کد خبر : 1263829 | 09 شهریور 1394 ساعت 14:26 | 4.8K بازدید | 0 دیدگاه

او باید پخته‌تر شود

ترابیان: هیچ وقت با شمسایی اختلافی نداشته‌ام

رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال تاکید کرد که هیچ اختلافی با گزینه سرمربیگری تیم ملی فوتبال ندارد.

ترابیان: هیچ وقت با شمسایی اختلافی نداشته‌ام
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، عباس ترابیان در خصوص اینکه علیرضا اسدی اعلام کرده اجازه فعالیت همزمان به وحید شمسایی در تیم ملی فوتسال و باشگاه تاسیسات دریایی داده نمی‌شود، اظهار داشت: با توجه به تجربیاتی که وجود دارد و با توجه به حرف‌ها و شایعاتی که ممکن است در صورت همزمانی حضور شمسایی در تیم ملی و تاسیسات دریایی ایجاد شود این تصمیم را گرفتیم تا شمسایی در یکی از این دو تیم حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: به هیچ وجه نباید اجازه داد سرمربی تیم ملی درگیر مسائل مربوط به لیگ شود. سرمربی تیم ملی باید با موضع بسیار بالا و البته محترمانه به لیگ نگاه کند و البته این شجاعت را داشته باشد هر بازیکنی که آماده باشد را به تیم ملی دعوت کند. دلبستگی خاصی هم به تیمی نداشته باشد.

رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال افزود: زمان کم است و نباید فرصت را از دست بدهیم. با توجه به اینکه تیم ملی تا 4 ماه آینده باید به مسابقات جام ملت‌های آسیا برود همزمان با این مسئله لیگ هم برگزار می‌شود پس سرمربی تیم ملی باید شخصا به همراه همکارانش تمامی بازی‌های لیگ را ببیند اما اگر سرمربی تیم ملی بخواهد در باشگاهی فعالیت کند نمی‌تواند بقیه بازی‌های لیگ را ببیند. به این صورت اگر سرمربی تیم ملی همزمان در باشگاهی دیگر هم فعال باشد آن وقت هر انتخابی که در حوزه بازیکن گرفته شود با اعتراض بقیه باشگاه‌ها روبرو خواهد شد.

ترابیان در پاسخ به این سوال که خیلی‌ها اعتقاد دارند به خاطر اختلافی که با شمسایی دارد چنین موضعی گرفته‌ است، گفت: اصلا اختلافی با شمسایی ندارم اگر هم در شروع کار خیلی موافق حضور شمسایی در تیم ملی نبودم به واسطه این است که احساس کردم شمسایی برای اینکه کاملا پخته شود، نیاز به زمان دارد و باید بازی‌های بین‌المللی بیشتری را ببیند. اگر شمسایی موفقیت‌های خوبی در آسیا کسب کرد به واسطه وفاقی بود که در باشگاه و تیم تاسیسات دریایی وجود داشت. با همه این اوصاف دیدید که تاسیسات در دیدار نهایی مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا با مشکل روبرو شد و کویتی‌ها به خوبی تاسیسات را آنالیز کرده بودند به خاطر همین می‌گویم باید شمسایی پخته‌تر شود.

وی خاطر نشان کرد: شمسایی اگر سرمربی تیم ملی شود دیگر نمی‌تواند به کسی تکیه کند. باید کنار نیمکت خودش همه کار را به عهده بگیرد.

رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال درباره وضعیت حاضر حاضر تیم ملی هم عنوان کرد: مشخصا برای آماده‌سازی زمان کمی داریم و این مسئله موجب نمی‌شود اصول کار را زیر پا بگذاریم. باز هم تاکید می‌کنم اگر رئیس فدراسیون یا هیئت رئیسه خودشان رأسا تصمیم بگیرند موضوعی را تایید کنند ما هم تابع خواهیم بود و با کسی دشمنی نداریم.

ترابیان ادامه داد: من الان که چیزی مشخص نیست. در حال این هستم که مسابقات گرندپری و دیدار دوستانه با برزیل را پیگیری کنم. من فکر کنم تیم ملی به این مسابقات برای بیدار شدن نیاز دارد. ما در کمیته فنی و توسعه وظیفه داریم نظرات فنی خود را بگوییم و اعلام خطر کنیم تا فردا و پس فردا مورد سوال قرار نگیریم که چرا خواب بودیم و از تجربه خود استفاده نکردیم.

وی در پایان گفت: با توجه به هوش سرشاری که شمسیایی دارد خودش هم می‌داند یا باید در تیم ملی باشد یا باشگاه.

دیدگاه‌ها