کد خبر : 1263858 | 09 شهریور 1394 ساعت 15:33 | 18.5K بازدید | 0 دیدگاه

افتخاری:

از نظر ما شمسایی سرمربی تیم ملی است

رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال گفت: از نظر ما کار وحید شمسایی برای حضور در تیم ملی فوتسال به عنوان سرمربی تمام شده است.

از نظر ما شمسایی سرمربی تیم ملی است
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، سیدرضا افتخاری در واکنش به اظهارنظر علیرضا اسدی مبنی بر اینکه فدراسیون اجازه حضور همزمان شمسایی در تیم ملی فوتسال و باشگاه تأسیسات دریایی را نمی‌دهد، اظهار داشت: دبیرکل مجری مصوبات هیئت رئیسه فدراسیون است و الان هم هیئت رئیسه اظهارنظری انجام نداده است. البته ما هم موافق نیستیم که شمسایی همزمان سرمربی تیم ملی و تیم تأسیسات دریایی باشد.

وی درباره اینکه منوچهری، مدیرعامل شرکت تأسیسات دریایی اعلام کرده است که اجازه نمی‌دهد شمسایی از این تیم جدا شود و آیا با این تفاسیر به فکر گزینه‌های دیگر داخلی برای هدایت تیم ملی فوتسال هستند، عنوان کرد: بعد از صحبت‌هایی که با منوچهری داشتم او به من قول داد که به ما در این خصوص کمک کند و ما هم روی قول او حساب کرده‌ایم. به همین خاطر روی گزینه دیگری فکر نکرده‌ایم.

رئیس کمیته فوتسال در مورد اینکه شمسایی قول داده به صورت همزمان در تیم ملی و تأسیسات دریایی باشد، عنوان کرد: برنامه‌های تیم ملی تداخلی با باشگاه تأسیسات ندارد. اردوی اول تیم ملی در نیم‌فصل برگزار می‌شود و اردوی نهایی در پایان فصل که بازیکنان با باشگاه‌های‌شان نیستند. به همین خاطر تداخلی بین برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی با تیم تأسیسات به وجود نمی‌آید.

افتخاری در مورد اینکه اگر شمسایی سرمربی تیم ملی شود چطور می‌خواهد بازی‌های لیگ را زیر نظر بگیرد، گفت: دستیاران شمسایی در تیم ملی و تأسیسات دریایی با هم مشترک نیستند. محمد ناظم‌الشریعه به عنوان یکی از دستیاران شمسایی کارش را انجام می‌دهد و یک نفر دیگر هم در کنار شمسایی خواهد بود تا عملکرد بازیکنان در لیگ را ببیند. سفال‌منش هم بدنساز است و قرار نیست از تأسیسات جدا شود. انشاءالله در آینده نزدیک پس از مشورت با شمسایی دستیار او را مشخص خواهیم کرد تا به کارش ادامه دهد.

وی درباره دستیاران وحید شمسایی در تیم ملی اظهار داشت: محمد ناظم‌الشریعه، سفال‌منش، قهرمانی یا رضا ناصری و البته یک مربی دیگر که به انتخاب خود شمسایی خواهد بود، وحید را در تیم ملی همراهی می‌کنند. البته قرار نیست امیر شمسایی در تیم ملی کنار وحید باشد. سرپرست تیم ملی هم در آینده نزدیک از بین اهالی فدراسیون فوتبال انتخاب خواهد شد.

رئیس کمیته فوتسال در پاسخ به این سؤال که این صحبت‌هایش نشانگر این است که کار وحید شمسایی برای حضور در تیم ملی به عنوان سرمربی تمام شده است، گفت:‌ از نظر کمیته فوتسال و من وحید شمسایی سرمربی تیم ملی است. ما فقط منتظر موافقت باشگاه تأسیسات دریایی هستیم تا نام شمسایی را به عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال به هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال اعلام کنیم.

افتخاری ادامه داد: توافق کرده‌ایم که فعلاً امیر شمسایی بیشتر در تیم تأسیسات فعالیت کند تا وحید شمسایی بیشتر وقت خود را روی تیم ملی بگذارد.

وی در خصوص برنامه‌های لیگ تا پایان فصل خاطرنشان کرد: از تاریخ 5 آبان دور برگشت لیگ برتر آغاز می‌شود که بنابه برنام‌ریزی انجام شده قرار است هفته‌های ابتدایی به صورت کاملا فشرده برگزار شود و هفته‌های پایانی با زمان استراحت بیشتری تا به بازیکنان فشار نیاید. در کل انشاءالله روز جمعه 18 دی بازی‌های لیگ تمام می‌شود و از روز 20 دی اردوی یک ماهه تیم ملی برای حضور در مسابقات جام ملت‌های آسیا آغاز می‌شود. آن زمان هم شمسایی دیگر در تاسیسات فعالیت ندارد و می‌تواند حتی سفال‌منش را هم به تیم ملی اضافه کند.

رئیس کمیته فوتسال ضمن تاکید بر اینکه قرار نیست شمسایی به عنوان مربی - بازیکن در تیم ملی فعالیت کند و فقط سرمربی تیم ملی خواهد بود، درباره اینکه آیا شمسایی برنامه‌هایش را برای هدایت تیم ملی به کمیته فوتسال داده یا خیر، خاطرنشان کرد: فهرستی که روز گذشته ما به عنوان بازیکنان تازه دعوت شده به تیم ملی منتشر کردیم پس از هماهنگی با سه مربی بوده است. من یک فهرست از خسوس، یک فهرست از ناظم‌الشریعه و یک فهرست از شمسایی گرفتم که 25 بازیکنی که روز گذشته به عنوان بازیکنان تیم ملی اعلام شدند، همگی در فهرست این سه مربی حضور داشتند. بعد از اعلام اسامی بازیکنان تیم ملی و اینکه ما بتوانیم تأییدیه حضور شمسایی را از هیئت رئیسه بگیریم تازه کارمان با وحید آغاز می‌شود و برای اردوهای تدارکاتی برنامه‌ریزی می‌کنیم. انشاءالله پس از تأیید هیئت رئیسه سریعاً قرارداد شمسایی را هم امضا خواهیم کرد.

افتخاری درباره اینکه آیا تیم ملی فوتسال کشورمان در مسابقات جام گرندپری که در تاریخ 13 تا 17 آبان برگزار می‌شود، شرکت می‌کند یا خیر، گفت:‌ ما هر سال در این مسابقات شرکت می‌کنیم، البته امسال گرندپری همزمان شده با هفته‌های آغازین نیم‌فصل دوم لیگ به خاطر همین برای شرکت در این مسابقات باید با سرمربی تیم ملی هماهنگ شویم. البته محمد ناظم‌الشریعه به من پیشنهاد داد که تیم امید به جای بزرگسالان به مسابقات گرندپری برود اما ابتدا باید ببینیم چه تیم‌هایی در این تورنمنت شرکت می‌کنند، اگر قرار باشد تیم‌های گردن‌کلفتی مانند روسیه، ایتالیا و برزیل با تمام توان‌شان در گرندپری شرکت کنند ما نمی‌توانیم تیم امیدمان را به این مسابقات بفرستیم که له شود. به همین خاطر برای شرکت در گرندپری منتظر تصمیم سرمربی تیم ملی هستیم البته باید تأکید کنیم که برای ما فعلاً دیدار تدارکاتی با روسیه و ایتالیا در اولویت است.

وی در خصوص اینکه ترابیان اعلام کرده در حال رایزنی با مسئولان کنفدراسیون فوتسال برزیل است تا این تیم را به ایران بیاورد گفت: سال گذشته هم قرار بود برزیل به ایران بیاید، اما حضور آنها در کشورمان منوط به این است که اسپانسر قوی پیدا شود، چون برزیلی‌ها پول زیادی می‌خواهند. همین سال پیش ما به هر استانی که پیشنهاد دادیم بازی برزیل را برگزار کنند به خاطر مسائل مالی زیر بار نرفتند. بالاخره برزیلی‌ها مجانی‌ بازی نمی‌کنند.

رئیس کمیته فوتسال در پایان در خصوص اینکه افشین دبیری مالک باشگاه دبیری تبریز را به علت تخلفاتش در دیدار با تأسیسات دریایی به کمیته فوتسال فراخوانده یا خیر، گفت: ما یک بار به صورت غیررسمی با دبیری صحبت کرده‌ایم، اما به صورت رسمی از او و ناظر بازی دعوت کرده‌ایم تا در جلسه‌ای مشترک حضور داشته باشند و ببینیم دلیل حواشی به وجود آمده در بازی دبیری و تأسیسات چه بوده است.

دیدگاه‌ها