کد خبر : 1262650 | 04 شهریور 1394 ساعت 11:56 | 36.3K بازدید | 15 دیدگاه

ترکاشوند: سبک بازی معروف شناسایی شده

کارشناس و ملی پوش اسبق والیبال ایران با غیر قابل توجیه دانستن باخت تیم ملی به ژاپن گفت: سبک بازی و نوع پاس های سعید معروف و چند مهره اصلی ایران برای حریفان شناسایی شده و متاسفانه در برخی از پست ها پشتوانه مناسبی نداریم.

ترکاشوند: سبک بازی معروف شناسایی شده
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا محمد ترکاشوند اظهار کرد: متاسفانه نتوانستیم در بازی های تدارکاتی واگنر نتیجه بگیریم. می دانید بازی های تدارکاتی برای این است که نقاط ضعف و قوت خود را بشناسیم. در مجموع توقعات جامعه از تیم ملی والیبال بالاست ولی متاسفانه نتیجه خوب و قابل قبولی در مسابقات لهستان رقم نخورد. باید بازی ها را ببینیم و راحت تر اظهار نظر کنیم. ما کلا این تورنمنت را خیلی دست کم گرفتیم. باخت به ژاپن نشان می دهد که بازیکنان برای ان مسابقات آمادگی ذهنی نداشتند. این باخت به ژاپن قابل توجیه نیست و باید دید چرا بازیکنان ایران در حد و اندازه های خود نبودند.

وی افزود: سبک پاس ها و نوع بازی سعید معروف به تدریج برای حریفان ایران شناسایی شده است. سایر بازیکنان ایران را هم می شناسند و بر اساس سبک کارهای آن ها تاکتیک های خود را پیاده می کنند. ما باید پشتوانه سازی خوبی داشته باشیم و تیم ملی را محدود نکنیم. همین که الان تیم زیر 23 سال ایران در مسابقات حضور دارد خوب است. بازیکنان تیم ملی ایران باید خودشان را آماده نگهدارند و ذهنیت حرفه‌ای داشته باشند.

کارشناس والیبال ایران درباره عملکرد کواچ در تیم ملی گفت: من هم مثل خیلی از کارشناس‌ها معتقدم بردهایی که در بازی های خانگی لیگ جهانی آوردیم ضعف هایمان را پوشاند. نتوانستیم تجزیه و تحلیل درستی داشته باشیم. چون خود من هم مربی هستم شاید نتوانم خیلی راحت درباره کواچ حرف بزنم اما احساسم این است که تیم ملی سرمربی ندارد که بتواند روند بازی را تغییر دهد. شاید قدری تعلل ها در تعویض ها پیدا شود. بحث کارشناسی در این باره انجام نشده است.

ترکاشوند درباره شانس ایران برای کسب سهمیه المپیک گفت: به هر حال همه تیم ها نگاه ویژه ای به والیبال ایران دارند. همه، بازی های بازیکنان ایران را تجزیه می کنند. ما در پست های مختلف تغییراتی دادیم اما در بعضی از پست ها واقعا تغییر بازیکنان سخت و دشوار است. مگر این نسل از بازیکنان ایران چند سال می توانند در بالاترین سطح جهان توپ بزنند. ما در برخی از پست ها جایگزین های مناسبی نداریم. به هر حال بازیکنان شناخته می شوند و کار سخت و دشوار است.

وی افزود: در اینکه تیم ملی ب را آوردند و در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت دادند، شکی نیست که کار قشنگی انجام شد. بازیکنان تیم الف هم استراحت کردند تا والیبال زده نشوند. این کار خوب و درست و قشنگی بود اما به شرط آن که مربی در تمرینات به خواسته های خودش رسیده باشد. اگر تمرینات واقعا خوب نبوده و کیفیت آنچنانی نداشته، شاید همان شرکت در مسابقات برنامه بهتری برای آماده سازی تیم بود.

ملی پوش اسبق والیبال ایران درباره غرور برخی بازیکنان در مصاف با تیم های آسیایی گفت: وقتی بازیکنان ایران بردهای بزرگی بدست می آورند نباید دچار غرور کاذب شوند. تیم باید همیشه تشنه برد و قهرمانی باشد. هر چند بار هم که خوب کار کردند باید انگیزه و اشتیاق بیشتری برای برد داشته باشند.

دیدگاه‌ها