کد خبر : 1264016 | 10 شهریور 1394 ساعت 11:05 | 4.5K بازدید | 0 دیدگاه

بابک:تکرار قهرمانی در لاس‌وگاس سخت است

مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی با بیان این که تکرار عنوان قهرمانی در مسابقات جهانی کار سختی است، گفت: همین که بتوانیم در بین سه تیم اول دنیا قرار بگیریم، افتخار بزرگی را به دست آورده‌ایم.

بابک:تکرار قهرمانی در لاس‌وگاس سخت است
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا حسن بابک درباره آخرین وضعیت نفرات ملی‌پوش کشتی فرنگی ایران در آستانه اعزام به مسابقات جهانی، اظها‌ر کرد: در 59 کیلوگرم حمید سوریان را داریم که بهترین گزینه ما در این وزن است. امیدوارم که او بتواند با کسب مدال طلا بار دیگر شایستگی‌هایش را به اثبات برساند. همین طور قاسم رضایی در وزن 98 کیلوگرم می‌تواند به عنوان یک کشتی‌گیر باتجربه دیگر دومین طلایی ایران باشد.

مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی در ادامه افزود: در وزن 66 کیلوگرم مهدی زیدوند از لحاظ تجربه حضور در مسابقات معتبر بین‌المللی جوان محسوب می‌شود اما با توجه به قابلیت هایی که دارد به موفقیت او بسیار خوش‌بین هستم تا ان‌شا‌ء‌الله بتواند از داشته‌های خود به خوبی استفاده کرده و نظر کادرفنی را جلب کند. همچنین در وزن 71 کیلوگرم افشین بیابانگرد حضور دارد که کشتی‌گیر بسیار با‌تجربه‌ای است و دو برنز جهان و باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی را سال گذشته از آن خود کرد که حق او بیش از کسب مدال برنز بود و با توجه به آمادگی که دارد جزو مدال‌آوران ما در آمریکا خواهد بود.

وی با اشاره به حضور سعید عبدولی در وزن 75 کیلوگرم گفت: عبدولی سابقه کسب مدال طلای جهان در وزن 66 کیلوگرم را دارد و با توجه به این که مدتی از اردوها و مسابقات به دور بود، تمام هم و غم ما این بود که او را به موقع به مسابقات جهانی برسانیم. خو‌شبختا‌نه او از شرایط خوبی برخوردار است و ان‌شا‌ء‌الله او نیز یکی از مدا‌ آوران ما در این مسابقات خواهد بود. در وزن 80 کیلوگرم هم یوسف قادریان جوان را در اختیار داریم که برای اولین بار راهی مسابقات جهانی می‌شود. او بسیار جویای نام است و از لحاظ فنی در سطح بالایی قرار دارد. مطمئنا قابلیت‌های بالایی دارد و اگر خدا کمک کند و اشتباهی نداشته باشد، رسیدن او به مدال دور از دسترس نیست.

بابک افزود: در وزن 85 کیلوگرم اخلاقی با تجربه و دارنده برنز جهان را داریم که سال گذشته البته می‌توانست مدال بهتری را کسب کند اما مقابل حریف ترک در 10 ثانیه آخر دو امتیاز را از دست داد و بازنده شد. هر چند که او از لحاظ سنی نسبت به سایرین بالاتر است ولی قابلیت‌های خوبی دارد و می‌تواند به روی سکو برود.

مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی با اشاره به انتخاب علی‌یاری، کشتی‌گیر سابق وزن 98 کیلوگرم ایران که قرار است برای نخستین بار در مسابقات جهانی در وزن 130 کیلوگرم به روی تشک برود، خاطر‌نشان کرد: با توجه به کش‌وقوس‌هایی که در این وزن داشتیم تا بتوانیم نفر مورد نظر خود را انتخاب کنیم در نهایت بهترین گزینه را علی‌یاری دیدیم. او جوان آینده‌داری است و می‌تواند از امیدهای سنگین وزن ایران در المپیک باشد. خو‌شبختا‌نه او در ر‌قا‌بت‌های انتخابی موفق شد نوری را شکست دهد و به خاطر شرایط فیزیکی خوبی هم که دارد نظر کادرفنی این بود که او عازم مسابقات جهانی شود. امیدوارم که بتواند در این مسابقات سهمیه حضور در المپیک را هم کسب کند. ما روی علی‌ِیاری برای حضور در المپیک حساب باز کرده‌ایم و مطمئنا او سال دیگر می‌تواند جزو بهترین سنگین‌ وزن‌های دنیا باشد.

بابک در پایان درباره پیش‌بینی خود از امکان تکرار قهرمانی کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی گفت: مطمئنا به امید قهرمانی به آمریکا می‌رویم؛ هر چند کار سختی است. هیچگاه نمی‌توان با اطمینان گفت که 100 درصد موفق می‌شویم. همین افتخار که بتوانیم در بین سه تیم اول دنیا باشیم، بسیار مهم است؛ چرا که هیچ تیمی حتی روسیه همواره بر سکوی نخست دنیا قرار نداشته است ولی با توجه به پتانسیلی که در تیم وجود دارد، مطمئنا می‌توانیم یکی از تیم‌های خوب مسابقات جهانی باشیم.


دیدگاه‌ها