کد خبر : 1263611 | 08 شهریور 1394 ساعت 15:44 | 13.2K بازدید | 0 دیدگاه

بنویسید خوب تمرین نکرد و نتیجه نگرفت

حدادی: قصد ندارم پاسخ منتقدان را بدهم

احسان حدادی عضو تیم ملی دوومیدانی ایران در رقابت های جهانی چین که نتوانست انتظار دوستداران این رشته را برآورده سازد، مسائل روحی و روانی و دغدغه های فکری را که می گوید از دو سال پیش با آن دست به گریبان بوده، دلیل اصلی نتیجه نگرفتن خود در این مسابقات می داند.

حدادی: قصد ندارم پاسخ منتقدان را بدهم
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایرنا «حدادی» که رکورددار پرتاب دیسک آسیا است ومدال نقره بازیهای المپیک لندن و برنز قهرمانی جهان در سال 2011 را در کارنامه دارد، تنها امید تیم ایران برای کسب مدال درپانزدهمین دوره رقابتهای دوومیدانی قهرمانی جهان در شهر پکن بود، اما با یک پرتاب 60 متر و 39 سانتی متری و دو پرتاب خطا، در همان مرحله مقدماتی حذف شد و همین موضوع طی روزهای اخیر انتقادات زیادی را متوجه او کرد.

ملی پوش کشورمان گفت که قصد ندارد شکست خود را توجیه کند و نگرفتن مدال را به گردن کسی بیاندازد چرا که همه از شرایط او و وضعیتی که طی دو سال اخیر داشته، به خوبی مطلع اند.او همچنین گفت که نمی خواهد مسائل و مشکلات تکراری را که بارها بیان کرده و گوش شنوایی هم برایش نیست، مجددا تکرار کند اما به این نکته تاکید کرد که در روز مسابقه تمام تلاشش را کرده ولی شرایط با او یار نبوده است.

دارنده مدال نقره بازیهای المپیک لندن همچنین گفت که درتمرینات روز قبل از مسابقه به راحتی دیسک را بالای60 متر پرتاب کرده اما این وضعیت در روز مسابقه تغییر می کند و تمام زحماتش را به هدر می دهد.حدادی البته یکی از دلایل اصلی عدم کسب موفقیت در روز مسابقه را دغدغه های فکری و مسائل و مشکلات روحی روانی می داند که بارها آن را به زبان آورده ولی کسی به آن توجه نداشته است.

عضو تیم ملی دوومیدانی ایران به این نکته نیزتاکید کرد که قصد ندارد پاسخ منتقدان را بدهد و درصدد پاسخگویی به آنان برآید اما دوست دارد این افراد منصافه شرایط یک ورزشکار و وضیعتی که او برای آمدن به یک مسابقه جهانی را پشت سر می گذارد، در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: خیلی ها می گویند که«حدادی»ازامکانات زیادی در تمرینات داشت اما نتوانست به آنچه که لازم بود دست یابد. یا اینکه سن او برای ورزش قهرمانی تمام شده است. به همین خاطر بهتر است چیزی نگویم و شما هم از قول من بنویسید که «حدادی خوب تمرین نکرد و این نتیجه ناشی از تمرینات ضعیف او بوده است»

دارنده مدال برنز قهرمانی جهان در سال 2011 ادامه می دهد: بعد از بازیهای المپیک همه از وضعیت من اطلاع دارند و می دانند که به تنهایی و بدون مربی تمرین می کردم. اگر در این بین کمک چند تن از دوستانم نبود شاید به این مرز از آمادگی هم نمی رسیدم.

مربی تخصصی پرتاب دیسک نداریم عضو تیم ملی دوومیدانی کشورمان در ادامه سخنان خود به نبود مربی تخصصی پرتاب دیسک در کشور که بتواند با شرایط و تکنیک او کار کند، اشاه کرد و گفت: با صراحت اعلام می کنم که در رشته دوومیدانی و در پرتاب دیسک مربیانی که بتوانند با شرایط و تکنیک من کار کنند در ایران نداریم. در چنین شرایطی چه کار باید کرد. پشتوانه مالی که ندارید، کسی هم نیست که از شما حمایت کند. بنابر این باید خودم به دنبال مربی ای باشم که بتواند به من کمک کند. نه اینکه برخی دوستان بگویند که «تکنیک و روش کارت را عوض کن».

وی ادامه داد: البته مشکلات خیلی زیاد است و اصلا قصد عنوان کردن آن را ندارم، یعنی دیگر مهم نیست که بخواهم آنها را تکرار کنم. با این حال اگر کسی مدعی است که می تواند برای من مربی خوبی پیدا کند و این قول را به همه بدهد که بتوانیم با این فرد به نتیجه مطلوب برسیم، من هم حاضرم همه جوره در خدمت ورزش باشم و همانطور که همیشه برای ورزش کشورم تلاش کردم، به این تلاش ها ادامه دهم.

مذاکره با چند مربی خارجی در پکنحدادی افزود: اما وقتی چنین قولی از سوی هیچ فردی داده نمی شود، من مجبورم که شخصا دست به کار شوم و برای پیدا کردن مربی خوب مسائل، مشکلات و مشقات زیادی را پشت سر بگذارم.

دارنده مدال نقره بازیهای المپیک لندن ادامه داد: به همین خاطر و بعد از پایان مسابقاتم در پکن، فرصتی دست داد تا با چند مربی خوب خارجی که با تکنیک و نوع پرتاب هایم آشنایی خوبی داشتند وارد مذاکره شوم و شرایطی را برای همکاری با آنان بازگو نمایم.

حدادی گفت: این آمادگی از طرف من برای تلاش و افتخارآفرینی در میادین جهانی و بین المللی وجود داد اما در این راه نیازمند همراهی، همدلی و کمک مسوولان هستم. اگر قرار است که یک ورزشکار خودش به دنبال مربی، تامین منابع مالی، پیدا کردن مکان مناسب برای تمرین و.... باشد، چگونه می تواند در روز مسابقه از تمرکز کافی برخودار شود.

وی ادامه داد: به طور کلی من دو بار نتوانستم برای ورزش کشورم مدال کسب کنم، یکی بازیهای المپیک سال 2008 و دیگری رقابت های دوومیدانی قهرمانی جهان است که هر دوی این رقابتها به میزبانی چین برگزار شد.

او گفت که شرایط پیش آمده فرصت خوبی است تا مسوولان به ارزیابی «افتخارآفرینی های کسب شده» در گذشته و «ناکامی های اخیر» بپردازند و دلایل این دو مقوله را بیابند.

دوومیدانی نیازمند توجه ویژه مسوولان است وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات ورزش دوومیدانی در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: برای آنکه ملی پوشان دوومیدانی بتوانند در میادین بین المللی مدال کسب کنند، دست اندرکاران و مسوولان ورزش باید به آنان توجه ویژه داشته باشند.

حدادی گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید این نگاه مثبت است و همین مساله امیدواریهای زیادی را در دل ورزشکاران ملی پوش ایجاد کرده است.وی ادامه داد: اما متاسفانه این نگاه در میان افرادی که در سطوح پایین تر ورزش قرار دارند، دیده نمی شود و همین مساله شرایط و عرصه را برای ملی پوشان بویژه ورزشکاران دوومیدانی بسیار سخت کرده است.

حدادی معتقد است که نتیجه چنین نگاههایی عقب گرد ورزش را در پی دارد و چنانچه این افراد هم به مقوله ورزش علاقه و حمایت بیشتری نشان دهند شاید بسیاری از مسائل و مشکلات ورزشکاران در همه رشته ها (نه فقط دوومیدانی) با توجه به در پیش بودن بازیهای المپیک ریودوژانیرو حل شود.

او همچنین گفت که شرایط کنونی دوومیدانی به دلیل نداشتن رییس، شرایط خوبی ندارد و همه این مسائل برای ملی پوشی که قرار است در میادین جهانی با حریفان قدرتمند به رقابت بپردازد، تاثیر مستقیم دارد.

به ورودی المپیک فکر نمی کنموی در ادامه به برنامه های خود برای حضور در بازیهای المپیک ریودوژانیرو برزیل در سال 2016 اشاره کرد و گفت: اگر قرار است به المپیک بروم، باید رکوردم بالاتر از ورودی تعیین شده باشد در غیر این صورت در آن شرکت نخواهم کرد.

او گفت: به همین خاطر به هیچ وجه به ورودی المپیک نمی اندیشم و معتقدم که حدادی باید با یک رکورد مناسب این ورودی را کسب کند و با آمادگی بسیار بالا در آن شرکت نماید.دارنده مدال نقره بازیهای المپیک 2012 لندن در پایان ابراز امیدواری کرد که روزی فرا برسد تا مشکل ملی پوشان در همه رشته های ورزشی مرتفع شود و خواسته ها و انتظارات از آنان براساس امکاناتی باشد که در اختیارشان گذاشته می شود.

دیدگاه‌ها