کد خبر : 1264043 | 10 شهریور 1394 ساعت 12:20 | 16.4K بازدید | 4 دیدگاه

دفاع کارخانه از استراتژی فدراسیون والیبال

سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران با دفاع از تصمیم فدراسیون برای دادن استراحت به ترکیب اصلی بازیکنان تیم ملی گفت: نباید همیشه دنبال نتیجه باشیم بلکه زمان آن فرا رسیده است که به پشتوانه‌سازی بپردازیم.

دفاع کارخانه از استراتژی فدراسیون والیبال
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا مصطفی کارخانه درباره عملکرد نمایندگان ایران در رویدادهای مختلف بین‌المللی به ایسنا گفت: این که فدراسیون یک تصمیم خوب گرفت تا به تیم ملی زیر 23 سال ایران و تیم "ب" بها دهد، خیلی خوب است. باید نگاه را حرفه‌ای کرده و سیستم نتیجه‌گیری را کنار بگذاریم. نمی‌خواهم بی‌جهت ‌از کسی حمایت کنم اما اگر پشتونه‌سازی نکنیم و همیشه دنبال نتیجه گرفتن باشیم، غلط است. باید بازیکن‌سازی را از جایی شروع کنیم. فدراسیون تصمیم درستی گرفته است. پس حالا باید نقد منصفانه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: خروجی این کار حداقل این است که تیم ملی "ب" ایران در مسابقات قهرمانی آسیا عیار خود را شناخت. تیم زیر 23 سال ایران در آسیا قهرمان اما در جهان هفتم شد. تیم "ب" ایران در قهرمانی بزرگسالان آسیا نایب قهرمان شد. شاید هیچ‌کس تصور نمی‌کرد ما این نتایج را بگیریم. ما رفته بودیم تا جزو چهار تیم آسیا باشیم. حتی خود من تصور نمی‌کردم ژاپن در فینال نتیجه بگیرد اما حالا شناخت بهتری از توانایی ساری بازیکنان خود و مسابقات بین المللی داریم. اگر جای مسئولان فدراسیون بودم، یکی از این تورنومنت‌ها را به تیم ملی جوانان می‌دادم تا دیدارهای تدارکاتی خیلی خوبی برای جوانان باشد.

کارخانه درباره فدا شدن چهار تورنومنت برای موفقیت در جام جهانی گفت: تیم‌هایی مثل فرانسه، صربستان، لهستان، کوبا و برزیل ضعیف نیستند. می‌خواهم راحت بگویم به همان اندازه که ایران شانس صعود دارد، آنها هم شانس دارند. این دیدارها دوره‌ای است. در جام جهانی در 15 روز باید یازده بازی انجام دهیم. ما از نظر آمادگی جسمانی باید ظرفیت بالایی داشته باشیم. از نظر بدنی هم باید با ذهن قوی برویم تا کار به چیزی جز اول و دومی نکشد. تیم ایران غیر قابل پیش‌بینی است. اگر روز ما باشد و شانس یاری کند، قطعا می‌توانیم موفق شویم. انگیزه بازیکنان ما خیلی بالاست. بازیکن ایران این را می‌دانند و نیازی نیست که خود را برای مسابقات تهییج کنیم. این دیگر به کار تیم ملی ایران برمی‌گردد. این از نظر ذهنی به کادر فنی و سرپرستی ایران برمی‌گردد که از همه توانمندی‌های بازیکنان استفاده کنند.

سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران با وارد دانستن انتقاد به پیمان اکبری برای هدایت همزمان چند تیم گفت: قطعا اکبری خستگی، استرس و فشار روانی بیش از حد داشت. مسئولان می‌توانستند در این باره دوراندیشی داشته باشند و با برنامه‌ریزی بهتری وارد مسابقات شوند. این موضوع به سیاست‌های تیم ملی برمی‌گردد. باید ارکان فدراسیون در این خصوص اظهار‌نظر کنند. من خودم هم سال‌ها قبل شرایط مشابهی داشتم. خیلی‌ها هم انتقاد می‌کردند.

دیدگاه‌ها