کد خبر : 1263721 | 09 شهریور 1394 ساعت 00:05 | 25.3K بازدید | 9 دیدگاه

پیروانی: فکر می‌کنیم قدرت اول آسیا هستیم

مدیر ورزشی تیم ملی فوتبال ایران گفت: تیم‌های رقیب ما با برنامه‌ریزی خوب کار و تلاش می‌کنند اما ما فکر می‌کنیم قدرت اول آسیا هستیم و بقیه تیم‌ها از ما حساب می‌برند.

پیروانی: فکر می‌کنیم قدرت اول آسیا هستیم
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، افشین پیروانی در حاشیه تمرین تیم ملی فوتبال ایران در مورد بازی با گوام و هندوستان گفت: بحث این است که تیم ملی نیاز به حمایت دارد و همیشه می‌گویم وقتی تفکر جهانی داریم باید رفتار جهانی داشته باشیم و نباید با حرف و حدیث به مسابقات برویم.

وی ادامه داد: تیم‌های رقیب ما با برنامه‌ریزی خوب کار و تلاش می‌کنند اما ما فکر می‌کنیم قدرت اول آسیا هستیم و بقیه تیم‌ها از ما حساب می‌برند.

مدیر ورزشی تیم ملی ادامه داد: قطر، امارات، عراق، کره شمالی و چین رقبای اصلی ما هستند. تیم‌ها همه می‌خواهند به جام جهانی بروند. بعد تبلیغاتی صعود به جام جهانی به کنار. وقتی ما به جام جهانی می‌رویم 10 میلیون دلار پول به حساب فوتبال ما واریز می‌شود که می‌توانیم با این پول مشکلات فوتبال را حل کنیم. اولویت با تیم ملی بزرگسالان است. حریفان ما با برنامه جلو می‌روند اما ما هر روز مشکل داریم. مشکل لباس، اردو و زمین.

پیروانی تصریح کرد: ما همه تلاش می‌کنیم تیم ملی به بهترین شکل اردوها و تمریناتش را برگزار کند. مردم فکر می‌کنند فوتبالیست‌ها هیچ مشکلی ندارند و همه چیز آنها خوب است و آنها پولدارترین آدم‌ها هستند اما حداقل شما می‌بینید که چه مشکلاتی داریم. کسی هم مقصر نیست. بدترین اتفاق این است که یک روش غلط نتیجه بدهد.

مدیر تیم ملی‌ در مورد چالش بین تیم امید و تیم ملی بزرگسال ایران گفت: انشالله که تیم امید به المپیک برود و قهرمان المپیک شود اما آیا مردم راضی هستند که تیم امید قهرمان المپیک شود اما تیم بزرگسال ما به جام جهانی نرود؟ اولویت با تیم ملی بزرگسالان است. امیدوارم تیم ملی ما به جام جهانی برود و تیم امید هم در المپیک حاضر شود اما اکنون شاهد آن هستیم که بین تیم ملی و تیم المپیک یک فاصله افتاده است.

وی ادامه داد: قرار بود در رسانه‌ها حرف نزنیم و صحبت‌هایمان را رو در رو مطرح کنیم اما دو سه روز است که دوستان شروع به مصاحبه در رسانه‌ها کرده‌اند. من همین جا اعلام می‌کنم دیگر هیچ جلسه‌ای با تیم امید برگزار نمی‌کنیم و دوستان هر صحبتی دارند در تمرینات تیم ملی حاضر شوند. اولویت با تیم ملی بزرگسالان است.

پیروانی با اشاره به اینکه آرزوی هر بازیکنی دعوت به تیم ملی بزرگسالان است گفت: اگر قرار است جوانگرایی کنیم باید بازیکنان را به تیم ملی دعوت کنیم. من خودم در کلیه رده‌های تیم ملی حضور داشتم. انتخاب در تیم ملی بزرگسالان عشق و علاقه هر بازیکن است. چرا دوستان خودشان را مجزا می‌کنند و خود را تافته جدا بافته می‌دانند. هر روز علیه تیم ملی بزرگسالان و کادر فنی آن مصاحبه می‌کنند. ما همه ایرانی هستیم.

وی افزود: وقتی بازیکن دعوت نمی‌کنیم می‌گویند چرا تیم ملی جوانگرایی نمی‌کند و وقتی دعوت می‌کنیم حرف و حدیث دیگری پیش می‌آید. اگر می‌خواستیم لجبازی کنیم بازیکنان بیشتری را دعوت می‌کردیم چرا مدام علیه تیم ملی جوسازی می‌کنند؟ چرا تیم ملی امید ایران می‌تواند به اردو برود اما تیم ملی بزرگسال نمی‌تواند. ما برای اردو در ترکیه هم مشکل داشتیم. مشکل پروازی و مشکلات دیگری هم داشتیم.

پیروانی در مورد اینکه بازیکنان سرباز می‌توانند تیم امید را همراهی کنند اما در تیم ملی بزرگسال آنها با مشکل مواجه هستند گفت: اکنون بازیکنان تیم ملی با مشکلات خروج مالیاتی و مشکلات سربازی مواجه هستند. کسانی که دستی در کار و قدرت اجرایی دارند به تیم ملی کمک کنند. تیم ملی واقعا تنهاست. تیم ملی پیشانی فدراسیون فوتبال است و اولویت اصلی با تیم ملی بزرگسالان است. من مدیر فنی تیم ملی هستم و این اختیار را دارم. هر صحبتی با ما دارند باید در تمرین تیم ملی حاضر شوند. از بازیکنان تیم امید بپرسید که دوست دارند به تیم ملی بزرگسال دعوت شوند یا نه تا با مربی بزرگی مثل کی‌روش بازی کنند. آنها برای گردش و تفریح به تیم ملی نمی‌آیند.

پیروانی در مورد اینکه تقابل بین تیم امید و بزرگسال شبیه کری پرسپولیس و استقلال شده و به نظر می‌رسد این ضعف رئیس فدراسیون فوتبال است که چنین اتفاقی رخ می‌دهد گفت: قرار شد که ما در رسانه‌ها صحبت نکنیم. قرار بود صحبت‌ها رو در رو باشد. من حبیب کاشانی را به تمرین تیم ملی دعوت کردم اما اکنون جبهه‌گیری‌ها شروع شده است. ما دیگر جلسه‌ای با آنها نمی‌گذاریم. فوتبال برد و باخت دارد امیدوارم که تیم ملی امید هم به مشکل نخورد و فرهنگ فوتبالی ما ایجاب نمی‌کند که هر روز مصاحبه کنیم وگرنه من هر روز می‌توانم در تمرین تیم ملی مصاحبه کنم.

وی افزود: من افتخارم این است که سال‌ها در فوتبال بوده‌ام و ما فوتبالی‌ها حرف همدیگر را بهتر می‌فهمیم چرا باید کسی از بیرون فوتبال اظهارنظر کند. این قشنگ نیست. این راهی که می‌رویم به ضرر فوتبال است و نمی‌توانیم نتیجه دلخواه را بگیریم.

دیدگاه‌ها