کد خبر : 1263418 | 07 شهریور 1394 ساعت 20:24 | 37.9K بازدید | 0 دیدگاه

قهرمانی زیر 23 سال جهان؛

تیم والیبال مصر مقابل ایران تسلیم شد

تیم ملی والیبال زیر 23 سال ایران با نتیجه 3 بر 2 مصر را شکست داد تا بازی هایش در دور مقدماتی را با پیروزی به اتمام برساند.

تیم والیبال مصر مقابل ایران تسلیم شد
به گزارش "ورزش سه" از روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم والیبال زیر 23 سال ایران امروز شنبه در پنجمین و آخرین دیدار دور مقدماتی خود از سری مسابقات قهرمانی جهان رو در روی مصر قرار گرفت تا با تثبیت جایگاه سومی خود در گروه، به مرحله پلی آف برای کسب عنوان پنجم تا هشتم راه پیدا کند.

این دیدار برای دو تیم ایران و مصر از اهمیت بسیاری برخوردار بود چرا که برنده این دیدار باید با تیم چهارم گروه B رقابت می کرد.

ملی پوشان ایران در ست های دوم و چهارم این مسابقه 25 بر 22 و 26 بر 24 مغلوب مصر شدند، اما در ست های اول، سوم و پنجم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 17، 25 بر 12 و 15 بر 9 به پیروزی رسیدند تا با کسب 8 امتیاز و قرار گرفتن در جایگاه سوم گروه به کار خود در دور مقدماتی پایان دهند.

بازی با سوت داورانی از برزیل و امارات متحده عربی آغاز شد و سرمربی تیم زیر 23 سال ایران فردین قلعه وند، جواد حسین آبادی، علیرضا نصراصفهانی، سجاد دهنوی، پوریا فیاضی و محمد رضی پور را به میدان فرستاد و رسول شهسواری هم لیبرو ایران بود.

مصر همیشه به عنوان یکی از قدرت های آفریقا محسوب می شود و در این رقابت ها هم عملکرد مناسبی را از خود نشان داده بود و بازی مقابل ایران برای آنها اهمیت ویژه ای داشت. بازی با تسلط و آرامش بازیکنان ایرانی آغاز شد و کادر فنی به خوبی فشار بازی های گذشته را از روی تیم برداشته بودند و بازیکنان برای این دیدار و تثبیت عنوان سومی آمادگی کامل را داشتند.

بازی در ابتدا نزدیک دنبال شد تا اینکه فردین قلعه قوند به خط سرویس رفت و در آن آرایش تیمی 7 امتیاز بین 2 تیم اختلاف ایجاد شد که در نهایت ایران توانست با امتیاز 25 بر 17 این ست را به سود خود خاتمه دهد.

ست دوم هم با برتری تیم ایران شروع می شد اما فقط برای لحظاتی ملی پوشان زیر 23 سال از روند همیشگی خود دور شدند که همین فرصت برای مصری ها کافی بود تا در این ست با امتیاز 25 بر 22 پیروز شوند.

ست سوم با برتری کامل ایران در تمام امتیازات همراه بود به طوریکه در پایان این ست تیم کشورمان موفق شد با امتیاز 25 بر 12 مقابل حریف پیروز شود اما ست چهارم یک بار دیگر مصری ها توانستند از غفلت چند امتیازی ایران استفاده کنند و نتیجه این ست را 26 بر 24 به سود خودبه پایان برسانند.

ایران به برد در این دیدار نیاز داشت و به همین دلیل برای ست پنجم تمام قوای خود را به کار گرفت و در تمام لحظات این ست تمرکز و آرامش بر تیم حکم فرما بود. این بازی منطقی و حساب شده از سوی شاگردان پیمان اکبری دلیلی شد تا ایران در نهایت این بازی را با نتیجه 3 بر 2 به سود خود خاتمه دهد.

دیدگاه‌ها