کد خبر : 1262637 | 04 شهریور 1394 ساعت 11:11 | 14.5K بازدید | 0 دیدگاه

بیابانگرد:

هیچ تیمی اندازه ایران زحمت نکشیده است

فرنگی‌کار وزن 71 کیلوگرم تیم ‌ملی می‌گوید: تیم ملی کشتی فرنگی ایران کار سختی برای تکرار عنوان قهرمانی در جهان خواهد داشت و وقوع این اتفاق شبیه به معجزه خواهد بود.

هیچ تیمی اندازه ایران زحمت نکشیده است
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا افشین بیابانگرد، درباره آخرین وضعیت خود در آستانه اعزام به مسابقات جهانی کشتی فرنگی در لاس وگاس آمریکا، اظها‌ر کرد: در چهار – پنج اردویی که پشت سر گذاشتیم فشار زیادی به بدن‌مان وارد شد و در فرصت 12 روزه تا مسابقات جهانی نیز ان‌شا‌ء‌الله با یک بر‌نامه‌ریزی مناسب ریکاوری خواهیم کرد تا با آمادگی کامل در مسابقات جهانی به روی تشک برویم. وضعیتم نسبت به پارسال بسیار بهتر است و کمی جا افتاد‌ه‌تر شده ام، اما امسال سال قبل از المپیک است و مطمئنا کار سخت‌تری در مسابقات جهانی خواهیم داشت.

فرنگی کار وزن 71 کیلوگرم تیم ‌ملی افزود: با وجود این که چند سال است در اردوهای تیم ملی هستم، اما تمرینات تیم ‌ملی برای حضور در مسابقات جهانی آمریکا منحصر به فرد بود و فشار زیادی به کشتی‌گیر‌ان وارد شد. امیدوارم که بتوانیم در مسابقات جهانی مزد زحماتمان را بگیریم و با دست پر به ایران بازگردیم.

وی در پاسخ به این سوال که برای کسب چه مدالی در مسابقات جهانی به روی تشک خواهد رفت، اظها‌ر کرد: کشتی از جمله ورزش‌هایی است که غیر قابل پیش‌بینی است، اما مطمئنا با تمام وجود در روز مسابقه به روی تشک خواهم رفت و از آنجایی که همه برای کسب خوش رنگ‌ترین مدال مبارزه می‌کنند من هم از حریفان خود چیزی کم ندارم و با عنوان دومی یا سومی قانع نمی شوم. تمام تمرکز خود را معطوف به کسب مدال طلای این ر‌قا‌بتها کرده‌ام. سال گذشته مدال برنز مسابقات جهانی را به دست آوردم، اما امسال خیلی دوست دارم به مدال طلا برسم.

دارنده مدال برنز جهان افزود: مطمئنا مسابقات جهانی میدان بسیار بزرگی است و بهترین‌های کشتی جهان در آن گرد هم می‌آیند، اما من این مسابقات را بیش از حد برای خودم بزرگ نمی‌کنم، چرا که اگر این کار را هر‌ چه‌ بیشتر انجام بدهم، کشتی‌ها برایم سخت‌تر خواهد شد. سعی می‌کنم بدون استرس و با تمرکز به روی تشک بروم و با کسب مدال طلا سهمیه حضور در المپیک را نیز به دست بیاورم. امیدوارم مردم نیز با دعای خیر خود ما را بدرقه کنند و خدا کمک کند تا از این ر‌قا‌بتها روسفید بیرون بیایم و با یک مدال خوش رنگ دل مردم را شاد کنم.

بیابانگرد با اشاره به این که قر‌عه‌کشی نقش مهمی در پیروزی یا شکست یک کشتی‌گیر‌ ایفا کند، تصریح کرد: هر کشتی‌گیری دوست دارد با قرعه آسانی مواجه شود و راحت‌تر تا فینال بالا بیاید. با وجود این که قرعه خوب می‌تواند شانس یک کشتی‌گیر باشد، اما نباید به فکر قرعه باشیم. به همین جهت با کمک کادر فنی حریفان خود را به خوبی آنالیز کرده‌ام و ان‌شا‌ء‌الله در فرصت باقی‌ مانده با مشاهده فیلم‌های آنها بیشتر با نقاط ضعف و قوت آنها آشنا خواهم شد.

فرنگی کار وزن 71 کیلوگرم تیم ‌ملی با اشاره به تمرینات سخت تیم ‌ملی برای آمادگی هر‌ چه‌ بیشتر جهت حضور در لاس وگاس، خاطر‌ نشان کرد: فکر نمی‌کنم در دنیا هیچ تیمی به اندازه ایران در این مدت زحمت کشیده باشد. در دنیا نیز فکر نمی‌کنم هیچ کشتی‌گیری در وزن من و به اندازه من برای کسب موفقیت زحمت کشیده باشد. بدون شک در مسابقات جهانی کم فروشی نمی‌کنم و نمی‌خواهم به راحتی زحماتم را بر باد بدهم. امیدوارم که بتوانیم مزد زحماتمان را بگیریم.

وی درباره حضور در وزن 71 کیلوگرم، گفت: دوست داشتم در مسابقات جهانی در همان وزن 66 کیلوگرم کشتی می‌گرفتم، اما سال گذشته برای حضور در ر‌قا‌بت‌های جهانی و باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی وزن زیادی را کم کردم و طبق صحبتی که با کادرفنی داشتم صلاح بود که در این ر‌قا‌بتها در وزن 71 کیلوگرم کشتی بگیرم. ان‌شا‌ء‌الله سال بعد به وزن 66 کیلوگرم باز می گردم تا بتوانم در المپیک در همین وزن کشتی بگیرم.

دارنده مدال برنز باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی در پایان درباره میزان شانس ایران برای تکرار عنوان قهرمانی کشتی فرنگی جهان، گفت: خیلی سخت است بتوانیم این عنوان را دوباره تکرار کنیم. ما سال گذشته برای نخستین بار در تاریخ قهرمان جهان شدیم و بالاتر از روسیه که همیشه قهرمان بوده قرار گرفتیم، اما امسال، سال المپیک است و چون تیم ما قهرمان دنیا شده هم داورها و هم روس‌ها بر روی ما تمرکز کرده‌اند تا نگذارند به این عنوان برسیم که همین موارد کار را برای ما سخت می‌کنند، اما با این وجود همه نفرات تیم ‌ملی از جان مایه خواهند گذاشت تا این عنوان را تکرار کنیم. بدون شک کسب عنوان قهرمانی دور از دسترس نیست و اگر این اتفاق بیفتد معجزه‌ای رخ داده است.

دیدگاه‌ها