کد خبر : 1263617 | 08 شهریور 1394 ساعت 16:00 | 60.1K بازدید | 4 دیدگاه

آقای طاهری به فکر بازیکنان پرسپولیس باش

طارمی: تا آخر عمر مدیون علی دایی هستم

مهدی طارمی معتقد است که تا آخر عمرش بخاطر اینکه علی دایی او را به پرسپولیس آورد مدیون او است.

طارمی: تا آخر عمر مدیون علی دایی هستم
طارمی به خبرنگار "ورزش سه"، گفت: آقای برانکو گفته که در من آن عطش گل زنی را نمی بیند. فکر کنم اگر تا انتهای فصل هم تلاش کند باز همدر من آن عطش را نمی بیند. چون من آدمی هستم که بیشتر حس هایم درونی است و کمتر احساساتم را بروز می دهم برای همین فکر نکنم آقای برانکو تا آخر فصل این عطش را در من ببیند ولی سعی می کنم با گل هایم به او ثابت کنم که من این حس را دارم.

همانطور که گفتم آقای گل می شوم
آقای برانکو در مصاحبه ای عنوان کرده بود که توقع دارد که من 15 گل در لیگ امسال بزنم. باید بگویم که من امیدوارم که این تعداد و حتی بیشتر هم بتوانم گل بزنم. بعد از آنکه در لیگ گذشته من به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شدم با خودم شرط کردم که در لیگ پانزدهم، آقای گل شوم. الان هم حرف زدم و روی حرفم هم می ایستم.

من و عالیشاه جوان هستیم، ولی بی تجربه نیستیم
در مورد اینکه چرا در 4 هفته اول لیگ نمی توانستیم برنده باشیم و شاید من و عالیشاه موقعیت هایمان به گل تبدیل نمی شدم باید بگویم که نمی توانیم بگوییم که ما بی تجربه بودیم. چون درست است که عالیشاه 23 سال دارد ولی 6،5 سال تجربه بازی در لیگ برتر را دارد. یا خیلی از بازیکنان دیگر تیم هم همین شرایط را دارند، پس بحث بی تجربگی ما نبود. من فکر می کنم که بیشتر استرس نتیجه گرفتن بود چون به هر حال پرسپولیس تیم پرطرفداری هست و ما دوست داشتیم که کاری کنیم تا هواداران ما خوشحال شوند. یک خورده هم البته بدشانس بودیم و توپ هایمان در گل نمی رفت.


تعطیلات لیگ به ضرر پرسپولیس است
من فکر می کنم که این وقفه و تعطیلی لیگ بیشتر از همه به پرسپولیس ضربه می زند. چون تیم ما تازه در هفته پنجم نتیجه گرفت و تازه داشتیم در لیگ جا می افتادیم. فکر می کنم این وقفه باعث شود که بازیکنان ما از آمادگی و شرایط بازی فاصله بگیرند. ولی خوب باید سعی کنیم با تمرینات بیشتر این مساله را جبران کنیم.

دعوتم به تیم ملی را مدیون بازیکنان پرسپولیس هستم
من بخاطر دعوت شدنم در لیست 23 نفره تیم ملی برای بازی با گوام و هند باید از هم بازیهایم در پرسپولیس تشکر کنم. مطمئن باشید اگر تلاش و دوندگی آنها نبود من الان 4 گل نزده بودم. یا اینکه در موقعیتی قرار نمی گرفتم که بتوانم پنالتی بگیرم. پس پرسپولیسی ها در دعوت من به تیم ملی سهم بزرگی داشتند. خیلی از بازیکنها در این دوره به تیم ملی دعوت نشدند که من تلاش می کنم که بتوانم جایشان را با تلاشم پر کنم. مثل مسعود شجاعی که بازیکن بزرگی است و در این دوره به تیم ملی، دعوت نشد.

دوست داشتم پنالتی بزنم ولی ...
شما می پرسیدد که بعد از آنکه خطای پنالتی روی من اتفاق افتاد از اینکه نتوانستم خودم آنها را به گل تبدیل کنم ناراحت نیستم. باید بگویم که در هر دو صحنه وقتی روی من خطای پنالی شد به نیمکت اشاره کردم که خودم پشت ضربه بایستم. در بازی با ذوب زمانی که من پنالتی گرفتم از قبل قرار بود که عالیشاه پنالتی ها را بزند. در بازی فولاد هم زمانی که پنالتی شد می خواستم خودم بزنم که آقای نوروزی به سمتم آمد و گفت برای اینکه رامین رضائیان روحیه بگیرد، بگذار او پشت ضربه بایستد. در هر دو دفعه ای که پنالتی شد شاید کمتر از یک دقیقه رای اینکه خودم پشت ضربه نبودم ناراحت شده باشم ولی اصلا آدمی نیستم که بخواهم لج بازی کنم و بگویم که حتما باید خودم گل بزنم. اتفاقا در رختکن به بچه ها گفتم بازهم اگر پنالتی بگیرم هر کس دوست داشته باشد می تواند پشت ضربه بایستد. مخصوصا به رامین هم گفتم که چون پنالتی را خراب کرده نارحت نباشد و اگر فکر می کند که گل زدن به او روحیه می دهد دفعه بعد او او پشت پنالتی بایستد. فقط از هم بازی هایم خواستم زمانی که در کورس آقای گلی بودم پنالتی ها را بدهند من بزنم.

سطح ترکمنستان از ما پایین تر بود
تیم ملی در اولین دیدار در مقدماتی جام جهانی مقابل ترکمنستان به نتیجه تساوی رسید. علتش این نبود که رقیب ما خیلی قوی بود اتفاقا سطح فوتبال ترکمنستان خیلی از ما پایین تر بود. اما اشتباه ما این بود که بعد از گل عقب کشیدیم و همین مساله هم باعث شد که گل بخوریم. در مقابل ترکمنستان هم هر چه از زمان بازی می گذشت استرسش کمتر می شد و بیشتر بر بازی حاکم می شد. بعد از آن هم توپهایمان در گل نرفت و به تساوی رسیدیم.

برانکو با پرسپولیس نتیجه می گیرد
در مصاحبه حضوری با برانکو او با اشاره به صندلی کناری که شما، عالیشاه و نورالهی نشسته بودید عنوان کرد که این سه بازیکن بهترینهای پرسپولیس هستند. طارمی در این مورد گفت: برانکو واقعا مربی خوبی است. یادمان نرود که او در زمانی که سرمربی تیم ملی بود چطور تیم را به راحتی به جام جهانی برد. من مطمئنم که او با پرسپولیس هم نتیجه می گیرد. هر چند که در ابتدای فصل نتوانست نتیجه بگیرد ولی مطمئن باشید که در ادامه جایگاه خودش را پیدا می کند.

آقای طاهری دو فصل است حقوق نگرفته ایم
من دیدم که آقای طاهری عنوان کرده بود که اگر هر هوادار 1000 تومان به باشگاه کمک کند مشکلات پرسپولیس حل می شود. من فکر نمی کنم که اینکارها در شان باشگاه قدیمی و ریشه داری مثل پرسپولیس باشد و امیدوارم که آقای طاهری هر چه زودتر بتواند بودجه ای باشگاه را تامین کند. از ابتدای فصل با وجود باختها همه از عملکرد پرسپولیس تعریف می کنند. شاید هیچ کس نداد که بازیکنان ما در لیگ گذشته و این فصل هیچ پولی دریافت نکرده اند. ولی بازیکنان ما آنقدر با غیرت هستند که تا امروز هیچ حرفی در این مورد نزده اند. ولی مسوولان هم باید فکری به حال مشکلات مالی بازیکنان بکنند.

تا آخر عمر مدیون علی دایی هستم
علی دایی در رسانه ها عنوان کرده که روزی که من طارمی را به پرسپولیس آوردم همه از من انتقاد کردند و حالا او یکی از موثرترین های تیم است. طارمی در این مورد گفت: زمانی که آقای دایی من را به پرسپولیس آورد من در لیگ یک دوازده گل زده بودم و با اختلاف یک گل، دومین گل زن لیگ یک، شده بودم. من از اولین روز حضورم در تمرین همه تلاشم را کردم که عملکرد خوبی داشته باشم و بتوانم در ترکیب تیم بازی کنم. همین اتفاق هم افتاد و من در اولین بازی لیگ مقابل نفت 2 دقیقه پایانی بازی به زمین آمدم. در بازی دوم مقابل فولاد 10 دقیقه بازی کردم و از بازی ذوب آهن دیگر توانستم در ترکیب پرسپولیس فیکس شوم و تا هفته های پایانی لیگ هم همین روند ادامه پیدا کرد. من باید خیلی خیلی از آقای دایی تشکر کنم. اگر او به من اعتماد نمی کرد و من را در پرسپولیس بازی نمی داد، من جایگاه الانم را نداشتم. برای همین هم تا آخر عمر مدیون علی دایی هستم و امیدوارم مثل همیشه در زندگی و مربی گری موفق باشد.

مردم بیایند تا ما قوت قلب بگیریم
از مردم می خواهم که در بازی با گوام به استادیوم بیایند و ما را تنها نگذارند. درست است که این تیم خیلی قوی نیست ولی باید بگویم که حضور مردم به ما انگیزه می دهد تا بازی بهتری ارائه دهیم و نتیجه بگیرم. به هر حال در هر بازی حضور و حمایت مردم به بازیکنها قوت قلب می دهد.

دیدگاه‌ها