کد خبر : 1264015 | 10 شهریور 1394 ساعت 11:01 | 11.1K بازدید | 1 دیدگاه

همه هزینـــــه‌ها را عــــراق می‌دهــــد!

کنکاش در ماجرای سفر چین‌تایپه به ایران

ماجرای پیشنهاد بازی تدارکاتی از جانب استقلال به چین‌تایپه و کنسل شدنش، ماجرای عجیب و غریبی بود که فقط در ایران رخ می‌دهد.

کنکاش در ماجرای سفر چین‌تایپه به ایران
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روزنامه ایران ورزشی، هماهنگ نبودن مدیرعامل و سرمربی استقلال باعث شد تا فدراسیون و هیات فوتبال تهران کاملا برنامه‌شان به هم بخورد. استقلالی‌ها در یک اقدام عجیب در طول یک روز حرکتی 180 درجه‌ای داشتند و در نهایت اعلام کردند که حاضر نیستند با چین‌تایپه بازی کنند اما در پس این به هم زدن ناگهانی تمام برنامه‌ریزی‌ها هم به هم خورد.

گروه داوری این مسابقه از همدان به تهران آمدند و با توجه به اینکه استقلال از این بازی کنار کشید مجبورشدند در تهران بمانند تا تکلیف بازی تدارکاتی مشخص شود. فدراسیون هم برای اینکه برای چین‌تایپه حریفی انتخاب کند طی این دو روز چند حریف برای این تیم در نظر گرفت. بعد از استقلال نوبت به راه‌آهن رسید ! قرار شد که این تیم تهرانی به مصاف چین‌تایپه برود اما راه‌آهن هم در نهایت نپذیرفت رو در روی این تیم قرار بگیرد تا اینکه رایزنی با تیم نیروی زمینی تهران نتیجه دادو قرار بر این شد تا چین‌تایپه با این تیم بازی کند.

اما یک سوال در اینجا مطرح است که هزینه‌های حضور چین‌تایپه را در ایران چه کشوری تقبل می‌کند؛ چند روزی که چین‌تایپه در ایران اردو زده و به دنبال حریف لیگ برتری در ایران می‌گردد. در این شرایط هزینه‌های این تیم در ایران و اقامت چند روزه‌اش برای بازی با عراق را کدام کشور پرداخت می‌کند؟

 پاسخ این سوال را کسرایی مسوول روابط بین‌الملل فدراسیون اینطور می‌دهد: «تمام هزینه‌ها اعم از اقامت و تهیه استادیوم را عراق می‌دهد.» چرا بازی‌های تدارکاتی این تیم با استقلال و راه‌آهن به هم خورد و در نهایت تیم نیروی زمینی را برای چین‌تایپه در نظر گرفتید؟

این مقام مسوول در پاسخ می‌گوید: «چین‌تایپه به دنبال یک حریف تدارکاتی لیگ برتری بود. صبا در اردبیل بود و تیم‌های نفت و راه‌آهن هم تعطیل بودند، در نهایت ما استقلال را پیشنهاد دادیم. در ابتدا مسوولان استقلال هم این مساله را قبول کردند اما بعد به ما گفتند که چون در دوران بدنسازی هستند نمی‌توانند با چین‌تایپه بازی کنند، به همین خاطر تیم نیروی زمینی را برای این تیم به‌عنوان حریف تدارکاتی در نظر گرفتیم.»سوال بعدی که پیش روی کسرایی می‌گذاریم این است: «با توجه به اینکه در دوبازی داخلی برق ورزشگاه دستگردی قطع شد آیا این ورزشگاه مناسب بازی برای چین‌تایپه و عراق هست؟» کسرایی پاسخ می‌دهد: «ما چمن ورزشگاه را به عراقی‌ها برای انجام بازی نشان دادیم که آنها در نهایت دستگردی را برای بازی انتخاب کردند. امیدواریم برق ورزشگاه دستگردی برای بازی‌های آنها قطع نشود.»

به این ترتیب چین‌تایپه با هزینه عراق به تهران سفر کرده و بعد از کنسل شدن دو بازی تدارکاتی این تیم در نهایت با تیم نیروی زمینی بازی کرد اما مسوولان امیدوارند این بار قطعی برق در ورزشگاه دستگردی باعث آبروریزی در بازی‌های چین‌تایپه و عراق نشود!

دیدگاه‌ها