کد خبر : 1263880 | 09 شهریور 1394 ساعت 17:18 | 65.9K بازدید | 0 دیدگاه

لیگ از این هم بهتر می شود

کریمی: ستارگان جهان را به تیمم می‌آورم

فیروز کریمی که فصل پیش هدایت ملوانان را در دست داشت فعلا مشغول انجام کارهای شخصی اش است ولی به گفته خودش به زودی بازخواهد گشت.

کریمی: ستارگان جهان را به تیمم می‌آورم
به گزارش "ورزش سه"، کریمی که هر بار پای صحبت هایش می نشینی حرف های جالبی می شنوی، بعد از چند وقت سکوتش را شکست و در تازه ترین گفت وگویش صحبت های کلی در مورد شرایط خودش و جو فوتبال انجام داد.

* آقای کریمی این روزها که از فوتبال دور هستید، مشغول انجام چه کاری هستید؟
الان که از فوتبال دور هستم کارهای خانوادگی ام را انجام می دهم. چند روز پیش هم یک عمل سرپایی انجام دادم که الان خدا را شکر بهترم. پیش خودم گفتم تا فرصت هست کارهایم را انجام دهم که بعدا دیگر وقتی نیست.

* شما جدی ترین گزینه مسوولان سیاه جامگان پس از جدایی رسول خطیبی از این تیم بودید. چه شد که پیشنهاد سرمربیگری این تیم را رد کردید؟
من با تیم سیاه جامگان و مسوولین این تیم دوستی دیرینه دارم ولی شرایط به گونه ای بود که نمی توانستم به پیشنهاد این تیم پاسخ مثبت بدهم اما به آقای عباسی به عنوان یک دوست قدیمی ارادت ویژه دارم اما شرایط برای همکاری بنا به دلایلی موثر نبود ولی از پیشنهادی که به من دادند، تشکر می کنم. ولی امکان حضور من کنار سیاه جامگان مهیا نبود و نتوانستم در خدمت این تیم خوب مشهدی باشم.

* فصل گذشته شما هدایت ملوان را در دست داشتید، اکنون از این تیم خبر خاصی دارید؟
من از ملوان اطلاع خاصی ندارم گرچه هم دوستان من در انزلی هستند. ملوان یک تیم ریشه دار است که پشتوانه، هوادار و بازیکنان خوب و با تعصبی دارد و از مدیریت خوبی بهره مند است. آقای دنیامالی پیشینه خوبی دارد. من فکر می کنم با توجه به این مسائل و هدایت آقای استیلی که از مربیان خوب ماست، در شروع مجدد لیگ شاهد روزهای خوب برای ملوان خواهیم بود. این تیم پتانسیل و شایستگی اینکه بالای جدول باشد را دارد.

* سوال خیلی از فوتبالدوستان این است که شما چه زمانی به فوتبال بازمی گردید؟
واقعیتش این است که من 2، 3 پیشنهاد هم دارم و منتظرم که گرفتاری هایم را رفع و رجوع کنم و با خیال آسوده و فکری راحت و با شرایط خوب و کامل در خدمت یکی از تیم ها بین چند تیمی که پیشنهاد داده باشم.

* 5 هفته ابتدایی لیگ پانزدهم را چطور دیدید؟
به هر حال همیشه 4، 5 هفته اول لیگ زمان جا افتادن تیم هاست برای مثال پرسپولیس کم کم دارد جا می افتد ولی در این 5 هفته شاهد بازی های زیبایی از تیم های اصفهانی بودیم، هفته های اول لیگ زمان محک خوردن تیمهاست. انشاالله از این به بعد شاهد دیدارهای جذاب تر و بازی های رو به تکامل تری باشم تا سطح لیگ بالا باشد.

* به نظر شما چرا تیم های بزرگی مثل فولاد و نفت در امر نتیجه گیری تا اینجای فصل موفق نبودند؟
به نظر من دو تیم فولاد و نفت که نام بردید، تیم های خود را نسبت به سال گذشته تقویت کردند. مخصوصا فولاد که در نیمه دوم مسابقات فصل گذشته خیلی از بازیکنانش را از دست اما آنها در امر یارگیری عالی بودند. باید دید چه اتفاقاتی در این بین افتاده که این دو تیم نتوانستند خوب نتیجه بگیرند. یکی از دلایلش این است که بازی ها همزمان هست و تیم ها قادر به دیدن هم نیستند اما این دو تیم به روزهای خوبشان برمی گردند.


1038011

* خیلی ها معتقد هستند از آنجایی که تراکتورسازی تیم پرمهره ای است، شانس زیادی برای قهرمانی در لیگ پانزدهم دارد، عقیده شما چیست؟
برای صحبت کردن در مورد این قضیه الان خیلی زود است. اگر عکس این قضیه وجود داشت و الان در 4، 5 هفته پایانی قرار داشتم از روی حدس و گمان، شرایط تیم ها در جدول و بازیکنان محروم و مصدوم و غیره می شد پیش بینی کرد اما الان کمی برای پیش بینی کردن زود است. اما تراکتور هم از شانس های کسب قهرمانی است با توجه به اینکه مهره های خوبی دارد و از حمایت خوب تماشاگران، مسوولین استان و مدیریت برخورداراست در کل امسال حساسیت و رقابت بین تیم ها بیشتر شده است.

* نسبت به چند وقت اخیر تعداد لژیونرهای لیگ ما و پیشنهادهایی که به بازیکنان ما از تیم های خارجی می شود بیشتر است، نظرتان درباره این اتفاق چیست؟
یکی از ویژگی های خوب لیگ این است که تیم ها بتوانند به تیم های بالاتر از سطح خودشان لژیونر بدهند و این مساله زمانی اتفاق می افتد که بازیکنی از تیم های اروپایی پیشنهاد داشته باشند وگرنه سطح تیم های عربی از تیم های خودمان پایین تر است ولی اینکه لیگ های همسطح و بالاتر از ما اقدام به جذب بازیکنان ما می کنند، فرآیند خوبی است. امیدوارم با این قضیه برخورد درستی شود و ما شاهد حضور لژیونرهای بیشتری باشیم.

* اشتباهات داوری در این چند هفته خیلی به چشم آمده و بسیاری از بازیکنان و مسوولین به این مساله معترض بودند. شما قضاوت ها را بدین جا چگونه دیدید؟
در چند هفته شاهد اشتباهات تاثیرگذار داوری بودیم. اشتباه همیشه بوده و هست ولی این اشتباه باید به عنوان یک واژه خیلی ناراحت کننده و خردکننده مدنظر ما باشد. اگر اینکه اشتباه پیش می آید و اشتباه داوری هم جزو آنهاست شعار و سرلوحه کار ما باشد، فوتبال ما راه رستگاری را پیش نمی گیرد. زیرا تاثیرگذارترین فرد در یک مسابقه داور است که می تواند تاثیر مستقیم داشته باشد اما این بحث شعار معروف اشتباه داوری دیگر کمرنگ می شود و جایش را به واژه های اشتباه ویرانگر و تاثیرگذار می دهد. این اشتباهات می تواند غیرقابل جبران و اعتراضاتی را درپی داشته باشد. من نمی خواهم موردی با این قضیه برخورد کنم ولی را بگویم که اشتباهات تاثیرگذار بوده داوران باید تمرکز بیشتری داشته باشند و هر چه که باعث تمرکز داور می شود باید مدنظر قرار گرفته شود.

* شما که سابقه زیادی در فوتبال ما چه به عنوان بازیکن و چه مربی داشته اید، به نظرتان تیم ملی چه روندی را پیش بگیرد که من بعد بتواند نمایش های موثرتری داشته باشد و در کنارش نتیجه خوب نیز بگیرد؟
من یک جمله داشتم که از روز اول دور جدید وضعیت تیم ملی اعلام کردم و این بود که پتانسیل فوتبال ما خیلی فراتر از این چیزی است که تحت عنوان مسابقات تیم ملی ارائه می شود و این وظیفه فدراسیون است که با کارشناسی درست علت نمایش ضعیف فوتبال ملی ما را بررسی کند و ببیند درچه نقاطی ضعف وجود دارد و به رفع و رجوع آن بپردازد.

* نظرتان درباره بازی بین ستارگان ایران و جهان که به تازگی برگزار شد، چیست؟
من بازی را به دلیل درگیری که داشتم کامل ندیدم و بخش هایی از آن را مشاهده کردم ولی همین قدر می دانم که ستارگان جهان که از بازیکنانی با ملیت ها و فرهنگ های مختلف تشکیل شده بود، هماهنگ تر از ما که همگی از کشور خودمان جمع شده بودیم، عمل کرد و موازین فوتبالی را رعایت کرد و در کل از ما جلوتر بودند. بخشی از بازی که بعدا تماشا کردم، شاهد این قضیه بودم که بازیکنان ستارگان جهان همچنان وضعیت آمادگی خود را حفظ کردند و همه آنها می توانند در لیگ ما بازی کنند. به شخصه اگر تیم داشته باشم، از همه آنها دعوت می کنم تا برایم بازی کنند.

* حرف آخر؟
من همیشه از حضور فوتبالی ها در فوتبال حرف زده ام و خوشحالم از اینکه آقای اسدی به عنوان یک بازیکن قدیمی ملی دبیرکل فدراسیون هستند .

دیدگاه‌ها