کد خبر : 1264026 | 10 شهریور 1394 ساعت 11:18 | 3K بازدید | 0 دیدگاه

دباغیان: تکرار قهرمانی بسیار دشوار است

سرمربی تیم ملی کاراته ایران می‌گوید شاگردانش در رقابت‌های قهرمانی آسیا کار بسیار دشواری را برای تکرار عنوان قهرمانی دارند و در صورت ناکامی احتمالی در این رقابت‌ها مسئولیت آن را می‌پذیرد.

دباغیان: تکرار قهرمانی بسیار دشوار است
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا غلام‌رضا دباغیان در مورد ‌آخرین وضعیت ملی‌پوشان کاراته ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا اظهار کرد: خوشخبتانه با توجه به تمریناتی که پشت سر گذاشته‌ایم و البته با رفع مصدومیت سه تن از ملی‌پوشان شانس زیادی برای موفقیت در رقابت‌های قهرمانی آسیا داریم.

او ادامه داد: با توجه به اینکه ایران به عنوان مدافع قهرمانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت می‌کند، شانس زیادی برای تکرار مجدد این عنوان دارد، البته نباید فراموش کرد که دیگر کشورها نیز با بهترین شرایط راهی این رقابت‌ها می‌شوند.

سرمربی تیم ملی کاراته ایران با بیان اینکه هیچ حریفی را دست‌کم نمی‌گیرد، اظهارکرد: در مدت زمانی که از دوره قبلی رقابت‌های قهرمانی آسیایی در سال 2013 تا کنون سپری شده، حریفان ما بیکار نبوده‌اند و بهترین شرایط را برای رسیدن به اوج آمادگی سپری کرده‌اند. البته در این میان کشور میزبان رقابت‌های قهرمانی آسیا یعنی ژاپن نیز برای کسب عنوان قهرمانی تمام تلاش خود را به کار می‌بندد.

دباغیان در مورد شرایط ملی‌پوشان ایران خاطرنشان کرد: رضا روشن و امیر مهدی‌زاده در وزن 60- کیلو شرایط خوبی دارند و در مسابقات ارومیه نیز مهدی‌زاده عملکرد بسیار خوبی داشت و مدال طلا را نیز بدست آورد. البته مهدی‌زاده مدال طلای بازی‌های آسیایی را در نیز کارنامه خود دارد و جزو امیدهای اصلی ایران در رقابت‌های آسیایی محسوب می‌شود. در وزن 67- حسین سمندر شرایط مناسبی دارد و مصدومیت او تقریبا به صورت کامل رفع شده است. البته ترجیح دادیم که در رقابت‌های ارومیه سمندر به میدان نرود تا از مصدومیت احتمالی‌اش جلوگیری کنیم. البته در این وزن سعید احمدی نیز بسیار آماده نشان داده و مدال طلای رقابت‌های ارومیه را نیز کسب کرد.

او افزود: بهمن عسگری و ابراهیم حسن بیگی دروزن 75- قطعا یکی از شانس‌های ایران برای رسیدن به مدال هستند. این دو ملی پوش ایران در رقابت‌های ارومیه نیز در دیدار فینال به مصاف رفتند و هر دو از آمادگی بالایی برخوردار هستند. ذبیح‌اله پورشیب و یونس نوروزی نیز دو ملی‌پوش وزن 84- ایران هستند که در رقابت‌های قهرمانی آسیا به میدان می‌روند. در 84+ نیز سجاد گنج‌زاده و ایمان سنچولی هر دو در شریط تمرینی خوبی به سر می‌برند و در رقابت‌های ارومیه نیز موفق به کسب مدال شدند. البته در رقابت‌های تیمی نیز امید بسیاری برای کسب مدال دارم. در رقابت‌های ارومیه نیز با بدشانسی مدال طلا را از دست دادیم.

سرمربی تیم ملی کاراته ایران در مورد نحوه قضاوت‌های این دوره از رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز گفت: بعید می‌دانم در نحوه قضاوت‌های این رقابت‌ها مشکلی پیش بیاید. با توجه به میزبانی ژاپن قطعا کار دشواری برای قهرمانی داریم ولی فکر نمی‌کنم در زمینه داوری شائبه‌ای رخ دهد.

دباغیان در مورد مدت زمان اندک حضورش به عنوان سرمربی تیم ملی کاراته ایران نیز گفت: با وجود اینکه مدت کمی است عهده‌دار سرمربی‌گری تیم ملی کاراته ایران شده‌ام،‌ ولی مسولیت ناکامی احتمالی در رقابت‌های قهرمانی آسیا را برعهده خواهم گرفت. در این مدت تلاش کردم که شرایط مناسبی را برای ملی‌پوشان فراهم کنم و تمرینات مناسبی را انجام دهیم، ولی با شجاعت مسئولیت تیم ملی برای کسب هر نتیجه‌ای در رقابت‌های قهرمانی آسیا را بر عهده می‌گیرم.

او با اشاره به حضور ملی‌پوشان در مسابقات جام وحدت و دوستی ارومیه، گفت: حضور ملی‌پوشان در مسابقات ارومیه کمک بسیار خوبی برای آمادگی آنها پیش از رقابت‌های قهرمانی آسیا بود. البته نگران بودم که نفرات تیم ملی در این مسابقات مصدوم شوند که خوشبختانه این اتفاق رخ نداد. به جز حسین سمندر، دو ملی‌پوش دیگر ایران که پس از سانحه تصادف دچار مصدومیت شده بودند در آن رقابت‌ها حضور پیدا کردند.

سرمربی تیم ملی کاراته ایران در پایان خاطر کرد: به تمامی ملی‌پوشان اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا امیدوارم و مطمئنم بار دیگر می‌توانیم برای ایران افتخار آفرین باشیم.


دیدگاه‌ها