوان یکی از قدرتمند ترین تیم های حاضر در مسابقات معرفی کرد.
تیم ایران در بازی نخست مقابل امارات عملکرد خوبی داشت . پوریا فیاضی به عنوان کاپیتان در زمین اوضاع را کنترل می کرد و تیم تحت رهبری او بود. فردین قلعه وند توانست به خوبی در تقسیم پاس و طراحی حملات تیم را رو به جلو ببرد، جواهری در دریافت عالی بود و کار پاسور را برای ادامه بازی آسان کرد بود. شهسواری با توپ گیری های به موقع فرصت رالی مجدد را به ایران می داد و حسین آبادی بار حمله تیم را به خوبی بر دوش کشید. محمد رضی به عنوان دفاع وسط آغاز کننده بازی بود و عملکرد قابل قبولی داشت اما محمد فلاح به جای او وارد میدان شد و در اولین اقدام خود یک امتیاز مستقیم دفاع گرفت و از آنجا دفاع های متعدد او شروع شد. سجاد دهنوی هم که یکی از با تجربه های تیم است در دفاع و حمله سهم زیادی را در پیروزی ایران در اولین بازی ایفا کرد و شاگردان اکبری مقابل امارات همگی در حد ستاره ظاهر شدند.
بعد از پیروزی ایران در 2 ست ابتدایی بازی، پیمان اکبری تصمیم گرفت محمدرضا حسینی پویا، علیرضا نصر اصفهانی، مصطفی باقری و نوید جعفرزاده را به میدان بفرست و این بازیکنان با درخشش خود توانستند ثابت کنند ایران در این مسابقات یک تیم آماده هم بیرون از زمین دارد.
در سایر بازی های گروه A کوبا 3 بر صفر مقابل کره جنوبی به پیروزی رسید و ایتالیا هم 3 بر یک مصر را شکست داد تا چهره تیم های مدعی از همان روز اول مشخص شود. در گروه B مسابقات هم تیم های برزیل، روسیه و ترکیه توانستند به ترتیب مقابل مکزیک، تونس و آرژانتین به برتری برسند و تمامی آنها 3 امتیاز بازی را از آن خود کردند. با پیروزی ایران در اولین بازی قهرمانی زیر 23 سال جهان شاگردان پیمان اکبری موقتا صدر نشین گروه A شدند. بازیکنان بعد از اتمام بازی به ریکاوری پرداختند تا آماده بازی فردا شوند. ایران فردا، سه شنبه رو در روی کره جنوبی قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها