کد خبر : 1262330 | 03 شهریور 1394 ساعت 09:00 | 11.6K بازدید | 2 دیدگاه

حق طحان بود به مسابقه‌های جهانی برود

یزدانی: قهرمانی جهان حق ایران است

کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد با بیان اینکه "حق طحان بود که به مسابقه‌های جهانی اعزام شود"، تصریح کرد: دلیل اینکه کادر فنی تیم ملی تا این حد روی ارزیابی عملکرد محمدیان اصرار داشت را نمی‌دانم.

یزدانی: قهرمانی جهان حق ایران است
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، رضا یزدانی درباره اعلام ترکیب نهایی وزن 97 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در مسابقه‌های جهانی و انتخاب عباس طحان به عنوان نفر اصلی در این وزن، گفت: ترکیب تیم ملی به اعتقاد من از قبل هم مشخص بود و با توجه به اینکه عباس طحان در انتخابی تیم ملی پس از من به عنوان دوم رسید و در تورنمنت زیلکوفسکی لهستان نیز به مدال طلا دست یافت، بالطبع این حق را داشت که به مسابقه‌های جهانی اعزام شود.

دارنده مدال طلای جهان افزود: پس از مصدومیت من که باعث شد نتوانم به مسابقه‌های جهانی بروم، مطمئنا حق طحان بود که به عنوان نفر اصلی عازم رقابت‌های جهانی شود. امیدوارم او بتواند نماینده خوبی در این وزن برای کشتی ایران باشد و با عملکرد خوبی که خواهد داشت، سهمیه المپیک را به دست بیاورد. برای طحان در این رقابت‌ها آرزوی موفقیت دارم.

وی درباره اعزام محمدحسین محمدیان به عنوان نفر ذخیره به این رقابت‌ها نیز گفت: نظر خاصی در این باره ندارم. محمدیان در انتخابی کشتی گرفت و در تورنمنت لهستان نیز حضور داشت. او دوست من است اما حضور در این دو رقابت مهم ارزیابی مناسبی برای کادر فنی تیم ملی بود تا با وضعیت او آشنا شوند اما نمی‌دانم چرا تا این حد روی او اصرار دارند.

یزدانی افزود: اینکه کادر فنی تیم ملی روی یک نفر تا پای جان می‌ایستد و مصر است او را در جاهای دیگر نیز امتحان کند، برایم عجیب است. محمدیان به هر حال نتوانست از انتخابی تیم ملی و زیلکوفسکی سربلند بیرون بیاید و به اعتقاد من کاملا حق با طحان بود که به مسابقه‌های جهانی برود. البته برای من فرقی نداشت طحان، محمدیان و یا حتی الیاس بختیاری به لاس‌وگاس اعزام شود بلکه مهم این بود که حق به حقدار برسد.

کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد در مورد احساس خود از اینکه در مسابقه‌های جهانی حضور ندارد خاطرنشان کرد: خیلی دوست داشتم در این مسابقه‌ها حضور پیدا می‌کردم چرا که امسال سال بسیار مهمی است و از آنجایی که هدف من رقابت‌های المپیک بوده و هست، دوست داشتم در مسابقه‌های جهانی شرکت کنم و با اقتدار برای کشورم کسب سهمیه کنم اما با توجه به آسیب دیدگی که در جام جهانی برایم رخ داد خیلی‌ها فکر کردند به انتخابی تیم ملی هم نمی‌رسم اما برای پایان دادن به حرف و حدیث‌ها و اینکه بهانه‌ای دست کسی ندهم، در رقابت‌های انتخابی هم شرکت کردم و توانستم عنوان اول را به دست بیاورم.

وی افزود: بعد از رقابت‌های انتخابی احتیاج به ریکاوری داشتم و بهتر بود مدتی را استراحت می‌کردم تا پس از آن تمرین‌های سخت و پرفشار خود را مجددا آغاز کنم اما ملی تصمیم گرفته شد که من به تورنمنت لهستان بروم که همین موضوع باعث شد بلافاصله تمرین‌های سنگین خود را آغاز کنم که مصدومیتم تشدید شد.

یزدانی با اشاره به اینکه هم‌اینک آسیب دیدگی‌اش رو به بهبودی است گفت: در حال تمرین هستم و خود را برای مسابقه‌های بعدی آماده می‌کنم. دوست دارم در چند مسابقه و تورنمنت تا رقابت‌های المپیک شرکت کنم و به هدفم که موفقیت در رقابتهای المپیک است برسم.

دارنده دو مدال طلای جهان در پاسخ به این سوال که هدفش کسب چه مدالی در رقابت‌های المپیک است گفت: در هیچ مسابقه‌ای دوست ندارم بازنده، تشک را ترک کنم. همیشه به پیروزی فکر می‌کردم و یکی از آرزوهایم کسب مدال المپیک است تا کلکسیون مدال‌هایم را تکمیل کنم. مطمئنا به هیچ چیزی جز کسب مدال طلا در المپیک فکر نمی‌کنم و امیدوارم به هدفم برسم. البته کادر فنی تیم ملی هم قطعا باید در این راه کمکم کند. هرچند من با کادر فنی هماهنگ هستم و ان‌شاءالله در راه المپیک نیز مشکلی به وجود نیاید.

وی درباره پیش‌بینی خود از نحوه عملکرد آزادکاران ایران در رقابت‌های جهانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه کشتی‌گیران آزادکار با تمرین‌های خوبی که پشت سر گذاشته‌اند از شرایط مناسبی برخوردار هستند و روزهای خوبی در انتظار کشتی‌گیران ایران است. تیمی آماده و سرحال داریم و امیدوارم تیم ملی بتواند در مسابقه‌های جهانی لاس‌وگاس روزهای خوبی را برای کشتی ایران بار دیگر رقم بزند و به حق خود که قهرمانی در جهان است برسد.

یزدانی در پاسخ به این سوال که آیا دوست داشت در میان نفرات ذخیره اعزامی به مسابقه‌های جهانی قرار داشت یا خیر گفت: من نیز دوست داشتم اگر کمکی از دستم بربیاید در کنار تیم باشم اما کادر فنی تیم ملی صلاح ندید و بالطبع من نیز نظری در این باره ندارم.


دیدگاه‌ها