کد خبر : 1264352 | 11 شهریور 1394 ساعت 17:43 | 3K بازدید | 0 دیدگاه

سنگینی: ژیمناستیک یک پروژه استراتژیک است

دبیر فدراسیون ژیمناستیک گفت: ژیمناستیک نه تنها یک ورزش یک هنر و یک مهارت است بلکه یک پروژه استراتژیک است.

سنگینی: ژیمناستیک یک پروژه استراتژیک است
فرامرز سنگینی در گفتگو با خبرنگارحوزه پایه و آبی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ژیمناستیک نه تنها یک ورزش، هنر و مهارت است، یک پروژه استراتژیک هم هست و به فدراسیون و وزارت خانه ختم نمی‌شود. بنابراین احتیاج به نگاه ملی دارد.

وی ادامه داد: ژیمناستیک تنها رشته‌ای است که می‌تواند کودکان 3ساله را از خانواده بیرون بیاورد و به بدنه ورزش متصل کند.

ژیمناستیک یک ورزش پایه است و قهرمانی ورزشکاران را در آینده تضمین می‌کند.

سنگینی اضافه کرد: قهرمانان ژیمناستیک در هر رشته‌ای می‌توانند قهرمانان ملی باشند مخصوصا ورزش‌هایی مانند ووشو که پایه آن ژیمناستیک است.

دبیر فدراسیون ژیمناستیک به عنوان ورزش پایه باید از فدراسیون‌های دیگر سرمشق بگیرد زیرا در این رشته است که قهرمانان رشته‌های دیگر تربیت می‌شوند.

وی درباره هزینه‌های فدراسیون گفت: ژیمناستیک 7 رشته دارد که در هر کدام رده های سنی مختلف وجود دارد. یک دوره مسابقات قهرمانی کشور خردسالان برای ما حدود صدوبیست میلیون هزینه دارد .حال با وجود این همه هزینه‌ چگونه می‌توان به راحتی رشته‌های مختلف ژیمناستیک را اداره کرد و باید نگاهمان را به این رشته ورزشی پایه تغییر دهیم.

سنگینی درباره ادعای بعضی فدراسیون نشینان درباره شانسی بودن کسب مدال برنز گفت: عبدالله جابعی یک ایرانی است که برای کسب افتخار برای کشورش زیر نظر فدراسیون و هیأت استانش به مدال برنز رسیده چرا نباید خوشحال بود؟

دیدگاه‌ها