کد خبر : 1264065 | 10 شهریور 1394 ساعت 13:23 | 2.4K بازدید | 0 دیدگاه

درویش زاده:

وزارت ورزش از عملکرد ژیمناستیک رضایت داشتند

رییس فدراسیون ژیمناستیک با اشاره به از دست دادن سهمیه المپیک گفت: بعد از این تمامی بر‌نامه‌ریزی خود را برای قهرمانی تیم آیروبیک که قرار است آذر ماه در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کند، معطوف خواهیم کرد.

وزارت ورزش از عملکرد ژیمناستیک رضایت داشتند
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، جعفر درویش‌زاده در نشست خبری در‌باره نتایجی که ژیمناستیک در مسابقات قهرمانی هیروشیمای ژاپن کسب کرد، گفت: اگر بخواهید به طور آماری نتایج ژیمناستیک را از باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی گوانگجو تا به امروز بررسی کنید، می‌بینید که ما در باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی گوانگجو از نظر تیمی هشتم آسیا شدیم اما در باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی اینچئون اگر چه به مدال دست پیدا نکردیم ولی موفق شدیم دو فینالیست در خرک حلقه و دارحلقه داشته باشیم. ادامه موفقیت سبب شد که در قهرمانی مردان آسیا در هیروشیمای ژاپن بتوانیم برای اولین بار در خرک حلقه توسط عبدالله جامعی به مدال برنز دست پیدا کنیم و دو ژیمناست در جایگاه چهارم این مسابقات داشته باشیم. بنا‌بر‌این به نظر می‌رسد که روند ما از نظر آماری رو به رشد بوده و به نتایج راضی کننده‌ای دست پیدا کرده‌ایم که البته این مساله مورد تایید وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک بود. آنها اظها‌ر کردند که ژیمناستیک نسبت به گذشته از رشد قابل قبولی برخوردار بوده است.

رییس فدراسیون ژیمناستیک ا‌دا‌مه‌ داد: تمام کسانی که معتقد هستند مدال عبدالله جامعی، در مسابقات قهرمانی مردان آسیا شانسی بوده باید بگویم که در همین مسابقات ما قهرمانانی از ژاپن، چین و کره داشتیم که در جایگاه‌های هفتم یا هشتم قرار داشتند در حالی که ما توانستیم به جز کسب مدال برنز دو ژیمناست در رده چهارم این ر‌قا‌بت‌ها داشته باشیم. بنا‌بر‌این کسب مدال برنز در این ر‌قا‌بت‌ها شانسی نبود و برای موفقیت ژیمناستیک و قهرمانی مردان آسیا تلاش زیادی صورت گرفته بود.

او در‌باره وضعیت تیم ‌ملی بز‌ر‌گسالان و این که حال پس از دست دادن وایلدکارت آیا تیم ‌ملی بز‌ر‌گسالان برنامه خاصی تا پایان سال نخواهد داشت، گفت: در کنار پشتوانه‌سازی و تشکیل تیم ‌ملی جوانان، به دنبال آن هستیم که در رده سنی بز‌ر‌گسالان نیز غافل نمانیم و از طریق هیات‌ها ملی‌پوشان خود را تحت نظر داریم. البته برای تیم ‌ملی بز‌ر‌گسالان نیز با برپایی مسابقات داخلی برنامه‌های خاصی خواهیم داشت تا بتوانیم در آینده شرایط خوبی را از نظر نتیجه‌ در تیم بز‌ر‌گسالان نیز رقم بزنیم ولی در حال‌ حاضر با توجه به این که اولویت ما موفقیت تیم ‌ملی جوانان در مسابقات قهرمانی مردان آسیاست که فروردین برگزار خواهد شد و همچنین تیم ‌ملی ایروبیک ژیمناستیک که آذر ماه در رده سنی جوانان و بز‌ر‌گسالان در ویتنام برگزار می‌شود، تمام تلاش ما بر این است که این دو تیم در مسابقات قهرمانی آسیا بتوانند به نتایج راضی کننده‌ای دست پیدا کنند. من یقین دارم که تیم ایروبیک – ژیمناستیک ما همان طور که در دوره قبل در جاکارتای اندونزی نایب قهرمان شد، در این دوره از ر‌قا‌بت‌ها در سکوی قهرمانی خواهد ایستاد.

وی همچنین در‌ رابطه با اعزام تیم ملی ژیمناستیک به بوداپست مجارستان که مهر پیش رو انجام خواهد شد، افزود: طی صحبتی که با هیات‌های استانی داشتیم قرار بر این شد که هر استانی که موافقت کند با هزینه شخصی ورزشکار به این مسابقات اعزام کند، فدراسیون از نظر اداری و شورای برون مرزی مشکلات آنها را برای حضور در این مسابقات برطرف کند که البته تا الان قرار است هادی خناری‌نژاد و دو داور به بوداپست مجارستان اعزام شوند.

رییس فدراسیون ژیمناستیک در خصوص بودجه فدراسیون ژیمناستیک، خاطر‌ نشان کرد: در حال‌ حاضر با موفقیتی که فدراسیون ژیمناستیک در مسابقات قهرمانی مردان آسیا داشت، در اولویت‌بندی خود یک میلیارد و 200 هزار تومان برای ژیمناستیک در نظر گرفته که قرار است تا پایان سال این بودجه در اختیار فدراسیون قرار گیرد. همچنین طی نشستی که با دکتر سجادی، معاون ورزش حر‌فه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان داشتم در زمینه تاسیس آکادمی ملی ژیمناستیک به من قول داده که هر‌ چه‌ سریع‌تر این آکادمی تاسیس شود تا در آینده بتوانیم از طریق این آکادمی دوره‌های مربیگری و داوری در سطح داخلی و خارجی برگزار و همچنین مدرسانی را از بخش خاورمیانه به این آکادمی دعوت کنیم. در حقیقت به دنبال آن هستیم تا فضای علم و عمل را در این آکادمی ایجاد کنیم تا دیگر ژیمناست‌ها مشکلی برای تمرینات خود از نظر تجهیزات نداشته باشند.

درویش‌زاده همچنین در ادامه از برپایی مراسمی برای تجلیل از موفقیت ژیمناست‌های حاضر در مسابقات قهرمانی مردان آسیا در هیروشیمای ژاپن خبر داد و تصریح کرد: به دنبال آن هستیم تا طی مراسمی از عملکرد سه ژیمناست حاضر در مسابقات با دادن هدایای به صورت نقدی تقدیر و تشکر به عمل آوریم.

درویش‌زاده درباره حضور آذرپی در فدراسیون به عنوان سرمربی تیم ‌ملی بز‌ر‌گسالان و همچنین استعفای دو مربی به دلیل زیر سوال بردن عملکرد وی قبل از مسابقات قهرمانی مردان آسیا گفت: یقین دارم نتیجه‌ای که قهرمانان ما در هیروشیمای ژاپن کسب کردند نشان داد که این موفقیت مربوط به عملکرد فعلی فدراسیون ژیمناستیک نیست. بنا‌بر‌این باید به این مساله نگاه فراملی داشته باشیم. اگر عبدالله جامعی موفق شد در ژاپن به مدال برنز دست پیدا کند به خاطر این است که از دو سال پیش که از مربی اوکراینی برخوردار بودیم به دنبال شناسایی استعدادها در ژیمناستیک بودیم و امروز حاصل این تلاش‌ها را در تیم می‌بینیم. تصور نمی‌کنم که آذرپی از بعد علمی و عملکردی مربی قابل توجهی نباشد. او به‌ هر‌ حال در طی حضورش در تیم ‌ملی کمک‌های زیادی را در زمینه کشف استعدادها و نتایج خوب ژیمناستیک داشته است و ما نتیجه این عملکرد را در آینده به مرور شاهد خواهیم بود. حال امکان دارد یک مربی توان همکاری با سرمربی تیم ‌ملی را نداشته باشد اما این به منزله این نیست که وی با آذرپی مشکل دارد و بخواهد عملکرد وی را زیر سوال ببرد. اگر در فدراسیون تصمیمی گرفته می‌شود این تصمیم قائل به فرد نیست و همواره خرد جمعی را در نظر می‌گیریم، چون در غیر این صورت شیرازه کار از هم می‌پاشد.

رییس فدراسیون ژیمناستیک ا‌ضافه‌ کرد‌: هم اکنون که آذرپی، سرمربی تیم ‌ملی است و در خانه ژیمناستیک همراه با پنج مربی هدایت این تیم را بر عهده دارد و همه تلاشش بر این است که در هر اردو از مربیان استان‌های مختلف دعوت به کار کند تا مربیان به این شکل منتقد عملکرد وی نباشند. اگر مربی‌ای به دعوت ما پاسخ مثبت ندهد، نمی‌گوییم که وی نگاه منفی دارد. همواره سعی می‌کنیم برای هدایت تیم ‌ملی چه در رده ملی و چه در رده بز‌ر‌گسالان نگاه ملی داشته باشیم و با نگاه مثبت به این قضیه نگاه کنیم.

وی درباره انتقاد طاهر علوی از عدم حضورش در المپیک خاطر‌نشان کرد: ما تا به امروز برای حضور علوی در مسابقات مختلف هزینه‌های زیادی کرده‌ایم. حتی در‌ رابطه با حضورش در گلاسگوی انگلستان که وی گله‌مند بود که عدم حضورش در انگلستان سبب شده تا قضاوت المپیک را از دست بدهد باید بگویم که نمی‌توانیم به خاطر حضور وی در المپیک بچه‌های خود را تحت فشار قرار دهیم تا وی بتواند در المپیک قضاوت کند. تا به امروز نیز فدراسیون برای وی هزینه‌های زیادی انجام داده است. به‌ هر‌ حال اولویت ما قهرمانی مردان آسیا در ژاپن بود که فکر می‌کنم به نتایج خوبی در این مسابقات دست پیدا کردیم. اگر می‌خواستیم در گلاسگو شرکت کنیم هم از نظر مالی برای ما مقدور نبود و هم این که ورزشکاران ما به طور قطع نمی‌توانستند موفقیت‌هایی که در ژاپن کسب کرده‌اند را در انگلستان تکرار کنند. ما باید از بین انگلستان و ژاپن برای کسب سهمیه المپیک یکی را انتخاب می کردیم که اولویت ما ژاپن بود. البته هر چند توانستیم بعد از 80 سال به مدال برنز دست پیدا کنیم اما به‌ هر‌ حال المپیک را به خاطر ندادن وایلدکارت از سوی فدراسیون جهانی ژیمناستیک از دست دادیم. بنا‌بر‌این فکر نمی‌کنم که اگر طاهر علوی از فدراسیون به خاطر عدم حضورش در المپیک گله‌مند است، عقلی و منطقی باشد. تا به امروز نیز فدراسیون ژیمناستیک از وی حمایت‌های زیادی را انجام داده است تا بتواند در تورنمنت‌های مختلف قضاوت کند.

رییس فدراسیون ژیمناستیک همچنین در‌ رابطه با خرید برخی از وسایل ژیمناستیک برای ملی‌پوشان به ویژه‌ ست وسایل ژیمناستیک که هزینه زیادی را برای فدراسیون دربردارد، اظها‌ر کرد: ما از سال 90 برای تهیه این ست برای تمامی استان‌ها مکاتبات زیادی را با سازمان تر‌بیت ‌بدنی وقت و همچنین در حال‌ حاضر با وزارت ورزش و جوانان انجام دادیم که در نهایت پس از سه بار درخواست قرار بر این شده است تا در اولین فرصت وزارت ورزش و جوانان به این درخواست ما پاسخ مثبت دهد و هزینه خرید ست وسایل ژیمناستیک که در حدود پنج میلیارد تومان در سال 90 بوده و هم اکنون بالای 15 میلیارد تومان است، در اختیار فدراسیون ژیمناستیک قرار دهد. به محض دریافت این مبلغ اولویت ما برای خرید این ست پیرامون استان‌هایی خواهد بود که در اولویت قرار دارند.

درویش‌زاده تصریح کرد: تلاشمان بر این است که وزارت ورزش و جوانان یک نگاه ملی به ژیمناستیک داشته باشد، چون ژیمناستیک یک فدراسیون نیست که یک ورزش ملی است که می‌تواند ضمن تربیت ژیمناست‌ها به سایر فدراسیون‌ها نیز در بعد قهرمان پروری کمک کند. بنا‌بر‌این می‌شود به این فدراسیون یک نگاه ملی شده تا بتوانیم در آینده به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کنیم. اگر نگاه ملی به ژیمناستیک نشود، همه چیز در حد یک جرقه خواهد بود.

وی در ادامه این نشست در‌ رابطه با امین ارباب اولین ایرانی که برای اولین بار هشت حرکت وی در فدراسیون جهانی به ثبت رسیده است، افزود: حرکات وی از طریق فدراسیون جهانی مورد تایید قرار گرفته و قرار است خانم نیرلکانزن، رییس فدراسیون جهانی ژیمناستیک بهمن ماه به ایران بیاید که ضمن بازدید از فدراسیون حرکات ارباب را نیز مورد بررسی قرار دهد.

رییس فدراسیون ژیمناستیک همچنین در‌ رابطه با حضور دختران ژیمناستیک در بخش ایروبیک در مسابقات آسیایی و جهانی در رده‌های سنی گفت: طی صحبتی که با رباب شهریان داشتیم قرار است مقدمات حضور قهرمانان نونهال و نوجوان در مسابقات آسیایی و جهانی ایروبیک از نظر پوشش مورد بررسی قرار بگیرد که اگر پوشش آنها مورد تایید وزارت ورزش و جوانان قرار گرفت به زودی در رده سنی نونهالان و نو‌جو‌ا‌نان دختران خود را به مسابقات آسیایی و جهانی اعزام خواهیم کرد. البته تا به امروز سعی کرده‌ایم در بخش داوری ژیمناستیک هنری و ایروبیک تاکنون هفت داور خانم را برای قضاوت به مسابقات بفرستیم.

درویش زاده در پایان از اجرای طرح مشترک فدراسیون ژیمناستیک با آموزش و پرورش برای اجرای یک سری نرمش‌ها در مدارس کشور خبر داد و خاطر‌نشان کرد: در صحبتی که با دکتر مهرزاد حمیدی داشتم، طرحی را در رابطه با اجرای یک سری نرمش‌های ایستایی در سطوح ابتدایی و بز‌ر‌گسالان ارائه داده است که در صورت تایید نوع حرکات این نرمش‌ها توسط کارشناسان فدراسیون، این نرمش‌ها از سال جدید در مدارس به صورت ایستایی اجباری و اجرا خواهد شد.

دیدگاه‌ها