کد خبر : 1264274 | 11 شهریور 1394 ساعت 12:27 | 19.6K بازدید | 0 دیدگاه

یادداشت سرمربی گوام درباره دیدار با ایران و عمان

گری وایت، سرمربی گوام در یادداشتی به بررسی حریفان پیش روی تیمش در مرحله مقدماتی جام جهانی پرداخته است.

یادداشت سرمربی گوام درباره دیدار با ایران و عمان
به گزارش "ورزش سه"، گوام در طول چند روز آینده با تیم ملی کشورمان و عمان دیدار خواهد کرد و تمرکز وایت فعلا بر روی این موضوع است.

او در مقاله ای در سایت پسیفیک دیلی نوشته است:" در طول یک ماه آینده، تیم ما در راه رسیدن به جام جهانی 2018 باید با تیم اول آسیا، ایران و عمان ، تیم خاور میانه ای که در رده ی صدم جدول فیفا حضور دارد دیدار کند و گوام از تقابل با این دو تیم بسیار هیجان زده است. با وجود رتبه‌های ایران و عمان در رنکینگ فیفا، گوام اخیرا به بالاترین رده ی خود یعنی 146 رسیده و با دو پیروزی – مقابل ترکمنستان و هندوستان- و بدون شکست در صدر جدول گروه قرار گرفته است. با هر موفقیت، یک هدف جدید برای تیم به وجود می‌آید که امتحانی بزرگتر خواهد بود.

ایران تا به حال 4 بار در جام جهانی حضور داشته و اخیرا نیز در جام جهانی برزیل شرکت کرده بود. این تیم با یک تساوی و دو شکست کارش را در جام جهانی به پایان رساند که یکی از شکست‌ها، مقابل آرژانتین بود که با گل دقایق پایانی مسی به ثبت رسید. با وجود اینکه ایران تا به حال نتوانسته از گروه خود صعود کند، این تیم در جام ملت‌های آسیا عملکرد بهتری داشته و 3 بار به صورت پیاپی در سال‌های 1968، 1972 و 1986 قهرمان این جام شده است. پس از آن، این تیم موفق به حضور در فینال نشده و در سال 2015 نیز در مرحله یک چهارم نهایی مقابل عراق حذف شد. تیم فعلی در حال حاضر تحت هدایت کارلوس کیروش، مربی پرتغالی است.

عمان، دیگر رقیب ما، تحت هدایت مربی فرانسوی، پل لوگوئن ، بازیکن سابق تیم ملی فرانسه که بین سال‌های 1993 تا 1995، 17 بازی ملی انجام داده است. عمان تا به حال موفق به صعود به جام جهانی نشده ولی در جام‌های غرب آسیا موفق تر ظاهر شده و 3 بار فینالیست این جام بوده و سال 2009 قهرمان شده است. بازی آخر عمان مقابل هندوستان بود که موفق شد 2-1 حریف خود را شکست دهد.

پس از مطالعه رقبای گوام، من به همراه دیگر اعضای کادر فنی تحقیقات زیادی روی رقیبان انجام داده ایم. پیش از دیدار مقابل ایران، تیم ما در یک کمپ تمرینی در ژاپن تمرین کرد و برای تقابل با عمان در یک دیدار خانگی، به گوام بازخواهیم گشت و حدود 30 ساعت پرواز خواهیم داشت. با حضور ما در صدر جدول گروه، این دیدارها نه تنها توسط فوتبال دوستان بلکه توسط رقبای ما و همچنین رسانه‌های سراسر جهان به دقت مشاهده می‌شود. هواداران در گوام این فرصت را دارند که دیدار مقابل عمان را به صورت زنده تماشا کنند که یک فرصت استثنایی خواهد بود."

دیدگاه‌ها