کد خبر : 1264448 | 12 شهریور 1394 ساعت 12:55 | 26.6K بازدید | 13 دیدگاه

تراکتور با دو، سه برد جان می‌گیرد اما ...

روزهای سخت پیرمرد تراکتور از راه رسید

شاید کارنامه تونی اولیویرا خیلی در تراکتورسازی پر و پیمان نباشد اما این مربی کهنسال در تبریز طرفداران زیادی دارد، چرا که هواداران تبریزی با او روزهای خوبی را سپری کردند و آنچه از تونی در ذهن آنها شکل گرفته، به خوبی آنها را در شرایط بحرانی آرام می‌کند.

روزهای سخت پیرمرد تراکتور از راه رسید
به گزار ش "ورزش سه" و به نقل از روزنامه ایران ورزشی، در اینکه تراکتورسازی در چند بازی اصلا در حد و اندازه‌های نام و هوادارانش نتیجه نگرفته است هیچ شکی نیست اما همین تونی دو سال پیش، لیگ دوازدهم را با شروعی نه چندان خوب ولی پایانی توفانی خاطره انگیز کرد. تونی در لیگ دوازدهم از 16 بازی ابتدایی تنها 6 برد و 7 تساوی کسب کرده بود اما در 16 بازی بعدی مسابقات 10 برد و 4 مساوی به دست آورد.

در روزهای گذشته اخبار زیادی درباره تراکتورسازی، از مدیریت این تیم گرفته تا سرمربی و سرپرست و بازیکنان وجود داشته است. از برکنار شدن عباسی تا دعوای سرپرست و سرمربی تا کم کاری بازیکنان سرباز که همه و همه به خاطر نتایجی است که این تیم پرطرفدار در 5 هفته گذشته از لیگ برتر به دست آورده. در این شرایط چه بر سر پیرمرد پرتغالی خواهد آمد.

واقعیت این است که هواداران تراکتورسازی همچنان حامی این سرمربی هستند و حالا با وجود نتیجه نامطلوبی که این سرمربی گرفته، از او حمایت می‌کنند و به اصطلاح پشت او هستند اما در رابطه با موضع هیات مدیره نمی‌توان با قطعیت صحبت کرد. عباسی در ظاهر می‌گوید که حمایت همه جانبه از تونی ادامه دار خواهد بود. او اخیرا با اضافه کردن یک مربی ایرانی به کادر فنی قدمی مثبت در حمایت از تونی برداشت اما از طرفی برخی‌ها از رفتن تونی در آینده نزدیک خبر می‌دهند. از سوی دیگر یکی از اعضای هیات مدیره در رسانه‌ای اعلام می‌کند که تونی گزینه ما نبوده و مد نظر هواداران بود پس باید تحمل کنند، باید قبول کنیم که هوادار با خواندن چنین جملاتی در حالت مبهم شادی و ناراحتی قرار می‌گیرد چرا که می‌داند یکی از صاحبان رای و نظر در تراکتورسازی با سرمربی تیم مخالف است و به اجبار حضور او را تحمل می‌کند ولی از طرفی وی به نظر هواداران احترام گذاشته است.

ضلع سوم و تاثیرگذار در حضور مجدد تونی در تراکتورسازی بازیکنان هستند که به نظر می‌رسد این سرمربی مورد حمایت بازیکنان نیز است و آنها دوست دارند، هدایت تیم را این مربی پرتغالی برعهده داشته باشد.

با این شرایط باید پرسید چرا در حالی که این تیم تبریزی و در حقیقت تونی اولیویرا فرصت زیادی برای جبران 5 هفته گذشته دارد، این همه حاشیه و بحران برای تیمش درست شده است. واقعیت این است که متاسفانه این روزها تراکتورسازی هم از دوست ضربه می‌خورد و هم از دشمن و در این بین بیشترین ضرر را تونی خواهد کرد.

در روزهایی که تونی اولیویرا نتوانسته بود، نتایج خوبی بگیرد، دعوای او و سرپرست بر آتش این ناکامی دمید و خود سرمربی باعث ایجاد شرایطی شد که در وهله اول برای خود او گران تمام شد. از طرف دیگر کسانی که مترصد فرصتی بودند که بتوانند برای این تیم حاشیه و بحران ایجاد کنند نیز خیلی زود دست به کار شدند و ندای وامصیبتا برای این تیم سردادند تا اوضاع را بحرانی‌تر نشان دهند.

 شاید رفتار مدیرعامل قبل از شروع بازی‌ها و انتقاد از مدیران گذشته این تیم هم بی تاثیر در به وجود آمدن این همه حاشیه نبوده و نیست. با شرایطی که پیش آمده روزهای سخت خیلی زود سراغ پیرمرد نیمکت تراکتورسازی آمده و این سرمربی شانس زیادی برای حضور ادامه دار در تبریز نخواهد داشت، مگر اینکه او بتواند در دو سه بازی آینده نتایج قابل قبولی کسب کند که در این صورت باز هم فرصت به او داده خواهد شد، در غیر این صورت با چنین شرایطی فرصت بیشتری به او داده نمی‌شود.

دیدگاه‌ها