کد خبر : 1263229 | 07 شهریور 1394 ساعت 08:24 | 28.9K بازدید | 17 دیدگاه

هفته سوم رقابت های دسته اول لیگ آزادگان

نبرد جنوب و شمال با فرماندهی پرتغالی ها

عصر امروز با برگزاری 10 مسابقه هفته سوم رقابت های دسته اول لیگ آزادگان به پایان می رسد.

نبرد جنوب و شمال با فرماندهی پرتغالی ها
به گزارش " ورزش سه "، در 20 بازی برگزار شده دسته اول لیگ آزادگان در دو هفته گذشته 31 بار توپ از خط درواره ها عبور کرده است و در این بین پنج تیم نفت مسجد سلیمان ، نساجی مازندران ، آلومینیوم اراک ، گیتی پسند اصفهان و گل گهر سیرجان موفق به گلزنی نشده اند. در پایان هفته دوم معدل گل در این رقابت ها 5/1 گل در هر مسابقه است و مطمئناً 8/1 گل در هر بازی ، معدل ستودنی و چشم گیری نیست.

امروز جذاب ترین بازی ها را نمایندگان مازندران و خوزستان برگزار می کنند. دو تیم هم خانواده نفت به دیدار نساجی و خونه به خونه بابل می روند. نفت مسجد سلیمان در بابل میهمان خونه به خونه است و نفت آبادان میزبان نساجی ؛ تیم محبوب مازندرانی هاست. با توجه به سابقه قبلی و از دیر باز جدال دو تیم نفت و نساجی جذاب و تماشایی بوده ولی دیدار امروز دو تیم به دلیل حضور مربیان پرتغالی روی نیمکت دو تیم با تمام بازی های قبلی آنها تفاوت دارد و طبعاً جدال مربیان پرتغالی رنگ و بویی پرتغالی با بازی خواه داد. دیدار تیم های مس کرمان با داماش و پاس با فجرسپاسی دیگر باز های مهم روز سوم محسوب می شوند.

آلومینیوم اراک – پارسه تهران ؛ اولین برد
پارسه تهران بر خلاف پیش بینی مدیرانش از همین آغاز لیگ به ته جدول چسبیده است. این تیم که از میان صدها بازیکن تستی توسط فرشاد پیوس جمع و جور شده تا تیم شدن کار زیادی و راهی طولانی دارد. آلومینیوم اراک ؛ رقیب امروز پارسه هم حال روز قابل ستایشی ندارد. این تیم که لیگ را با سر و صدا شروع کرده و لیگ برتر را نشانه رفته در دو بازی قبلی اش تیمی معمولی نشان داده است. اراکی یکی ار پنج تیمی هستند که در 180 دقیقه گذشته موفق به گلزنی نشده اند. طبعاً بازی با پارسه قعر جدولی در اراک فرصت خوبی است تا آلومینیوم اولین برد فصل را جشن بگیرد.

فولاد یزد – ماشین سازی تبریز ؛ روز سخت ماشین
کمتر کسی فکر می کرد تیم فولاد یزد که برای حضور در لیگ تردید داشت و در آخرین روزها سر و سامان گرفت بتواند با تعدادی بازیکن جوان و با یک مربی بومی لیگ را مقتدرانه شروع کند. ولی فولادی ها با اسلحه غیرت و تلاش توانستند در گام اول تیم پر مدعای نساجی را که مهره های سرشناسی داشت شکست دهند و در ایستگاه دوم و به رغم بازی در خانه پارسه یک امتیاز از شاگردان پیوس گرفتند. پیش بینی می شود فولاد با توجه به یکدست بودن و انگیزه زیاد بازیکنانش ، کار سختی برای شکست دادن ماشین سازی نداشته باشد. تیمی که پس از دو هفته هنوز نمی داند مدیرش سهرابی (مدیر سابق شهرداری) است یا اکبرزاده (مدیر ماشین سازی) و همین بلاتکلیفی باعث شده تا بازیکنان ماشین سازی تمرکز کافی برای بازی نداشته باشند تا جاییکه هفته قبل در تبریز و در دیدار با خیبر در حالیکه 1-3 از حریف پیش بودند به تساوی 3-3 رضایت دادند.

خونه به خونه بابل – نفت مسجد سلیمان ؛ مثل مس
انتظار از نفت مسجد سلیمان که فصل قبل در لیگ برتر بازی کرده و در این فصل هم داعیه صعود مجدد به لیگ برتر را دارد بیش از چیزی است که این تیم در دو بازی قبلی خود به نمایش گذاشته است و البته این انتظار از اکبر میثاقیان و تیمش که از دو بازی قبلی خود فقط یک امتیاز اندوخته و در قعر جدول قرار گرفته اند هم وجود دارد. البته اکبر تجربه زیادی در بالا کشیدن تیم های ته جدولی دارد. مس کرمان فصل قبل در حالیکه در نیم فصل اول قعر نشین گروه بود در پایان دور برگشت به طور معجزه آسایی در رده دوم قرار گرفت و تا یکقدمی صعود به لیگ برتر هم پیش رفت باید دید میثاقیان خونه به خونه را هم می تواند از قعر جدول نجات بدهد.

خیبر خرم آباد – مس رفسنجان ؛ حفظ صدرنشینی
حضور خیبر در دسته اول یکی از اتفاقات زیبای فوتبالی در فصل جاری است. تیمی که هزاران تماشاگر دارد و باعث هیجان انگیز شدن لیگ می شود. خیبر که در بین تیم های با سابقه ایی نظیر نساجی ، مس ، داماش ، پاس ، پیکان ، نفت ، فجرسپاسی و ... صدرنشین لیگ است برای حفظ موقعیت فعلی اش فقط برای پیروزی بازی می کند. خیبری ها که تیمی هجومی هستند و رو به جلو بازی می کنند در صورتیکه همانند بازی با پارسه و ماشین سازی بازی کنند بی تردید سه امتیاز بازی با مس را مال خود خواهند کرد. مس رفسنجان که به گفته میشو کرستیچوویچ سرمربی کرواتش هفته قبل در مصاف با آلومینیوم هرمزگان به دلیل اشتباه فردی گل مساوی را دریافت کرده ، آیا در بازی با خیبر هم اشتباه فردی گریبانش را می گیرد یا اینکه با تمرینات مربی کرواتش در یک هفته گذشته بدون اشتباه فردی بازی کرده و با دست پر از خرم آباد خارج می شود.

شهرداری اردبیل – گیتی پسند اصفهان ؛ نیم نگاهی به صدرنشینی
شهرداری اردبیل هفته قبل با شکست دادن مس کرمان نشان داد تیمی سختکوش و پر قدرت است و شکست دادنش در اردبیل کار سختی است. شهرداری چی ها در حال حاضر یکی از هفت تیم 4 امتیازی هستند و در رده ششم جای دارند. این تیم برای رسیدن به صدر جدول باید تفاضل گلش را بهتر کند و بازی با گیتی پسند که از تیم های متوسط لیگ به شمار می رود فرصت خوبی است تا شهرداری علاوه بر افزایش گل های زده اش به صدر جدول هم تکیه بزند.

پیکان تهران – ایران جوان بوشهر ؛ نوبت برد پیکان
پیکان قصد بازگشت به لیگ برتر را دارد و به همین دلیل برای بازی های خود برنامه ویژه ایی دارد. هدف این تیم در بازی های خانگی پیروزی و کسب سه امتیاز است و در بازی های بیرون از خانه به دنبال نباختن و کسب حداقل امتیاز است و شاگردان مرزبان در دو بازی قبلی به آنچه می خواستند رسیده اند. امروز با توجه میزبانی پیکان کار ایران جوان سخت خواهد بود زیرا نوبت برد شاگردان مرزبان است.

پاس همدان – فجر سپاسی شیراز ؛ نگران داوری
فجرسپاسی فصل قبل مدام از داوری ها ناراضی بود تا جاییکه تهدید به کناره گیری از لیگ کرد. کلانتری ؛ مربی این تیم مدعی است هفته قبل در دیدار خانگی با پیکان داور مسابقه در 30 دقیقه ابتدایی بازی چشمان خود را روی دو خطای پنالتی پیکانی ها بسته است. فجری ها انتظار دارند تا داوران دیدار با پاس قضاوت کم اشتباهی داشته باشند. فجر که در این فصل از نظر مهره دستش باز است در صورتیکه تمرکز خود را روی بازی تاکتیکی بگذارد می تواند شیراز را در لیگ برتر صاحب نماینده کند. میزبان امروز فجر تیم قدیمی پاس است. این تیم از دو بازی قبلی خود یک امتیاز اندوخته و برای اینکه در صف مدعیان قرار بگیرد چاره ایی جز شکست دادن فجر ندارد. کاری که سخت به نظر می رسد.

آلومینیوم هرمزگان – گل گهر سیرجان ؛ بلد نیستند گل بزنند
آلومینویم در هفته اول و در دیداری خانگی مغلوب ماشین سازی شد و در ایستگاه دوم در رفسنجان یک امتیاز از مس گرفت تا همانند 19 تیم دیگر بدون امتیاز نماند. بندری ها که به دلیل شروع دیر هنگام تمرینات از نظر بدنی امادگی ندارند و به هماهنگی لازم نرسیده اند امیدوار هستند تا در مصاف با گل گهر اولین برد را تجربه کنند. گل گهر ؛ تیمی که در 180 دقیقه گذشته نه گلی به ثمر رسانده و نه اجازه داده دروازه اش باز شود همانند آلومینویم به دنبال اولین برد فصل است و انتظار می رود انگیزه مشترک دو تیم برای ثبت نخستین برد باعث جذابیت بازی شود.

مس کرمان – داماش گیلان ؛ بدون تماشاگر
مس کرمان هفته‌ گذشته در دیدار با شهرداری متحمل باخت شدند و در دیدار با داماش به دنبال جبران هستند. برای مسی ها که به دلیل مشکلات فصل قبل از حضور تماشاگرانشان در ورزشگاه محروم هستند بازی با داماش به چند دلیل یکی از بازی های سخت فصل است. اول اینکه داماشی ها خودشان مدعی هستند. دوم حضور مربی با تجربه ایی نظیر مجید جهانپور روی نیمکت داماش باعث اعتماد به نفس بازیکنان رشتی می شود و سوم اینکه داماشی ها دوست ندارند به تیمی ببازند که مربی اسبق آنها ؛ وینگو بگوویچ روی نیمکتش نشسته است. این یازدهمین دیدار دو تیم محسوب می شود. مس که در 10 بازی قبلی خود با داماش بازنده نبوده دوست ندارد این آمار خدشه بردارد و به دنبال ثبت پنجمین برد برابر داماش است. تیمی که با جهانپور در پی اولین برد مقابل کرمانی هاست.

نفت آبادان – نساجی مازندران ؛ جنگ پرتغالی ها
نفت و نساجی ؛ دو قطب فوتبال جنوب و شمال کشورمان که از جمله تیم های پر تماشاگر دسته اول محسوب می شوند و از مربیانی پرتغالی بهر می برند در حالی به مصاف هم می روند نفت در بالای جدول قرار دارد نساجی در رده های انتهایی جدول جای گرفته است. نفت که در این دیدار میزبان نساجی به دلیل اینکه مربی پرتغالی اش ؛ کارلوس مانوئل را از فصل قبل درد شانس بیبشتری برای پیروزی در این دیدار دارد. نساجی که از دو بازی قبلی خود یک امتیاز اندوخته با توجه به اینکه پائلو آلوس ؛ مربی پرتغالی اش از فوتبال ایران و نحوه بازی تیم ها در دسته اول آگاهی کامل ندارد همانطور که در دو بازی قبلی نتوانست برنده شود بعید است در این دیدار بتواند برابر نفت به برتری برسد. اتفاق ویپه این دیدار به غیر از رویارویی نفت و نساجی با مربیان پرتغالی شان ، بازی کردن میثم بائو است. بازیکنی که از آمادگی لازم فاصله دارد و نا آمادگی اش در دیدار نساجی با آلومینیوم اراک کاملاً مشهود بود. آیا بائو بازی می کند و در صورت بازی کردن آیا حاضر به تعویض می شود؟

دیدگاه‌ها