کد خبر : 1262380 | 03 شهریور 1394 ساعت 12:21 | 69.5K بازدید | 39 دیدگاه

معمری:

کواچ در شرایط حساس به تیم کمک نمی‌کند

کارشناس والیبال ایران با اشاره به عملکرد ضعیف تیم ملی و اختلاف بین کواچ و برخی از بازیکنان در ست سوم بازی با ژاپن گفت: کواچ تا الان هیچ کاری برای ما انجام نداده و مربی‌ای نیست که در شرایط حساس به تیم ما کمک کند.

کواچ در شرایط حساس به تیم کمک نمی‌کند
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا علیرضا معمری درباره باخت تیم ملی والیبال به ژاپن گفت: نه تنها من که خیلی از کارشناسان داخلی پیش‌بینی امروز والیبال را می‌کردند. بارها در جلسات متعدد عده‌ای می‌گفتند که ما پشتوانه‌ای در تیم ملی نداریم. یک روز اگر معروف و موسوی بازی نکنند، تیم کله می‌شود. شنیدم موسوی برای بازی با ژاپن در شرایط آرمانی نبوده است.

وی افزود: اگر در یک تورنومنت بازی اول را باختیم، طبیعا یک نفر باید تیم را جمع کند. اگر یک ست را باختیم، باید بازیکنان به بازی برگردند. سرمربی یا سرپرست باید این کار را کنند. زمان ولاسکو و گاییچ این اتفاق در تیم ملی ایران می‌افتاد اما الان همین الان شنیدم که این قدر ست سوم بازی به هم ریخته بود که کواچ با مهدوی دعوایش می‌شود و معروف او را به بازی برمی‌گرداند. به جرات می‌گویم اگر کسی منطق والیبال داشته باشد، گواهی می‌دهد در تمام بازی‌هایی که از ابتدا خوب بودیم، نتیجه گرفتیم اما در تمام بازی‌هایی که تیم به تنش افتاد، کواچ هیچ کاری نکرد. اگر برگردیم و عملکرد تیم ملی را مرور کنیم، به واقع این مربی تا الان هیچ کاری برای ما انجام نداده است. از این به بعد هم نمی‌تواند کاری بکند. الان ناراحت هستم اما این حرف را احساسی نمی‌گویم. کواچ مربی‌ای نیست که در شرایط حساس به تیم ما کمک کند.

این کارشناس والیبال خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم که ما پشت یک سری برد خوب و کاذب خوابیدیم و برای درمان خود کاری نکردیم. مثلا صنوبری را به تیم تزریق کردیم تا پشتوانه سرعتی‌زن‌ها باشد اما سن و سالی از او گذشته است. اگر اسم ببرم شاید برای برخی جالب نباشد. صنوبر مثل پسرم است اما کار خاصی در چهار سال اخیر برای او نکردیم که حالا پشتوانه داشته باشیم. ما در لیگ جهانی چند تغییر دادیم اما تغییرات اساسی نبود.

معمری درباره حضور ایران در جام جهانی ژاپن گفت: به جرات می‌گویم برای موفقیت در جام جهانی که خیلی می تواند مهم باشد و سهمیه المپیک دارد، کاری نکردیم. هر چه در ظرف بریزید باید بردارید. ما زیاد نکاشتیم. این واقعیت است. از نقطه نظر سازندگی باید بیشتر کار کنیم.

مربی سابق تیم‌های ملی والیبال ایران گفت: باید خوب تمرین کنیم که خوب نمایش دهیم. یک نفر از اهالی والیبال بیاید مقابل من بگوید خوب تمرین کردیم. یک نفر بگوید قبل و بعد از لیگ جهانی خوب تمرین کردیم. ما نیاز داریم که المپیکی شویم. باید از همین الان که تیم لهستان است، برنامه‌ریزی کنیم. اگر قرار است بازیکنان و کادر فنی تغییر کنند، این کار امروز انجام شود. جامعه والیبال ایران انتظار دارد که تیم ملی ایران در المپیک 2016 بازی کند. باید برنامه‌ریزی درستی انجام دهند تا در یکی از دو تورنمنت پیش رو سهمیه بگیریم.

وی در پایان گفت: آرزوی روزهای خوشی را برای ورزش ایران دارم. من 35 سال عمر خود را در این ورزش گذاشتم و 13 سال در زمان یزدانی خرم در فدراسیون مسئول بودم. دوست دارم امروز حاصل عمر خود را با موفقیت‌های والیبال ببینم.

دیدگاه‌ها