کد خبر : 1262434 | 03 شهریور 1394 ساعت 15:59 | 8.5K بازدید | 6 دیدگاه

افشاردوست: نتیجه بازی تدارکاتی مهم نیست

دبیرکل فدراسیون والیبال گفت: در بحث کلی در بازی های تدارکاتی نمی توان به نتیجه فکر کرد، اما این بدان معنا نیست که به هر تیمی ببازیم.

افشاردوست: نتیجه بازی تدارکاتی مهم نیست
به گزارش "ورزش سه" و ب نقل از ایرنا تیم ملی والیبال ایران که خود را برای حضور درجام جهانی آماده می کند، درمسیرآماده سازی خود از روزشنبه هفته جاری در جام واگنر لهستان شرکت کرد و در سه دیدار این رقابت ها برابر تیم های فرانسه، لهستان و ژاپن مغلوب شد. شکست برابر فرانسه قهرمان لیگ جهانی سال جاری و لهستان قهرمان جهان سال 2014 به دور از انتظار نبود اما ناکامی تیم ملی مقابل ژاپن، نتیجه ای دور از انتظار جامعه والیبال ایران بود.

محمود افشاردوست ضمن تایید ضمنی این موضوع که باور شکست ایران برابر ژاپن برایش سخت است در باره این رقابت ها گفت:جام واگنر لهستان، رویداد ورزشی معتبراست که هر ساله با حضور بهترین تیم های دنیا برگزار می شود. در رقابت های امسال هم که فرانسه قهرمان لیگ جهانی سال 2015، لهستان(میزبان) قهرمان جهان سال 2014، ژاپن قهرمان سال 2015 آسیا و ایران شرکت داشتند.

وی تصریح کرد: این مسابقات محل مناسبی برای بازی های تدارکاتی تیم ملی والیبال ایران بود که خود را برای حضور در جام جهانی آماده می کند. حضور در جام واگنر پس از استراحت تیم ملی و شروع دوباره تمرینات، برنامه ریزی درستی از سوی فدراسیون والیبال و کادر فنی این تیم بود.

دبیرکل فدراسیون والیبال در باره عملکرد تیم ملی والیبال ایران در جام واگنر گفت: در بحث کلی در بازی های تدارکاتی نمی توان به نتیجه فکر کرد، اما این بدان معنا نیست که به هر تیمی ببازیم. در مسابقات تدارکاتی به دنبال رسیدن به اهداف خاصی هستیم که شناسائی نقاط ضعف و قوت از جمله آنان است.وی تصریح کرد: شکست در برابر ژاپن زنگ خطر را به صدا درآورد. به یقین تیم ایران در آمادگی 100 درصدی نبوده است اما نتیجه دیدار ایران و ژاپن نشان می دهد که این کشور عزم خود را جزم کرده و خود را برای حضور شایسته در مسابقات انتخابی المپیک آماده کرده است.

میدانی که برای ایران اهمیت بسیار زیادی دارد.افشاردوست تاکید کرد: من به شخصه به عنوان یک والیبالیست و نه به عنوان دبیرکل فدراسیون، تصور شکست تیم ایران برابر ژاپن را نداشتم. این موضوع نشان می دهد که ژاپن خیلی خوب کار کرده است و نباید این حریف را دست کم گرفت.

بازیکن اسبق تیم ملی والیبال در باره دلایل شکست تیم ایران برابر ژاپن گفت: به یقین بعد از بازگشت تیم در نشست هایی با کادر فنی و حتی بازیکنان تیم، این موضوع بررسی و ارزیابی از جام واگنر و مسابقات تدارکاتی روسیه خواهیم داشت.

دبیرکل فدراسیون والیبال تاکید کرد: هر شکستی تلخ است قطعا بازیکنان و کادر فنی تیم ایران هم دوست نداشتند در مقابل ژاپن مغلوب شوند و این ناکامی تاثیرات منفی خود را در تیم خواهد گذاشت. نکته مهم این است که بازیکنان ایران از نظر بلوغ فکری به حدی رسیدن که از این شکست تجربه فنی کسب کنند تا در آینده از این تجارب برای موفقیت تیم ایران بهره ببرند.

وی افزود: درست است سطح والیبال ایران بسیار بالاتر از آسیا است و نباید مغلوب ژاپن می شدیم، اما حال که اتفاق افتاده باید از آن درس بگیریم. شاید این موضوع دلایل خود را داشته باشد که الان از آنان اطلاع نداریم، مانند تمرینات سنگین و پرفشار تیم در لهستان که در زمان لازم حتما بررسی خواهد شد.

افشاردوست در ادامه با یادآوری اینکه ژاپن زنگ خطر را برای والیبال ایران و مسابقات جام جهانی و انتخابی المیپک که به میزبانی این کشور برگزار می شود، به صدا درآورده است، گفت: منظورم این نیست که با یک شکست برابر این تیم اهداف بزرگ والیبال ایران در خطر است، بلکه این نتیجه نشان می دهد برای رسیدن به المپیک حریف سرسختی مانند ژاپن در قاره آسیا خواهیم داشت و از هم اکنون باید برای تسلیم این کشور چاره اندیشی کنیم.

وی در ادامه گفت: بازیکنان فعلی تیم ملی والیبال حرفه ای شدن و تفکر حرفه ای نیز دارند و باید به المپیک راه یابند. اگر تا المپیک این تفکر را حفظ کنند، حتما به این هدف می رسند، زیرا والیبال ایران لیاقت حضور در المپیک را دارد. تیم فعلی والیبال ایران لیاقت تاریخ ساز شدن را دارد و باید قدر این توانایی را بداند.

دیدگاه‌ها