کد خبر : 1263120 | 06 شهریور 1394 ساعت 17:29 | 3.1K بازدید | 0 دیدگاه

رنجبر، رحیمی و کهنسال سهمیه‌پارالمپیک گرفتند

در پنجمین روز از رقابت‌های جهانی تیر و کمان معلولین، نمایندگان کشورمان در رشته ریکرو برای کسب سهمیه به مصاف حریفان رفتند.

رنجبر، رحیمی و کهنسال سهمیه‌پارالمپیک گرفتند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از سایت فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، غلامرضا رحیمی، با شکست حریفش در مرحله یک شانزدهم، به مصاف نماینده ژاپن در یک هشتم رفت و با غلبه بر او به یک چهارم راه یافت. وی در این مرحله نیز با موفقیت حریف کره‌ای را پشت سر گذاشت و به نیمه نهایی رسید. وی در نیمه نهایی مقابل حریف آمریکایی خود مغلوب شد و از راه یابی به فینال بازماند.غلامرضا رحیمی، علاوه بر کسب سهمیه پارالمپیک، روز یکشنبه، برای کسب مدال برنز، مقابل نماینده روسیه به میدان خواهد رفت و جدال برای کسب نشان طلا نیز بین نمایندگان آمریکا و چین خواهد بود.

ابراهیم رنجبر، در مرحله یک شانزدهم با شکست حریف ترک به جمع کمانداران مرحله یک هشتم پیوست و در این مرحله به حریف کره ای باخت اما موفق به کسب سهمیه پارالمپیک شد.

محدثه کهنسال، جوان‌ترین کماندار تیم ملی نیز در مرحله یک شانزهم حریف انگلستانی خود را مغلوب کرد و سهمیه‌ای دیگر برای کاروان ایران به دست آورد. وی در مرحله یک هشتم با پذیرش شکست مقابل نماینده روسیه، به کار خود پایان داد.

راضیه شیرمحمدی، دیگر بانوی کماندار تیم ملی در رشته ریکرو، در مرحله یک شانزدهم مقابل نماینده فرانسه که در مسابقات مقدماتی عنوان هشتم را به دست آورده بود، قرار گرفت و مغلوب شد اما وی هنوز یک فرصت برای کسب سهمیه دارد. این فرصت از آنجایی به وجود آمد که در میان شانزده نفر اول رقابت‌های ریکرو زنان، یک نفر علاوه بر سهمیه انفرادی، سهمیه تیمی را از قبل به دست آورده و به خاطر اینکه هر کماندار، بیشتر از یک سهمیه را نمی‌تواند کسب کند، این فرصت برای دو نفری که پس از نفر شانزدهم، بیشترین امتیاز را به دست آورده‌اند، به وجود آمد تا با برگزاری رقابت میان آنها، یک نفر بتواند این سهمیه را به دست آورد.

بر این اساس، ساعت 15 امروز به وقت محلی، راضیه شیرمحمدی با حریفی دیگر به میدان می‌رود تا شانس خود را در تنها فرصت باقی مانده برای کسب سهمیه امتحان کند.

مجید کاکوش، نماینده ایران در مسابقات کامپوند، کلاس W1 در مسابقات مرحله یک شانزدهم مقابل حریف رومانیایی به برتری دست یافت اما در یک هشتم به روسیه باخت و موفق به کسب سهمیه نشد.

روز گذشته نیز هادی نوری، دیگر نماینده کشورمان در رقابت‌های کامپوند موفق به کسب اولین سهمیه برای کاروان ایران شد و تاکنون تیم ملی کشورمان 4 سهمیه از رقابت‌های جهانی آلمان بدست آورده است.

رقابت‌های جهانی تیر و کمان معلولین آلمان، با امتیاز کسب سهمیه مستقیم بازی‌های پارالمپیک ریو، از دوم شهریور ماه در شهر دوناشینگن با حضور 262 کماندار از 48 کشور جهان آغاز به کار کرده است.

دیدگاه‌ها