کد خبر : 1263640 | 08 شهریور 1394 ساعت 17:15 | 81.9K بازدید | 0 دیدگاه

آنالیز گل ها و گلزنهای لیگ برتر

54 گلزن و 77 گل زده در 5 هفته

تیم های سپاهان و پرسپولیس با 9 و 8 گل زده در پنج بازی انجام شده، قوی ترین خطوط حمله لیگ برتر را تا هفته پنجم از آن خود کرده اند.

54 گلزن و 77 گل زده در 5 هفته
به گزارش "ورزش سه"، تیم های سپاهان و پرسپولیس در صدر جدول بهترین خط حمله لیگ و سیاه جامگان و استقلال اهواز نیز در قعر این جدول به سر می برند.

سپاهان، گلزنی با همه خطوط

* سپاهانی ها که در لیگ برتر نیز صدرنشین هستند، در پنج بازی خود تاکنون توانسته اند 9 بار دروازه حریفان را باز کنند و میانگین 1.8 گل به ازای هر بازی را برای خود ثبت کنند.

* آنها 9 گل خود را در این رقابت ها توسط 6 گلزن متفاوت به ثمر رساند و یکبار نیز به اشتباه مدافع حریف توانستند به گل برسند. در میان گلزنان تیم سپاهان از هر خط دو بازیکن حضور دارند، عقیلی و کرمی به عنوان دو مدافع، کریمی و حاج صفی به عنوان دو هافبک و شریفی و خلعتبری به عنوان دو مهاجم گلزنان این تیم را تشکیل می دهند.

* حاج صفی تازه جداشده از این تیم با 3 گل به عنوان آقای گل سپاهانی ها در این لیست حضور دارد.

* یک گل این تیم و در بازی برابر پرسپولیس از روی نقطه پنالتی و یک دیگر در همان بازی توسط مدافع حریف یعنی مایکل اومانا به ثمر رسید.

* سپاهانی ها در سه بازی خانگی خود 6 گل و در دوبازی خارج از خانه نیز 3 توانستند به ثمر برسانند.

1034151

پرسپولیس، گلزنی فقط با عناصر هجومی

* سرخ پوشان که در جدول رده بندی لیگ برتر از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند، در جدول خط حمله لیگ از وضعیت مناسبی بهره می برند، آنها در 5 بازی خود 8 گل به ثمر رساندند و توانستند تاکنون میانگین 1.6 را از خود برجا گذاشتند.

* در بین گلزنان سرخ پوشان نام دو مهاجم و دو هافبک هجومی به چشم می خورد، مهدی طارمی و علی علیپور به عنوان دو مهاجم و هادی نوروزی و امید عالیشاه نیز به عنوان دو هافبک، این 8 گل را برای سرخ پوشان به ثمر رساندند.

* مهدی طارمی با چهار گل سهم عمده در گل های این تیم داشته است و در حال حاضر نیز یکی از آقای گل های لیگ برتر محسوب می شود.

* سرخ پوشان در 5 بازی خود دو بار می توانستند از روی دو ضربه پنالتی، گلزنی کنند اما این دو پنالتی توسط عالیشاه و رضاییان از دست رفت تا تمام گل های این در جریان بازی به ثمر رسیده باشد.

* پرسپولیسی ها در دو بازی داخل خانه خود تاکنون توانستند 3 گل و در سه بازی خارج از خانه نیز 5 گل به ثمر برسانند و از نظر گلزنی در بازی های خارج از خانه بیشترین گل را به نام خود کردند.

1037338

استقلال، سوم، هم در جدول لیگ و هم در جدول گلزنی

* آبی پوشان همانطور که در جدول رده بندی لیگ برتر در رتبه سوم جدول قرار دارند در جدول گلزنی در لیگ برتر نیز در همین رتبه حضور دارند. آنها که به همراه نفتی ها یک بازی کمتر از باقی تیم های لیگ برتری انجام داده اند در چهار بازی خود توانستند 6 گل به ثمر برسانند و میانگین 1.5 گل را به ازای هر بازی به نام خود ثبت کنند.

* تنوع گلزنان در تیم استقلال به چهار بازیکن محدود می شود، یک مهاجم، دو هافبک و یک مدافع گلزنان استقلال را در این چهار بازی تشکیل می دهند. سجاد شهباززاده، محسن کریمی، امید ابراهیمی و میثم مجیدی چهار بازیکن استقلال در این بازی ها هستند.

* سجاد شهباززاده و امید ابراهیمی با دو گل زده بهترین گلزن استقلالی ها در بازی های لیگ پانزدهم هستند. دو نکته جالب در مورد این دو بازیکن این است که هر دو گل هایشان را در یک بازی به ثمر رساندند و نکته دوم هم اینکه شهباززاده تنها در یک بازی آبی پوشان حضور داشت و از آن به بعد مصدومیت گریبان وی را گرفت.

* آبی پوشان نیز می توانستند از روی نقطه پنالتی گلزنی کنند که این اتفاق نیفتاد، در بازی برابر استقلال اهواز یک پنالتی توسط امید ابراهیمی به ضرر این تیم از دست رفت.

* استقلالی ها به مانند رقیب سرخ پوش خود در بازی های خارج از خانه از نظر تعداد گلزنی موفق تر بودند، آنها در دوبازی خانگی خود 2 گل و در دو بازی خارج از خانه خود 4 گل به ثمر رساندند تا از نظر میانگین گلزنی در بازی های خارج از خانه در صدر قرار بگیرند.



ملوان، قوی هجومی سپید

* ملوانان از نظر قوای هجومی توانستند تاکنون رتبه چهارم جدول را به نام ثبت کنند. آنها در پنج بازی این تیم توانستند 6 گل به ثمر برسانند و متوسط 1.2 گل زده را به نام خود ثبت کردند.

* 6 گل ملوانی ها نیز توسط 4 بازیکن به ثمر رسید، دو مهاجم و یک هافبک و یک مدافع، بازیکنانی هستند که برای تیم شان به گلزنی پرداختند و آرش افشین، فرزاد حاتمی، مازیار زارع و عزت پورقاز نیز گلزنان این تیم هستند.

* آرش افشین با دو گل به ثمر رسانده را می توان بهترین گلزن انزلی چی ها در لیگ پانزدهم دانست.

* ملوانی ها یکی از گل های خود در برابر نفتی ها را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساندند و البته در بازی برابر ذوب آهن نیز گل افشین از روی توپ برگشتی یک ضربه پنالتی به ثمر رسید.

* انزلی چی ها در بازی های داخل و خارج از خانه به یک اندازه توانستند گل زنی کنند، آنها در سه بازی داخل از خانه و در دو بازی خارج از خانه توانستند سه گل به ثمر برسانند.

1034253

نفتی ها و ناکامان خارج از خانه

* تیم نفت تهران یکی از چهار تیمی است که توانسته میانگین یک گل در هر بازی را از خود برجای گذاشته است، آنها که یک بازی کمتر از تیم های دیگر(به جزء استقلال) انجام داده اند در چهار بازی خود توانستند 4 گل به ثمر برسانند.

* گل های نفتی ها توسط چهار بازیکن این تیم یعنی عباس بوعذار، وحید امیری و سیدجلال حسینی به ثمر رسید و به عبارتی دیگر می توان گفت یک مهاجم، یک هافبک و یک مدافع گلزنان این تیم را تشکیل می دهند.

* عباس بوعذار با دو گل زده نه تنها عنوان بهترین گلزن این تیم شناخته می شود که بدون شک یکی از موئثرترین بازیکنان لیگ برتر نیز محسوب می شود، چرا که وی با 46 دقیقه بازی در مجموع چهار دیدار نفتی ها توانسته دو بار دروازه حریفان این تیم را باز کند.

* نفتی ها در چهار بازی خود یک پنالتی و در برابر تیم سیاه جامگان نصیب شان شد که آن را نیز توسط حمدی نژاد از دست دادند.

* نکته جالب توجه در گل های زده نفتی ها این است که آنها هر چهار گل خود را در بازی های خانگی به ثمر رساندند و در دو بازی خارج از خانه خود تاکنون موفق نشدند دروازه حریفان را باز کنند.

1034546

راه آهن، تناسب در بازی های داخل و خارج از خانه

* راه آهنی ها در پنج بازی خود توانستند 5 بار دروازه حریفان را باز کنند و متوسط یگ گل زده در هر بازی را از آن خود کردند.

* این تیم از نظر تعداد گلزنان پراکندگی چندانی ندارد و گل های این تیم تنها توسط دو بازیکن به ثمر رسید که هر دویشان نیز از مهاجمان این تیم هستند. مهرداد محمدی و امین منوچهری دو گلزن لوکوموتیورانان هستند.

* مهرداد محمدی، پدیده بی چون و چرای این تیم تا هفته پنجم مسابقات بوده است که با چهار گل زده نه تنها در راه آهن که در لیگ برتر نیز مشترکا به عنوان آقای گل مطرح می شود.

* این تیم نیز موفق نشده تاکنون از روی ضربه پنالتی گلزنی کند و یکبار نیز که یک پنالتی نصیب شان شد توسط آقای گل این تیم از دست رفت.

* راه آهنی در بازی داخل و خارج از خانه خود تناسب را رعایت کرده اند، آنها در دو بازی داخل خانه دو گل و در سه بازی خارج از خانه نیز سه گل به ثمر رساندند.

1034267

استقلال خوزستان، هم در خانه و هم خارج از خانه

* آبی پوشان خوزستانی نیز از در پنج بازی خود توانستند 5 بار دروازه حریفان را باز کنند و میانگین یک گل زده در هر بازی را به نام خود بزنند.

* تاکنون سه بازیکن برای این تیم گلزنی کردند که یک مدافع و دو هافبک در بین آنها دیده می شود، حسن بیت سعید، روح اله سیف الهی و فرشاد جانفزا این سه بازیکن هستند.

* حسن بیت سعید، با سه گل زده توانسته است هم به عنوان بهترین گلزن این تیم و هم به عنوان یکی از پدیده های لیگ برتر نام خود را مطرح کند.

* این تیم در یک بازی و در برابر تیم سایپا توانسته است گل خود را از روی نقطه پنالتی و توسط سیف الهی به ثمر برساند.

* استقلالی ها در دو بازی میزبانی خود 3 بار و در سه بازی میهمانی خود 2 بار دروازه حریفان را باز کرده اند.

1034545

پدیده، چهار گلزن یک گله

* این تیم مشهدی نیز پنج بار در 5 بازی خود توانست گلزنی کند و مانند سه تیم بالایی به طور متوسط در هر بازی یک گل به ثمر برساند.

* پنج گل پدیده ای ها توسط چهار بازیکن به ثمر رسیده و یک گل نیز گل به خود حریف بود. محمدحسین مرادمند، حسین بادامکی، محسن یوسفی و یونس شاکری چهار بازیکن گلزن این تیم هستند که در بین آنها یک مدافع، دو هافبک و یک مهاجم دیده می شود.

* به دلیل اینکه هر یک از گلزنان این تیم تنها یک گل به ثمر رساندند نمی توان بازیکن خاصی را به عنوان بهترین گلزن تیم انتخاب کرد.

* پدیده ای ها تاکنون در بازی های خود ضربه پنالتی به دست نیاوردند اما یک بار و در بازی برابر سایپا بر اثر مدافع حریف به گل رسیدند.

* این تیم در دو بازی خانگی خود دو گل و در سه بازی خارج از خانه نیز سه گل به ثمر رسانده اند.

1035840

6 تیم چهار گله در سراشیبی پایین جدول

* تیم های فولاد، گسترش فولاد، صبا، سایپا، ذوب آهن و تراکتورسازی شش تیمی هستند که در بازی های خود در لیگ، تاکنون توانستند چهار بار دروازه حریفان را باز کنند و متوسط 0.8 گل زده را برای هر بازی را به جا بگذارند.

* هر چهارگل فولادی ها توسط هافبک های این تیم به ثمر رسید، انصاری، بدرلو، ابراهیمی و چاگو گلزنان این تیم هستند. البته این موضوع در تیم گسترش فولاد متفاوت است و گل های این تیم توسط دو مهاجم این تیم یعنی داریوش شجاعیان و شهرام گودرزی به ثمر رسیده است. صبایی ها نیز با کمک یکی از بازیکنان تیم حریف و دو هافبک و یک مدافع گل های خود را به ثمر رساندند. علیمحمدی، اوسانی و ابراهیم نیز گلزن های صبا هسیتند.

تیم سایپا دو مهاجم و یک هافبک را در لیست گلزنان خود دارد، رضایی، میداودی و نکونام گلزنان این تیم هستند، سه مهاجم و یک هافبک همه گلزنان ذوب آهن را تشکیل می دهد، رضایی، حسن زاده، تبریزی و پهلوان چهار گلزن این تیم هستند و در تراکتورسازی نیز یک مدافع یعنی خلیل زاده و دو هافبک یعنی نریمان جهان و رفیعی تاکنون گلزنی کردند.

* شجاعیان با سه گل و از تیم گسترش فولاد و پس از وی غلامرضا رضایی و شجاع خلیل زاده بهترین گلزنان تیم هایشان محسوب می شوند.

* در بین این تیم ها تنها صبا در بازی برابر گسترشی ها توسط مدافع حریف به گل رسید و ذوب آهنی ها و گسترشی ها نیز یکی از گل های خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساندند.

ضعیف ترین خطوط حمله لیگ

* دو تیم سیاه جامگان و استقلال اهواز را می توان ضعیف ترین خطوط حمله لیگ دانست، مشهدی ها با 3 گل زده و اهوازی ها نیز با 2 گل زده در این رتبه قرار گرفتند و میانگین 0.6 و 0.4 گل زده به ازای هر بازی را به نام خود ثبت کردند.

* دو مهاجم و یک هافبک گلزنان مشهدی ها هستند، عنایتی، زامهران و نقی زاده تاکنون توانستند گل های این تیم را به ثمر برسانند و محمد غلامی و طالب ریکانی نیز برای استقلالی های اهواز گلزنی کردند.

* هر دو تیم تاکنون یک از گل های خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساندند، اهوازی در بازی برابر سیاه جامگان و توسط غلامی و مشهدی ها نیز در بازی برابر راه آهن توسط عنایتی از روی نقطه پنالتی گلزنی کردند.

دیدگاه‌ها