کد خبر : 1264174 | 10 شهریور 1394 ساعت 22:21 | 3.9K بازدید | 0 دیدگاه

فدراسیون کشتی به بودجه اعتراضی نداشته

وزیر ورزش و جوانان در مراسم تجلیل از کمانداران در کاخ سعدآباد، گفت: با وجود اینکه اعتبار کمتری به فدراسیون کشتی اختصاص پیدا کرده اما مطمئنم فدراسیون کشتی با این بودجه کم بیشترین بهره را در مسابقات المپیک خواهد برد.

فدراسیون کشتی به بودجه اعتراضی نداشته
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، دکتر محمود گودرزی در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش فدراسیون تیر و کمان و نتایج ارزشمندی که در رقابت‌های آسیایی و جهانی داشت، اظهار کرد: جا دارد که از شجاعی رییس فدراسیون تیر و کمان به خاطر تلاش و زحماتی که در این مدت کشیده و طی آن ما شاهد موفقیت کمانداران کشورمان در مسابقات آسیایی و جهانی بوده‌ایم تشکر کنیم، امیدوارم این تلاش‌ها تداوم داشته باشد و روز به روز شاهد موفقیت کمانداران کشورمان در رقابت‌های آینده باشیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت فدراسیون‌هایی که در حال حاضر با سرپرست اداره می‌شوند به ویژه فدراسیون تیر و کمان، گفت: قرار است انتخابات این فدراسیون به زودی برگزار شود.

وزیر ورزش در پاسخ به این پرسش آیا اساسنامه فدارسیون تیر و کمان با توجه به ایراداتی که داشته برطرف شده است یا خیر؟ اظهار کرد: در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد، چرا که خود آقای شجاعی در برگزاری انتخابات ذینفع نیستند و انتخابات این فدراسیون به زودی برگزار خواهد شد بنابراین هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. البته اساسنامه این فدراسیون در حال بررسی است.

گودرزی همچنین در رابطه با توزیع بودجه بین فدراسیون‌ها و اعتراض فدراسیون کشتی به بودجه اختصاص یافته، خاطرنشان کرد: ما بودجه را سعی کردیم بر حسب گستردگی فعالیت‌هایی که فدراسیون‌ها دارند بین آنها توزیع کنیم از طرف دیگر امسال چون سال کسب سهمیه المپیک است بنابراین باید به برخی از فدراسیون‌ها خاص‌تر نگاه می‌کردیم و بر اساس فعالیت و میزان مدال‌آوری آنها در المپیک اعتبار به آنها اختصاص می‌دادیم. باید بپذیریم که اعتبارات ورزش کشور کم است و اصلا کفاف و جوابگوی نیاز فدراسیون‌ها را نمی‌دهد.

وی پیرامون این سوال که آیا تصور می‌کنید توزیع بودجه بین فدراسیون‌ها عادلانه بوده یا خیر؟ افزود: ما بر اساس فعالیت‌هایی که فدراسیون‌ها داشتند و شانسی که برای کسب سهمیه المپیک دارند سعی کردیم اعتبارات را تخصیص دهیم و شاخص‌های آنها را نیز در این اعتبارات در نظر گرفتیم. ما واقعا با محدودیت مالی مواجه هستیم اما امید داریم که رضایت تمام فدراسیون‌ها را تامین کرده باشیم.

وی همچنین ادامه داد: در رابطه با سایر فدراسیون‌ها که شانسی برای کسب سهمیه المپیک ندارند ما سعی کردیم توزیع اعتبارات آنها بر اساس برنامه‌ای که در تقویم ورزشی دارند و به لحاظ داشتن مخاطب به طور یکسان و عادلانه توزیع شود.

گودرزی درباره اعتبارات کشتی نیز اظهار کرد: من یقین دارم که کشتی آنچه که نیاز دارد از نظر اعتبارات عدد بزرگی است اما ما می‌توانیم تنها مقدار مبلغ محدودی را در اختیار این فدراسیون قرار دهیم. ضمن اینکه این فدراسیون بر اساس فعالیت‌های گسترده‌ای که دارد خود می‌تواند تامین اعتبار کند و با همین اعتبار کمی که وزارت ورزش در اختیار آنها گذاشته است حداکثر بهره لازم را می‌تواند ببرد. بنابراین من تصور نمی‌کنم که فدراسیون کشتی نسبت به بودجه‌ای که در اختیار این فدراسیون گذاشته اعتراضی داشته باشد و تا الان نیز اعتراضی از این فدراسیون به وزارت ورزش صورت نگرفته است.

دیدگاه‌ها