کد خبر : 1264600 | 13 شهریور 1394 ساعت 09:39 | 28.9K بازدید | 0 دیدگاه

داربی مازندران اوج حساسیت هفته چهارم

مروری بر هفته چهارم رقابت‌های دسته اول

عصر امروز با برگزاری ده مسابقه، رقابت‌های هفته چهارم دسته اول لیگ زادگان به پایان می رسد که چند بازی حساس و مهم هم در بین آنها دیده می شود. حساس ترین بازی امروز بین نساجی و خونه به خونه برگزار می شود.

مروری بر هفته چهارم رقابت‌های دسته اول
به گزارش" ورزش سه "عصر امروز با برگزاری ده مسابقه پرونده هفته چهارم بازی هاتی دسته اول بسته می شود. در حساس ترین بازی امروز تیم نساجی میزبان تیم خونه به خونه بابل است. از دیرباز قائمشهری ها و بابلی ها در عرصه ورزش با هم رقابت داشته و دارند. از همان روزهایی که دریای بابل همسنگ و همپای نساجی در فوتبال بود تا امروز که خونه به خونه شکل گرفته و مدعی صعود است. دیدار دو تیم با توجه به کری خوانی طرفداران دو تیم از شروع لیگ یکی از دیدارهای حساس و پر شور و هیجان است.
دیدار داماش گیلان با شهرداری اردبیل ، ایران جوان با پاس ، فجرسپاسی با مس کرمان و ماشین سازی با آلومینیوم اراک بازی های مهم هفته چهارم هستند.

هم اکنون سه تیم پیکان ، شهرداری اردبیل و ماشین سازی 7 امتیازی بوده و به توجه به تفاضل گل در رده اول تا سوم جدول جای دارند. پیکان ؛ تیم اول جدول ، تنها تیمی است که در سه بازی قبلی دورازه اش را بسته نگه داشته و به لطف 6 گل زده صدرنشین گروه است. این تیم امروز میهمان نفت مسجد سلیمان است که فصل قبل در لیگ برتر بود و همانند پیکان به دلیل نتایج ضعیف به لیگ دسته اول سقوط کرد. شهرداری اردبیل که با تفاضل گل 4+ در رده دوم جدول قرار دارد همنند پیکان میهمان است. شهرداری چی ها در رشت با داماش دیدار می کنند. تیم سوم جدول ، ماشین سازی است که تفاضل گلش 2+ است و بر خلاف دو تیم دیگر میزبان بوده و با آلومینیوم اراک دیدار می کند. بین سه بازی ذکر شده دیدار ماشین سازی ساده تر به نظر می رسد و بعید نیست امروز این تیم صدرنشینی را به خود اختصاص بدهد.

بی توجهی به چیدمان داوری های دسته اول
امروز و در ایستگاه چهارم رقابت های دسته اول شاهد چند بازی مهم و یک بازی خیلی حساس خواهیم بود. دیدار نفت مسجد سلیمان با پیکان ، داماش با شهرداری اردبیل ، ایران جوان با پاس ، فجرسپاسی با مس کرمان و ماشین سازی با آلومینیوم اراک بازی های مهم هفته چهارم هستند. حساس ترین بازی روز داربی مازندران است. نساجی در قائمشهر میزبان خونه به خونه بابل خواهد بود. نگاهی به لیست داوران بازی های امروز نشان می دهد کمیته داوران بدون توجه به حساسیت و اهمیت بازی ها تیم های داوری اش را چیده است. در حالیکه انتظار می رفت کمیته داوران برای قضاوت این دیدارها از تیم های داوری باتجربه تر و کاربلدتری استفاده کند ، داوران جوان و آینده دار را انتخاب کرده است. به طور مثال قضاوت دیدار حساس نساجی با خونه به خونه بر عهده حسین زرگر است. داوری که بار تجربی قضاوتش کم بوده و برای قضاوت در چنین دیدار حساسی جوان و کم تجربه است و خیلی مناسب به نظر نمی رسد.

مس رفسنجان – فولاد یزد ؛ نبرد کویرنشین ها
مس و فولاد از تیم های معمولی این دوره از بازی ها به شمار می آیند. دو تیمی که با 4 و 3 امتیاز در رده دهم و دوازدهم جدول قرار دارند. مس در سه بازی قبلی یک گل زده و یک گل خورده دارد و به همراه آلومینیوم اراک دو تیمی هستند 3 تساوی مقابل آنها ثبت شده است. فولاد یزد که با جمعی از بازیکنان جوان یزدی و مربی بومی وارد بازی ها شده یک برد ، یک تساوی و یک باخت در پرونده اش دیده می شود. با توجه به نکایش دو تیم در سه هفته گذشته به نظر نمی رسد دیدار دو تیم کویرنشین فراز و نسیب زیادی داشته باشد.

گل گهر سیرجان – خیبر خرم آباد ؛ بازی هجومی برگ برنده خیبری ها
سه تیم گل گهر ، نفت مسجد سلیمان و گیتی پسند تاکنون موفق به گلزنی نشده اند. بازی های گل گهر همانند یک دهه اخیر با هدایت قاسم شهباء جذابیت خاصی ندارد. فوتبالی مبتنی بر تاکتیک های دفاعی و البته تکراری و خسته کننده که در حال درجا زدن است و رشد محسوسی نداشته است. خیبر خرم آباد ؛ حریف امروز گل گهر که در این فصل به دسته اول صعود کرده بر خلاف این تیم جذاب و تهاجمی بازی می کند. علی نیک بخت ؛ سرمربی تیم خیبر که تیم هایش هجومی بازی می کنند امروز در اندیشه پیروزی است تا خیبر همچنان بین مدعیان باقی بماند و طبعاً تفکرات تهاجمی این مربی و بازی رو به جلوی خیبر عرصه را بر گل گهر تنگ خواهد کرد.

نساجی مازندران – خونه به خونه ؛ داربی حساس مازندرانی ها
نساجی و خونه به خونه در حالی به مصاف هم می روند که در سه هفته گذشته نتایج متفاوتی گرفته اند و در این بین عملکرد خونه به خونه با اکبر میثاقیان بهتر از نساجی با مربی پرتغالی اش بوده و این در حالی است که نساجی یکی از تیم های قدیمی و ریشه دار مازندران است ولی خونه به خونه در سال 1390 متولد شده و در این فصل هم با خرید امتیاز تیم بهمن شیراز توانست در دسته اول بازی کند. نساجی که هم اکنون با 2 امتیاز در رده پانزدهم قرار دارد در سه بازی قبلی 2 تساوی به دست آمورده و در یک بازی هم متحمل باخت شده ولی خونه به خونه با یک برد ، یک تساوی و یک باخت 4 امتیازی است و در رده نهم قرار دارد. هر دو تیم سه گل خورده در سه بازی دارند و این نشان می دهد خط دفاعی هر دو تیم متزلزل و آسیب پذیر است و طبعاً مهاجمان شانس زیادی برای گلزنی دارند. حضور 9-8 هزار تماشاگر در بازی های قبلی نساجی و از سویی شروع کری خوانی طرفداران دو تیم از روز اول بازی ها باعث می شود تا این دیدار مهمترین و حساس ترین بازی روز چهارم باشد.

گیتی پسند – آلومینیوم هرمزگان ؛ میزبان بی آزار
با نگاهی به عملکرد گیتی در سه هفته گذشته مشخص می شود این تیم یکی از تیم های بی آزار دسته اول است. گیتی پسند در 270 دقیقه ایی که برابر حریفان بازی کرده موفق به گلزنی نشده است. این تیم 2 باخت و یک تساوی در کارنامه اش ثبت کرده و با یک امتیاز در قعر جدول قرار دارد. ضعف گیتی فقط به گلزنی ختم نمی شود زیرا این تیم با دریافت 4 گل یکی از ضعیف ترین خطوط دفاعی را بین 20 تیم دارد. امروز اگر آلومینیوم که هفته قبل اولین بردش را کسب کرده و با روحیه نشان می دهد در صورتیکه بازی تکضرب و هجومی را در دستور کارش قرار دهد کار گیتی سخت خواهد شد.

داماش گیلان – شهرداری اردبیل ؛ نبرد باد و باران
دیدار داماش با شهرداری رویارویی پیرترین و جوانترین مربیان شاغل در دسته اول است. مجید جهانپور ؛ سرمربی داماش با تئوری پیروزی در بازی های خانگی تیمش را به مصاف شهرداری می فرستد. این مربی که به خوبی می داند سه امتیازهای خانگی داماش را در گروه مدعیان نگه می دارد طبعاً در این دیدار با استفاده از تجربیات چند دهه خود اجازه نمی دهد شهرداری چی ها رشت را با دست پر ترک کنند. تیمی که با دو برد و یک مساوی 7 امتیاز در رده دوم قرار دارد و در صدد است داماش را در خانه اش شکست دهد.

ماشین سازی تبریز – آلومینیوم اراک ؛ بازی صنعتی
در بین سه تیم 7 امتیازی بالای جدول ، ماشین سازی تنها تیمی است که امروز میزبان است و تقریباً بازی ساده تری پیش رو دارد. شاگردان نادر دست نشان که در دیدار خانگی با تیم خیبر به دلیل دست کم گرفتن این تیم و به رغم پیش بودن از آنها 2 امتیاز مهم به این تیم کادو دادند تا صدرنشینی به پیکان برسد خوب می دانند که نباید هیچ تیمی را ساده بگیرند و برای جبران آن تساوی در اندیشه بردن آلومینیوم هستند. اراکی ها که خیلی زود درگیرتغییرات مدیریتی شده و نتوانستند تیمی که انتظار می رفت باشند در سه بازی قبلی بردی کسب نکرده اند و هم اکنون با 3 امتیاز در رده یازدهم قرار دارند و کار سختی برابر ماشین سازی خواهند داشت. تیمی که با ایمان رییسی ؛ مهاجم سه گله اش در هر سه بازی قبلی خود گلزنی کرده است.

فجر سپاسی – مس کرمان ؛ مرور خاطرات لیگ برتر
فجرسپاسی در این فصل مجوز بازی بازیکنان سرباز را گرفت تا با تمام توان برابر حریفانش قرار بگیرد. علی اصغر کلانتری ؛ سرمربی شیرازی فجرسپاسی همانند سایر مربیان دغدغه داوری ها را دارد و امیدوار است تا بازی هایش با کمترین فراز و نشیب به سرانجام برسد. کلانتری در صورتیکه تمرکزش را روی کار فنی تیمش قرار بدهد قطعاً فجرسپاسی می تواند یکی از مدعیان اصلی صعود باشد. بازی با مس بهترین محک برای فجرسپاسی و به ویژه علی اصغر کلانتری است تا مشخص شود چه در چنته دارند. مس که با جذب بازیکنان مورد نظرش و بگوویچ قصد دارد در این فصل جواز حضور در لیگ برتر را به دست آورد با دو برد و یک باخت و 6 امتیاز در رده چهارم و در این دیدار به دنبال کسب امتیاز از فجری هاست تا همچنان در بالای جدول باقی بماند.

پارسه تهران – نفت آبادان ؛ پارسه شجاعانه بازی نمی کند
پارسه یکی از تیم هایی است که شروع خوبی نداشته و هم اکنون با دو امتیاز در ته جدول جای دارد. پارسه با تفکرات فرشاد پیوس بازی های محتاطانه ایی را به نمایش می گذاشت ولی در دیدار هفته قبل وقتی این تیم از پیله احتیاط خارج شد توانست در اراک دو گل به آلومینیوم بزند. پارسه ایی ها اگر در دیدار با نفت که تیمی پرمهره ولی متوسط نشان داده اند همانند بازی با آلومینیوم شجاعانه بازی کنند می توانند اولین برد فصل را تجربه کنند. نفت که با دو تساوی و یک برد 5 امتیازی هستند و در رده ششم جدول جای گرفته اند مشخص نیست چرا تهاجمی بازی نمی کنند و نشانی از برزیل ایران ندارند.

نفت مسجد سلیمان – پیکان ؛ بازهم 0-0 می شوند؟
تیم های نفت مسجد سلیمان و پیکان همانند نفت آبادان ، مس کرمان ، فجرسپاسی ، آلومینیوم هرمزگان ، داماش و پاس سابقه حضور در لیگ برتر را دارند. آخرین حضور دو تیم در لیگ برتر فصل قبل بود. پیکان در دهه اخیر به آسانسور لیگ تبدیل شده و مدام بین لیگ برتر و لیگ دسته اول در حال رفت و برگشت است ولی نفت مسجد سلیمان در اواین حضورش در لیگ برتر عملکرد ضعیفی داشت و بلافاصله پس از صعور مجدداً به دسته اول سقوط کرد. دیدار دئ تیمی که فصل قبل در لیگ برتر بازی می کردند همانند دیدار فجرسپاسی با مس کرمان از جمله دیدارهای مهم هفته چهارم به شمار می رود. نفت و پیکان فصل قبل در لیگ برتر در هفته های سوم و هجدهم در تاریخ 23 مرداد و نهم بهمن 93 در دیدار رفت و برگشت خود به تساوی 0-0 رضایت دادند.

ایران جوان بوشهر – پاس ؛ در عطش اولین برد
نتیجه دیدار با پاس برای تیم ایران جوان که با یک امتیازدر قعر جدول جاخوش کرده بسیار حیاتی و ارزشمند است. سرخ پوشان بوشهری اگر نتوانند پاس را شکست دهند در قعر جدولی باقی مانده و بعید است بتوانند در ادامه لیگ خودشان را بالا بکشند. به همین دلیل بوشهری ها باید از همین امروز استارت پیروزی را زده و با ثبت اولین برد فصل از ته جدول نجات فرار کنند پاس هم مثل میزبانش در سه بازی قبلی نتوانسته شاهد پیروزی را در آغوش بکشد و برای کسب اولین برد عطش زیادی دارد.

دیدگاه‌ها