کد خبر : 1264247 | 11 شهریور 1394 ساعت 11:40 | 133.1K بازدید | 23 دیدگاه

شروع مجدد مقدماتی جام جهانی در آسیا

در گروه‌های هشت گانه آسیا چه می‌گذرد؟

روز پنجشنبه، سومین بازی تیم های حاضر در مرحله مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا برگزار خواهد شد.

در گروه‌های هشت گانه آسیا چه می‌گذرد؟
به گزارش "ورزش سه"، روز سوم مسابقات مقدماتی جام جهانی با انجام 16 بازی در گروه های هشت گانه آسیا پیگیری خواهد شد و تیم ها دومین و یا سومین بازی خود، به ادامه مسابقات به شکل جدی تری نگاه خواهند کرد.

گروه A خروج عربستان از زیر سایه فلسطین؟

999215

در این گروه و در حال حاضر یکی از شگفتی های مسابقات رقم خورده است و با حضور تیم هایی همچون عربستان و امارات، فلسطینی ها صدرنشین هستند، فلسطین که از دو بازی خود سه امتیاز گرفته است این هفته بازی نخواهد داشت و تیم ملی عربستان به مصاف تیمورشرقی می رود تا در صورت شکست احتمالی آن تیم به صدر گروه صعود و اماراتی ها نیز با مالزی دیدار خواهند کرد، حضور سه تیم سه امتیازه ابتدای بازی ها را در این گروه کمی پیچیده کرده است.
فعلا در این گروه، فلسطین با کسب 3 امتیاز در دو بازی در صدر جدول حضور دارد، عربستان با 3 امتیاز از یک بازی، امارات با 3 امتیاز از یک بازی، تیمور شرقی با 1 امتیاز از دو بازی و مالزی با 1 امتیاز از دو بازی تیم های دیگر این گروه هستند.
السهلاوی از عربستان، مارابا و سیام از فلسطین و چیکیتو از تیمورشرقی بازیکنانی هستند که با دو گل زده از تیم های این گروه در جدول گلزنان قرار دارند.

گروه B شروع صدرنشینی قهرمان جام ملت ها؟

1001268

قهرمان جام ملت های آسیا یعنی استرالیا با سه امتیازی که از تنها بازی انجام شده خود گرفته فعلا در رده سوم جدول این گروه ایستاده است و صدرنشینی را به اردنی داده است که او هم همین امتیاز را دارد اما به دلیل تفاضل گل بهتر صدرنشین است. این هفته ابتدا استرالیا در زمین خود به مصاف بنگلادش می رود و سپس اردنی ها میزبان قرقیزستان خواهند بود.
در حال حاضر اردنی با 3 امتیازشان از یک بازی در صدر قرار دارند و قرقیزستان با 3 امتیاز از دو بازی، استرالیا با 3 امتیاز از یک بازی، بنگلادش با 1 امتیاز از دو بازی و تاجیکستان با 1 امتیاز از دو بازی در رده های بعدی این گروه قرار گرفتند.
محمود زاترا مهاجم اردنی در حال حاضر با به ثمر رساندن 3 گل در رده دوم بهترین گلزنان و زاملیانوخین نیز از تیم قرقیزستان با 2 گل زده در این جدول حضور دارند.

گروه C میزبان جام جهانی و یا چشم بادامی ها؟

1001377

در این گروه فعلا عرصه در دستان هنگ کنگی هاست و آنها با یک بازی بیشتر و کسب همه امتیازات صدرنشین هستند، البته چین و قطر تنها یک بازی کرده اند و بازی دوم شان از جهات بسیار برای آنها حائز اهمیت است چرا که چینی ها در دومین بازی خود به میزبانی از صدرنشین فعلی این گروه می پردازند و قطری ها نیز که وضعیت خود را برای صعود از این گروه سخت می بینند باید در زمین خودشان از بوتانی پذیرایی کنند که تاکنون موفق به کسب امتیاز نشده است.
در حال حاضر هنگ کنگ با کسب 6 امتیاز ممکن از دوبازی در صدر جدول گروه نشسته است و چینی ها با 3 امتیاز از یک بازی، قطری ها با 3 امتیاز از یک بازی و مالدیو و بوتانی ها نیز بدون کسب امتیازی از دو بازی خود در رده های دیگر این گروه ایستاده اند.
در جدول گلزنان و از این گروه نیز لی یانگ از تیم چین با به ثمر رساندن 3 گل در رده دوم بهترین گلزنان است و یو دابائو از همین تیم چین، مک کی و لام کولی از تیم هنگ کنگ و جلتشن از تیم بوتان بازیکنانی هستند که با به ثمر رساندن دو گل توانستند از این گروه در جدول گلزنان حضور داشته باشند.

گروه D اولین برد ایران یا ادامه شگفتی گوام؟

1030891

این گروه نیز در این دوره مسابقات حامل یک شگفتی است، گوامی که روزگاری از تیم ایران 19 گل دریافت کرده بود این روزها با کسب هر 6 امتیاز ممکن، در صدر جدول این گروه به سر می برند. گوامی ها این هفته در تهران میهمان ایران هستند و در بازی دیگر این گروه عمانی ها میزبان ترکمنستانی ها خواهند بود که در بازی اول ایران را متوقف کرده بودند.
فعلا گوامی با کسب هر 6 امتیاز ممکن در صدر این گروه قرار دارند و عمان با 3 امتیاز از یک بازی، ایران با 1 امتیاز از یک بازی، ترکمنستان با 1 امتیاز از دو بازی و هندی ها بدون کسب امتیاز در دوبازی تیم های دیگر این گروه هستند.
از این گروه فقط چتری، مهاجم تیم ملی هند با چهار گل زده در جدول گلزنان نامی برای خود دست و پا کرده است و در حال حاضر بهترین گلزن مسابقات محسوب می شود، سردار آزمون تنها گلزن ایرانی در این مسابقات است که در بازی قبلی دروازه حریف را باز کرده بود.

گروه E گم شدن کامل ژاپنی ها؟

1001571

همانند دیگر گروه های این مسابقات گروه پنجم بازی ها نیز اتفاقات جالبی را درون خود دارد و آن هم در رده چهارم قرارگرفتن ژاپنی هاست که تنها تیم کامبوج را پایین خود می بینند و این هفته نیز در زمین خود از همین تیم پذیرایی خواهند کرد تا بلکه بتوانند با یک پیروزی پرگل دستی به سر و روی رتبه خود در جدول رده بندی بکشند. سنگاپوری های صدرنشین نیز با سوریه دیدار خواهند کرد تا بتوانند با پیروزی در این بازی صدرنشینی خود را محکم تر کنند.
همانطور که عنوان شد سنگاپوری ها با کسب 4 امتیاز از دو بازی فعلا صدرنشین این گروه هستند و سوریه با 3 امتیاز از یک بازی، افغانستان با 3 امتیاز از دو بازی، ژاپن با 1 امتیاز از یک بازی و کامبوج نیز با 1 امتیاز از دو بازی تیم های دیگر این گروه هستند.
این گروه سه بازیکن دو گله نیز در جدول گلزنان دارد، باهارودین از تیم سنگاپور، چان وی از تیم کامبوج و رافع از تیم سوریه بازیکنانی هستند که تا کنون توانسته دو بار دروازه حریفان خود را باز کنند.

گروه F در این گروه هر هفته یک بازی برگزار می شود

1000865

یکی از عجیب ترین گروه های این مسابقات نیز این گروه است چرا که تاکنون دو تیم از این گروه هنوز هیچ بازی انجام ندادند، اندونزی و عراق هنوز در میدان نیامدند و بازی هایشان کنسل شده بود و البته تنها تیمی که توانسته امتیازی داشته باشد تایلندی ها هستند که تاکنون توانسته اند ویتنام ویتنام و چین تایپه را با شکست روبرو کنند. از بازی های این هفته نیز دیداری که قرار بود به میزبانی ویتنامی ها با اندونزی برگزار شود لغو شد و در بازی دیگر عراقی ها بالاخره اولین بازی خود را برگزار می کنند و در زمین از تیم چین تایپه پذیرایی می کنند.
در حال حاضر تایلندی با 6 امتیاز از دو بازی خود در صدر جدول گروه قرار دارند و چهار تیم دیگر بدون امتیاز هستند، اندونزی و عراق تاکنون هیچ بازی انجام ندادند و ویتنام و چین تایپه نیز از تنها بازی خود نتوانستند امتیازی کسب کنند.
بانگدا تنها بازیکنی است که از کم بازی ترین گروه مسابقات با دو گل و از تیم تایلند در جدول گلزنان قرار دارند.

گروه G مدعی صدرنشین می ماند؟

1001298

کره ای ها این هفته در حالی میزبانی تیم لائوس هستند که می توان تنها قدرتی در فوتبال آسیا هستند که در این مسابقات در صدرجدول ایستاده اند، بازی دیگر این گروه را کویتی ها میزبانی خواهند کرد و به مصاف میانمار می روند.
کره جنوبی که 3 امتیاز خود را از یک بازی کسب کرده است فعلا صدرنشین این گروه است و لبنان با 3 امتیاز از دو بازی، کویت با 3 امتیاز از یک بازی، لائوس و میانمار نیز با 1 امتیاز از دو بازی تیم های دیگر این گروه هستند.
سایاووتی از تیم لائوس تنها بازیکنی است که از این دو گروه توانسته است دو بار گلزنی کند و نام خود را به عنوان یکی از بازیکنان گلزن این گروه مطرح کند.

گروه F ادامه حماسه فیلیپینی ها با یک ایرانی؟

1031174

از نکات جالب این گروه حضور دو تیم 6 امتیازی و سه تیم بدون امتیاز است، فیلیپینی ها که کسی به آنها امیدی نداشت در حالی به همراه کره شمالی در صدر این گروه ایستاده اند که به لطف میثاق بهادران، بازیکن ایرانی الاصلشان توانسته اند در دو بازی به پیروزی برسند. آنها این هفته استراحت دارند اما کره شمالی در بحرین به میدان می رود و ازبکستانی ها نیز از یمن پذیرایی می کنند. فیلیپینی ها در حالی تاکنون توانسته اند 6 امتیاز جمع کنند که ازبکستان و بحرین نتوانسته اند امتیازی کسب کنند.
در حال حاضر کره شمالی و فیلیپین با 6 امتیاز در صدر گروه قرار دارند و بحرین و ازبکستان و یمن نیز بدون کسب امتیازی در رده های بعدی قرار گرفتند.
میثاق بهادران نیز با دو گلی که وارد دروازه حریفان کرده است تاکنون نام خود را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان این مسابقات مطرح کرده است.

دیدگاه‌ها