کد خبر : 1264052 | 10 شهریور 1394 ساعت 12:48 | 98.1K بازدید | 11 دیدگاه

حل مشکل دخیا به دست متخصصین ایرانی

مهمترین خبر روز آخر نقل و انتقالات تابستانی با اتمام زمان قانونی و بسته شدن پنجره نقل و انتقالات اسپانیا به پایان رسید .

حل مشکل دخیا به دست متخصصین ایرانی
به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که دو باشگاه منچستریونایتد و رئال مادرید برای این انتقال به توافق کامل رسیده بودند اتمام زمان اداری در کشور اسپانیا ، مانع از خرید هیجان انگیز دخیا شد تا این اتفاق در صدر اخبار ورزشی جهان جای بگیرد .

نکته مهم ، شباهت این ماجرا با برخی اتفاقات فوتبال ایران است . که مهمترین آنها به موضوع دریافت کارت بازی خلعتبری یا پروپجیچ بازیکن کروات استقلال از باشگاه کوکشی آلبانی بازمی گردد. استقلال درشرایطی این مهاجم را به خدمت گرفته است که او در پایان زمان قانونی (بسته شدن پنجره نقل و انتقالات تابستانی فوتبال ایران) درباشگاهش به میدان رفته بود اما در نهایت نامه نگاری استقلال و مساعدت سازمان لیگ باعث شد کارت بازی وی از سوی سازمان لیگ صادر شود .

سئوالی که لغو انتقال دخیا پیش می آورد ، دقیقا همان سئوال های پرونده پروپجیچ است . موضوع تفاوت بسته شدن پنجره در کشور مبدا ( انگلیس) و اسپانیا (مقصد) . خوب است بدانید نقل و انتقالات در انگلیس هنوز در جریان است و دخیا با وجود رضایت رئال نخواهد توانست بعد از زمان به رئال برود حتی اگر هردو باشگاه و مسئولان راضی و بالاتر از آن نیازمند این انتقال باشند . این است که چگونه دو باشگاه با قدمت ، اهمیت و ثروت رئال مادرید و منچستر یونایتد با 20 میلیون یورو پول نقد قادر به دور زدن قانون صریح فیفا در این باری نیستند اما در ایران بازیکنی می تواند بعد از زمان قانونی به یک تیم باشگاهی بپیوندد.
بی شک ، این همان تخصص خاص متخصصین فوتبال ایران است که اگر در یکی از دو اتحادیه انگلیس یا اسپانیا به کار مشغول بودند ، دخیا در برنابئو مشغول مراسم معارفه بود و سایت مارکا جای این عکس ، از ورود وی به مادرید گزارش لحظه به لحظه می داد .

دیدگاه‌ها