کد خبر : 1263267 | 07 شهریور 1394 ساعت 11:21 | 5.6K بازدید | 0 دیدگاه

ارزیابی‌منتقدان‌بایدمنطبق براهداف فدراسیون باشد

دبیر فدراسیون والیبال ایران گفت: ارزیابی دوستان و منتقدان از عملکرد تیم ملی باید منطبق بر اهداف فدراسیون والیبال باشد و اهداف شخصی خود را دنبال نکنند.

ارزیابی‌منتقدان‌بایدمنطبق براهداف فدراسیون باشد
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، محمود افشاردوست، در مورد انتقادات مطرح شده از تیم ملی ایران پس از 3 شکست در جام واگنر لهستان اظهار داشت: در درجه اول باید از مردم و منتقدین تشکر کنم که اینقدر دقیق و منظم، پیگیر نتایج تیم ملی والیبال هستند. این موضوع باعث افتخار ماست.

افشاردوست ادامه داد: تیم ملی والیبال در چند سال اخیر، آن قدر با سرعت پیشرفت کرده که سطح توقع مردم به شدت بالا رفته و همه فقط از تیم ملی انتظار پیروزی دارند.

بازیکن پیشین تیم ملی والیبال ایران گفت: ورزش دو سر دارد. در هر مسابقه یک تیم می‌بازد و یک تیم می‌برد ولی مهم این است که در چه زمانی بهترین بهره‌برداری را از شرایط ببریم و درک کنیم در چه مقطعی و با چه تیمی در بازی می‌کنیم. حضور تیم در اردوی تدارکاتی یعنی تیم آماده نیست و باید آماده شود، بنابراین هر نتیجه‌ای ممکن است به دست آید و دلیلی ندارد که همه انتفاد کنند.

کاپیتان پیشین تیم پیکان تهران تصریح کرد: اگر تیم ملی آماده باشد ولی روند بازی بازیکنان خوب نباشد، انتقاد به ما کمک می‌کند به شرطی که سازنده و همراه با راهکار باشد. چنین انتقادی به فدراسیون والیبال و کادر فنی تیم ملی کمک می‌کند. اما زمانی فقط کلمه «چرا» در انتقادها وجود دارد. چنین انتقادی باعث موضع‌گیری و اختلاف بازیکنان می‌شود کخ بارها چنین موردی دیده شده است.

افشاردوست توضیح داد: همه کارشناسان می‌دانند وقتی تیم ملی در اردوی تدارکاتی است، ممکن است سرمربی، روند آماده‌سازی تیم را تغییر ندهد و تمرین‌های پرفشار همچنان ادامه داشته باشد.

دبیر فدراسیون والیبال در مورد جام جهانی گفت: هدف فدراسیون و تیم ملی، حضور پرافتخار در جام جهانی 2015 است و درست نیست که مدام گفته شود که ما می‌خواهیم از جام جهانی به المپیک برسیم. هدف ما حضور آبرومند در جام جهانی است و قولی برای کسب سهمیه المپیک از جام جهانی و توسط بازیکنان و کادر فنی داده نشده است. بااین حال اگر از جام جهانی پیش رو،‌ سهمیه جام جهانی را بگیریم، یک سال از برنامه‌های خود پیش افتاده‌ایم ولی اگر هم نشد، اتفاق خاصی نیفتاده چون مسابقات انتخابی المپیک را پیش رو داریم.

افشاردوست در پایان گفت: تلاش همه ما این است که تیم ملی بهترین نتایج را بگیرد ولی در این بین ممکن برد و پیروزی و شکست‌های پیش‌بینی نشده‌ای هم رقم بخورد. به همین دلیل من به منتقدین حق می‌دهم که انتقاد کنند اما فراموش نکنید که بقیه تیم‌های دنیا استراحت نمی‌کنند و مثل ما در حال تمرین و پیشرفت هستند. برای مثال تیم ملی ژاپن، زنگ خطر را برای ایران به صدا درآورده است. ارزیابی دوستان و منتقدین از عملکرد تیم ملی باید منطبق بر اهداف فدراسیون والیبال باشد و اهداف شخصی خود را دنبال نکنند.

دیدگاه‌ها