کد خبر : 1264442 | 12 شهریور 1394 ساعت 12:33 | 6.8K بازدید | 0 دیدگاه

دل نگران یک پای مصدوم

دغدغه برای کسب دو سهمیه المپیک دیگر

دومین مرحله رقابت‌های تکواندوی گرندپری اواخر شهریور به میزبانی سامسون ترکیه در حالی برگزار می‌شود که تیم ملی تکواندوی کشورمان در بخش مردان با 7 ملی‌پوش در آن شرکت می‌کند.

دغدغه برای کسب دو سهمیه المپیک دیگر
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روزنامه ایران ورزشی، در این دوره از رقابت‌ها در وزن اول آرمین هادی‌پور در غیاب فرزان عاشورزاده پا به میدان می‌گذارد.
دراین وزن فرزان زودتر از زمان در نظر گرفته شده فدراسیون جهانی سهمیه المپیک خود را قطعی کرد به همین دلیل نیازی نیست تا در این مرحله از رقابت‌های گرندپری نیز حضور داشته باشد. وضعیت وزن سوم المپیک هم مشخص است، خدابخشی با قدرت از رقبای خود جلو افتاده و سهمیه المپیک خود را خیلی زود قطعی کرده است. در وزن چهارم المپیک سجاد مردانی اگر با بدشانسی در رقابت‌های قهرمانی جهان مصدوم نمی‌شد امروز خیالش بابت سهمیه المپیک راحت بود.

سجاد با توجه به مصدومیتی که در روسیه به دست آورد، نه تنها رقابت‌های قهرمانی جهان را از دست داد بلکه به مرحله اول رقابت‌های گرندپری هم نرسید تا جایگاه خود را در رنکینگ از دست بدهد و دررتبه 8 جهان قرار بگیرد اما شاید بدشانس‌ترین هوگوپوش تیم ملی بهنام اسبقی باشد؛ تکواندوکاری که ماه‌هاست در حسرت حضوری دوباره در شیاپ چانگ است. بهنام در شرایطی از تیم ملی و اردوهای تیم ملی دور ماند که در غیاب او علیرضا نصر و ابوالفضل یعقوبی در ترکیب تیم ملی قرار گرفتند.

نصر در قهرمانی جهان نتوانست کاری از پیش ببرد اما یعقوبی در مرحله اول گرندپری جانشین خوبی برای بهنام شد و با مدال برنز چراغ اول مدال‌آوری در این وزن را روشن کرد و حالا درمرحله دوم این فضا دوباره در اختیار بهنام قرار گرفته است. تکواندوکاری که نمی‌توان از حالا پیش‌بینی کرد چه نتیجه‌ای در مصاف با رقبای قدرتمند خود به دست می‌آورد.

او به نسبت دیگر هم تیمی‌هایش تمریناتش را هم دیرتر شروع کرده است. این در حالی است که تا پیش از مصدومیت او در جام باشگاه‌های آسیا او یکی از شانس‌های مدال آوری در المپیک بود و حالا کسب سهمیه المپیک او یکی از دغدغه‌های این روزهای تکواندو است.

دغدغه از این بابت که آیا بهنام و سجاد می‌توانند در جمع کاروان المپیک ایران قرار بگیرند و پس از آن برای مدالشان در ریو نقشه کشید یا نه. دغدغه‌ای که با مدال آوری این دو تکواندوکار در شیاپ چانگ‌های سامسون نیز برطرف نمی‌شود. با این شرایط باید گفت مسیر پیش روی ملی‌پوشان وزن دوم و چهارم المپیک برای رسیدن به ریو همچنان پر پیچ و خم است اگرچه این خانواده به پسرهای خودشان امیدوارند حتی با اینکه در مسیر سختی قرار گرفته‌اند.

البته سلامتی بهنام صددرصد تضمین نشده و شاید او در مرحله دوم هم حضور پیدا نکند اگرچه نام او در حال حاضر در فهرست نفرات اعزامی به سامسون هست.

مرحله دوم مسابقات گرندپری (G4) در سال 2015، از روز جمعه (27 شهریورماه) به مدت 3 روز به میزبانی «سامسون» ترکیه برگزار می‌شود و تیم ملی تکواندوی کشورمان برای شرکت در این رقابت‌ها با 7 هوگوپوش راهی محل برگزاری مسابقات می‌شود. مسابقات گرندپری، با حضور 32 تکواندوکار برتر جهان برگزار می‌شود و به نفرات اول تا سوم مشترک به ترتیب 40، 24 و 4/14 امتیاز در راستای افزایش امتیازات رنکینگ المپیکی برای کسب سهمیه المپیک ریو 2016 تعلق می‌گیرد.

دیدگاه‌ها