کد خبر : 1264038 | 10 شهریور 1394 ساعت 12:04 | 42.3K بازدید | 9 دیدگاه

آمریکایی‌ها در ترکیب، سوپرمارکتی‌ها روی نیمکت!

بازیکنان گوام از کجا می‌آیند؟

این اولین بار در سال‌های اخیر است که بازی با یک تیم گمنام آسیا چنین اهمیتی پیدا کرده است.

بازیکنان گوام از کجا می‌آیند؟
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روزنامه ایران ورزشی، گوام، حریف پنج‌شنبه تیم‌ملی با دو پیروزی در صدر گروه D از دور دوم مقدماتی جام‌جهانی 2018 قرار گرفته، با وجود این هیچ بازیکن مشهوری ندارد و در رنکینگ فیفا در رتبه نازل 146 قرار گرفته است. در آستانه دومین بازی تیم‌ملی در این مرحله، دو سوال مهم این است که گوام با چه بازیکنانی قرار است مقابل مردان کی‌روش بایستد و آنها چه مهره‌های خطرناکی دارند؟

فدراسیون فوتبال گوام در سال 1975 تشکیل شده و فعالیت جدی تیم ملی این کشور به 10 سال اخیر بر می‌گردد. اگر گوام توانسته در همین زمان کوتاه جهشی ناگهانی داشته باشد، بی‌تردید به دلیل استفاده از بازیکنانی با اصالت آمریکایی است. استفان کنستانتین، سرمربی هند که تیمش در همین گروه مقابل گوام 2 - یک شکست خورد، می‌گوید: «بابت شکست مقابل گوام انتقادات شدیدی از ما شد. ولی فراموش نکنید که این تیم چند بازیکن متولد آمریکا دارد که فوتبال را در آمریکا آموخته‌اند. آنها در دو سال گذشته هم توانسته‌اند با مربیگری گری وایت به‌خوبی پیشرفت کنند.»

نگاهی به فهرست گوام نشان می‌دهد که حق با سرمربی هند است. داگلاس هریک، دروازه‌بان 1/92 این تیم متولد سیاتل آمریکاست و سابقه بازی در تیم زیر 23ساله‌های سیاتل ساندرز را هم دارد. البته او با ساندرز در لیگ MLS بازی نکرد و بعدا به چارلوت ایگلز منتقل شد که تیمی در دسته چهارم فوتبال آمریکا است.

چهار مدافع آمریکایی
آلکساندر لی، مدافع راست این تیم متولد راک‌ویل در ایالت مریلند است و در تیم ریچموند کیکرز در دسته سوم فوتبال آمریکا بازی می‌کند. او در سال 2012 عضو اف‌. سی. دالاس در لیگ MLS بوده، ولی برای این تیم بازی نکرده است. لی در سال 2015 به تیم ملی گوام اضافه شد. میسون گرایمز، مدافع چپ گوام با قد 90/1 متر متولد ایالت کالیفرنیاست و در تیم تولسا رافنکس بازی می‌کند. این تیم هم مثل ریچموند کیکرز در دسته سوم فوتبال آمریکا به نام USL است، هرچند تیم‌های این رده حرفه‌ای هستند. براندون مک‌دونالد که زننده گل اول گوام مقابل هند بود هم متولد ایالت آریزوناست و سابقه بازی در چند تیم MLS از جمله لس‌آنجلس گلکسی و دی‌سی یونایتد را دارد. این مدافع 29 ساله به‌تازگی به تیم ملی گوام اضافه شده و در حال حاضر عضو چاینات هورن‌بیل در لیگ‌ حرفه‌ای تایلند است. رهبری خط دفاع با دلاگرازای باتجربه است که چند بازی برای تیم ملی آمریکا هم داشته و عضو تیم لس‌آنجلس گلکسی است. او با بیش از 160 بازی در MLS با مک‌دونالد قلب دفاع گوام را می‌سازند.

هافبک‌هایی از لیگ ایرلند و دانمارک
رایان گای در خط میانی گوام دوره‌های آزمایشی در کریستال‌پالاس و هانوفر داشته و تا آستانه دعوت به تیم ملی آمریکا هم پیش رفته. این بازیکن 29 ساله متولد کالیفرنیا سه فصل در تیم سنت‌پتریک در لیگ ایرلند بازی کرده و حالا عضو توئن‌مون در لیگ هنگ‌کنگ است. جیسون کانلیف، کاپیتان و همچنین رکورددار بازی و گل زده گوام، یکی از معدود بازیکنان متولد این جزیره است که در تیم پاچانگا دیلیمان در فیلیپین بازی می‌کند. شاون نیکلا، هافبک دفاعی گوام که متولد سن‌دیه‌گوی کالیفرنیاست، سابقه بازی در لیگ دانمارک را دارد و حالا عضو جکسون‌ویل درلیگ دسته دوم آمریکاست. چهارمین هافبک گوام احتمالا تریویس نیکلا است که زننده گل پیروزی به هند بود. او با قد 91/1 برادر کوچکتر شاون نیکلاست و در تیم دانشگاه سن‌دیه‌گو و همچنین تیم توسکان در بالاترین رده لیگ‌های آماتور آمریکا بازی می‌کند.

سوپرمارکتی‌ها روی نیمکت
جان ماتکین، یکی از دو مهاجم این تیم متولد سن‌دیه‌گو است و در هند بازی می‌کند. شین مالکوم، مهاجم دیگر گوام هم عضو استرلینگ لاینز در لیگ دسته دوم استرالیاست.
اگر فهرست کامل بازیکنان گوام را ببینید، تعداد زیادی از بازیکنان عضو تیمی به نام «پی‌لس سوپرمارکت» (فروشگاهی زنجیره‌ای با نام پول کمتری بدهید!) در لیگ گوام هستند، ولی انتظار نداشته باشید که آنها را در ورزشگاه آزادی در ترکیب اصلی ببینید. آنها بیشتر ذخیره‌های گوام هستند و گری وایت تیمش را با ترکیب متولدین آمریکا می‌چیند.

دیدگاه‌ها